• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis

    devin fick sin förra spruta på sin 4-månadersdag och nu den andra när han blir 5. vi får en ny tid på bvc var fjärde vecka för koll, vägning, mätning mm


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis

    nä, nu ljög jag visst. han fick första på 3-månaders dagen. när han var 4 var det bara vanligt rutinbesök


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Criffegirl

    Ja det är ju så olika på olika BVC....det har man ju märkt här på FL i ett antal olika situationer

  • Criffegirl

    Jaha ja, då har natten gått då...hej på er!

  • Bibob

    Hej alla! Jag känner mig som världens sämsta mamma idag, håller på och lär sebastian att somna själv i sin säng på kvällen med en fem minuters metod som dom rek på bvc. Han grät och grät vi gick in emellan hela tiden för att lugna honom. Han somnade efter 50 min....vaknade efter två timmar och åt lite, somnade igen . KL 04.00 vaknade han igen då la jag honom brevid migFörvånad. Är det ngn som har gjort likadant? Eller gör ngt annat för att söva?

    I morse var han lika glad som vanligt men mitt samvete är det som är värstGråter

  • tjugofem

    Bibob-
    Jag tycket att du är duktig! tror att barn får bättre sömn när de sover själva. Även föräldrarna.

  • dyckan

    bibob: jag örde 5mm på min äldsta son och det var en rikig pina dom första dagarna, men sen sov han så jätte bra och det var mycket skönare för alla. jag gick in med 5 minuters mellanrum fram tills han hade somnat. men när han vaknade på natten så fick han alltid komma över till våran säng och äta flaskan, men sen la vi honom i hans säng igen.
    Ska göra det samma för lillkillen när det blir dax för det.

    men jag vet hur jobbigt det är och du är duktig som gör det.
    vore ju konstigt om man inte kände sig känslosam när man lägger barnet.

  • TheCoopers

    Bibob :

    Måste vara skitjobbigt :( Jag har ingen egen erfarenhet av 5mm men det måste vara hjärtskärande att höra sitt barn gråta så ...
    Sover han  inte bra ? Eller jag antar att han inte gör det eftersom du använder metoden ..Skrattande
    Excuse my stupidity ...

    Hursom helst

    Hoppas allt går bra

    och Lycka Till !


    Mark Levengood 4 President
  • mexisis

    nu har vi varit på bvc och fått sprutan. det gick hur bra som helst, han märkte inte ens av att han fick den medans jag satt och kallsvettades. hatar sprutor
    han är nu 5 månader och en dag.

    vikt: 8220 g
    längd: 68 cm

    angående att sova i egen säng så har vi haft en himla tur för när det väl är natt så sover devin vart vi än lägger honom. tyvärr är jag så pass trög i huvet att jag envisas med att ha honom i vår säng för att jag tycker att det är så mysigt. men nästa vecka har vi bestämt att han ska börja sova i sin säng för risken är ju om vi väntar för länge att han hinner vänja sig att sova med oss och sen vägrar att sova själv. men att höra de där små andetagen bredvid sig, nån liten suck eller snarkning, små fötter mot ryggen, när han ligger och pillar en i håret eller nyper en i näsan så att man vaknar, det är ju hur mysigt som helst så det kommer att bli svårt. sängen kommer att kännas sååå tom för han har ju sovit hos oss sen han föddes.


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Mill06
    mexisis- va kul, Devin o Maja är födda samma dag! Ska på bvc-koll på fredag!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!