• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Criffegirl

    Jag vet inte heller om jag klarar det, men jag ska försöka iaf...att "matbanta" fungerar iaf inte...jag har för dåligt med tid och fantasi för att orka variera nyttig mat på ett bra sätt

    Pulver verkar perfekt...det går ju på ett kick och kan drickas var som helst

  • islandgirl

    jag har inte heller så många kilon kvar men hela kroppen är som förbytt. Ser ut som jag svalt ett eller två traktordäck som sitter runt mage o höfter.
    Måste börja träna igen men vad gör man när man idrottat med bollsporter hela sitt liv och hatar gym. Ngn som vet hur länge man måste vänta innan man kan köra i gång med badminton, fotboll o innebandy efter förlossningen?
    Hört att man skall undvika träning med mkt utfall o hopp i typ all framtid...

  • dyckan

    jag har köpt en steg maskin från tv-shop och den har hjälpt mig att få bort min rumpa och mina lår. tränar ca:20-30 minuter om dagen, brukar se på tv samtidigt och då går det så bra så.
    jag är ju ute och går nästan varje dag oxå, mem ibland kan det vara skönt att kunna ta ett tränings pass när barnen somnat.
    jag har några kilon kvar innan jag är helt nöd, men dom försvinner när jag slutat amma....

  • Bibob
    islandgirl skrev 2007-04-18 18:10:33 följande:
    jag har inte heller så många kilon kvar men hela kroppen är som förbytt. Ser ut som jag svalt ett eller två traktordäck som sitter runt mage o höfter.Måste börja träna igen men vad gör man när man idrottat med bollsporter hela sitt liv och hatar gym. Ngn som vet hur länge man måste vänta innan man kan köra i gång med badminton, fotboll o innebandy efter förlossningen?Hört att man skall undvika träning med mkt utfall o hopp i typ all framtid...

    Är inte det bara dem första månaderna? Gillar också spela badminton=)

  • islandgirl

    Bibob: ja, jag hoppas verkligen det men jag har hört från flera håll att det inte är bra för bäckenet man kan få framfall mm mm

    asch, det låter ju inte klokt. Det är ju inte direkt så att inga som spelar badminton är Mammor

  • Taneli

    Oj vad många som är missnöjda med sin vikt som jag. jag har bestämt mig för att gå med i viktklubb på aftonbladet. Ska börja den 30 april. Har som mål att gå ner till 65 väger nästan 73 nu. Fattar inte att vikten pendlar hela tiden, upp o ner som en jojo.
    Har inte unnat mig nåt gott sen i fredags, ingen läsk, godis el skräpmat men ändå lyckas jag gå upp. Har t.o.m varit magsjuk i helgen och gick ner nästan 2 kg som jag lyckats gå upp igen. Det känns så hopplöst.
    Men jag klarar inte av nån pulverdiet, håller hellre på längre då och äter mat.
    Men lycka till alla ni andra. Ska följa er på nya sidan sen.

  • Bibob

    Godmorgon alla!


    Hur har era små liv sovit inatt?? Min lilla kille har sovit jäääte dåligtFörvånad
    Tänkte passa på att fråga om hur matintagen ser ut för era bebisar? Dvs har ni matschema te x? Hel ammar/ersättning med smakisar? gröt?

    Hur gör ni, med tider osv??


    Mammas älskling nr1 heter Sebastian!!
  • sleepygrodis

    Godmorgon!
    Oj, vad det skrivs här Hinner inte med!
    Vi borde göra ett matschema eller så, jag har ammat Alva och så har hon fått en smakportion om dagen, men nu har hon gått upp så lite i vikt, så det räcker tydligen inte med bara mjölk mer. I förrgår testade vi att ge gröt på kvällen och då sov hon åtta timmar i sträck! Det mättade bra tydligen!

  • sleepygrodis

    Har försökt ge ersättning till Alva också, men hon tycker att Nutramigen smakar värre än värst! Vägrar totalt! Och så får vi ingen hjälp från bvc när vi frågar hur man ska veta om hennes överkänslighet mot mjölk försvunnit. Vore bra att veta om man vågar testa någon annan ersättning eller välling.

  • tessicka
    Sleepygrodis:
    vi gav nutramigen till våran äldsta  dotter. fick rådet av barnläkarna på sjukhuset här att he en matsked socker i varje flaska och sen minska eftersom tills barnet inte längre behöver sockret för att äta den. tog ca 2 veckor för oss. har du testat det?
    vi blev kallade på återkontroll med pricktest när hon var  6 månader.
    allergin växte bort när hon var ca 1½-2 år
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!