• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Elina mamman

    sannastina: det va ett semenarie (?) som handlade om unga o hur man kan ändra o förbättras deras förusättningar, så några unga pratade om hur de haft de (tex jag som ung mamma, sedan va det organisationer o stiftelser som va där. o pratade om vad de gjorde vilket var masor tex: räddabarnen, barnombudsmannen, childhood, lugnagatan, bris, unga kris, friends osv.

    det va som en kickoff för drottningens 60 års present (rödasidorna) som hon fick för tre år sedan men som blivit klart nu.

    och det hölls av child hood, rädda barnen, barnombudsmannen och en till som jag inte kommer på just nu. och child hood är ju drotningens stiftelse.

  • am76

    Phillis 72 > Låter som hos oss, Tea har smaskat potatis o palsternackspuré i 3 dgr (imorn blir det koka morot). Tycker inte hon äter så mycket men det måste hon göra då det märks i blöjan (jisses)! Nappflaskan går inte här heller , vi försöker med allt men hon verkar inte förstå hur man gör, slickar och räcker ut tungan när vi försöker ge nappflaska , trist för jag hade mer än gärna velat ha en tjejkväll ute nu med vänner. Dit verkar det vara en hel evighet när det är som nu, bara tutte som duger ...

    Appråpå täppta näsor osv. Trots att Tea inte är förkyld suger vi ur hennes näsa så gott som varje dag, kommer alltid en kråka.

  • NovJenny

    Noah blir tokig så fort han ser nässugen.
    Han är lite täppt på morgonen nu, men hua vad ledsen han blir.
    Verkar som att han inte får någon luft när jag använder sugen.


    Noah 2oo61111
  • Mirremama

    Albin tycker inte heller om nässugen, föktar runt sig så man måste vara två för att få det att lyckas alls! I fredags lärde han sig äntligen svänga från mage till rygg (har kämpat lääänge!!) så nu svänger han hela tiden, särskilt när man försöker byta blöja


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Mirremama

    FÄKTAR, ska det ju vara förstås...


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • NovJenny

    Mirremama: Men jag har inte alls hjärta att hålla fast honom då han nästan skriker. Då slutar jag hellre...
    sedan tycker jag inte att den suger ut snor eller busar alls. Hum..


    Noah 2oo61111
  • Mirremama

    NovJenny, nej inte vill vi heller hålla ner honom, men han är för tillfället så snorig att det är enda alternativet, annars får han ingen luft när jag ammar honom Men vi är alltid måna om att krama honom jättemycket efter snorsugsinfernot och trösta honom


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • NovJenny

    Mirremama: nej nej, menade inte att ni var duma som höll i Er son.
    Jag skulle cokså se det som en lösning om inte Noah var helt hysterisk.
    Men hur gör ni när ni suger?
    Jag tycker liksom inte att det kommer något ur näsan.


    Noah 2oo61111
  • Mirremama

    NovJenny, en av oss har slangen i munnen och suger hela tiden utav bara tusan, den andra försöker få "nästratten" att hållas framför näsborren. Vi har alltså inte en "NäsFrida" utan en såndär sug med två slangar och en behållare i mitten. Lite krångligt att förklara, hoppas du förstod

    Och jag tog det inte som att du menade att vi var dumma Men man känner sig lite hemsk när man "plågar" honom, även om det är nödvändigt...


    Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • NovJenny
    Mirremama: Okej, jag har en sådan (säkert värdelös) liten "ballong" med en sug på.
    sedan trycker man liksom så att det blir ett sug när man släpper.
    Samtidigt måste man hålla för den andra näsborren.

    Kanske ska fixa näsfrida eller liknande då?
    Han är väldigt trång i gångarna, för på förlossningen kunde de inte få in slangarna för att suga ur fostervatten.
    Noah 2oo61111
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!