• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Criffegirl

    SannaStina:

    Så de som har den här på FL uppdaterar den själva då allihop? Det förklarar ju saken isåfall

  • SannaStina

    Criffegirl - vet inte men jag hittar inte var man kan lägga in egen HTML-kod just nu i alla fall och jag är VIP-medlem så jag har alla funktioner.


    Mamma till Max 061104
  • Criffegirl

    SannaStina:

    Okej...jag får väl klara mig utan måttstock då....jag vet ju när han är född så jag kan ju räkna ut hur gammal han är

  • tessicka

    vi förlorade nästan våran Alwa för 2 veckor sen. hon fick vinterkräksjukan måndag,ringde jouren nån kväll efter och fick tipset att ge henne fullkornsvällning (!) när jag sa att man inte ger det till 3 månaders bebisar så sa hon -testa majsvälling (som att det är nå bättre) till slut fick jag tipset med vätske ersättning. torsdag började hon se bättre ut (tyckte vi) och fredag fick vi äntligen en tid hos läkare för att hon inte ville äta (bvc fixade det) han sa att hon borde åka in till sunderbyn (sjukhuset 17 mil bort) så hon kunde få dropp över natten och piggna till. vi tog det lungt och packade så att vi skulle ha kläder mm för hela helgen om det skulle ta lite längre sen lämnade vi storasyster hos moster.
    när vi kom in blev hon undersökt och dom tog några prover. sen blev det full fart till IVA. 10 personer arbetade i 5 timmar med att bara sätta fast kanylerna!  ingen där hade någonsin sett nån så urtorkad vid liv. 3 hemska nätter på IVA blev det. hon hade sköterskor som inte fick lämna hennes säng utan att nån annan bytte av. hon hade dubbelsidig lunginflammation och urinvägsinfektion också. igår efter 13 dygn fick vi åka hem.

    skrämmande att det gick så fort...och att vi inte fick nån hjälp när vi ringde. nästa gång åker vi in redan efter ett dygn

  • kyokushin

    tessicka: usch fy så hemskt, och vad trist att du fick så dålig info när du ringde.
    Puh, vilken tur att allt gick bra.

    *kram*

  • TheSunset
    tessicka skrev 2007-03-16 09:17:19 följande:
    vi förlorade nästan våran Alwa för 2 veckor sen. hon fick vinterkräksjukan måndag,ringde jouren nån kväll efter och fick tipset att ge henne fullkornsvällning (!) när jag sa att man inte ger det till 3 månaders bebisar så sa hon -testa majsvälling (som att det är nå bättre) till slut fick jag tipset med vätske ersättning. torsdag började hon se bättre ut (tyckte vi) och fredag fick vi äntligen en tid hos läkare för att hon inte ville äta (bvc fixade det) han sa att hon borde åka in till sunderbyn (sjukhuset 17 mil bort) så hon kunde få dropp över natten och piggna till. vi tog det lungt och packade så att vi skulle ha kläder mm för hela helgen om det skulle ta lite längre sen lämnade vi storasyster hos moster.när vi kom in blev hon undersökt och dom tog några prover. sen blev det full fart till IVA. 10 personer arbetade i 5 timmar med att bara sätta fast kanylerna!  ingen där hade någonsin sett nån så urtorkad vid liv. 3 hemska nätter på IVA blev det. hon hade sköterskor som inte fick lämna hennes säng utan att nån annan bytte av. hon hade dubbelsidig lunginflammation och urinvägsinfektion också. igår efter 13 dygn fick vi åka hem.skrämmande att det gick så fort...och att vi inte fick nån hjälp när vi ringde. nästa gång åker vi in redan efter ett dygn
    Men fy....vilken tur att allt gick bra..Kram
    ♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • Malinowski

    Hej tänkte också lägga till mig här. Fick en liten Alice den 10 november. Hon vägde 2770 gram och var 49 cm lång när hon kom. Vid sista vägningen var hon 59 cm lång och vägde 4680 gram en ganska lite tös men naggande god. Go´och glad för det mesta och älskar hittils alla smakisar hon fått!

  • Thinner
    Tessicka, gud va hemskt!!Förvånad Vilken tur att allt gick bra tillslut! kram!
    Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • am76

    Tessicka, fy vad läskigt.. vilken tur att det gick bra och ni är hemma igen!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!