• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06
    sleepygrodis- Vi har inte börjat med gröt ännu, ammar och har börjat lite smått med smakisar.
    Men Maja vaknar en-två gånger/natt å vill äta, så om jag ger henne gröt så kanske hon oxå sover hela natten?!
    Oj vad skönt det vore! Glad
  • Tussetösen

    Theo har börjat vakna färre gånger på natten.. liiite drygt för det blir tidigare mornar... inatt har han vaknat 3 gånger inatt... men han har fått jättesvårt för att somna.. ligger bara å "mmm:ar" irreterat... så det slutar i vår säng och där sover han ett tag tills han vill över till sin egen..

    det här med mm:andet och tungan utanför munnen å så... gör era barn också det..?
    han gör det irreterat innan han blir lessen och arg

  • Olle i Alingsås

    Clara behöver äta i alla flesta fall en ggr per natt och hon brukar somna mellan 20-21 och vakna mellan 6- 7 på morgonen för dagens första mål bröstmjölk. Får smakis kl 12-13 och gröt till kvällen, vanlig havrgryn och banan som jag mixar. Jättegott.

  • maja josefine

    Hej!
    Hoppar in fast det va längesen sist!

    TUSSETÖSEN:
    Våra nätter ser precis ut som du beskriver! Lillen vaknar inte riktigt lika ofta som innan  men attans så tidigt istället!Gråter
    Han är liksom arg på natten,vaknar och bara blundar o skriker precis som  om han drömmer mardrömmar! 
    hur ser era dagar ut ungefär?
    våra dagar ser ut så här ungefär:
    ca 07 vaknar och är piggelin o härjar i sin säng o då försöker jag amma honom så han ska sova en liiten stund till. lyckas oftast ej  utan han äter o vill "gå upp".
    ca 8 äter jag frukost o lillen får en portion banangröt+katrinplommonpuré.
    sen beroende på vad vi har på schemat,sovstund i vagnen oftast i ca 1 timme vid kl. 10-11
    vaknar  o ammar! sover ev. en stund till om vi e ute på aktivitet m vagnen.
    kommer hem ca kl.13-14. smakportion mat+amning.
    lek o bus ! sen kanske en liten slurk bröstmjölk.
    sover när vi går promenad med hunden ca 1,.5-2 tim.
    äter ibland gröt på kvällen vid 18-19.  lång amning efter det!
    jag lägger honom  kl21 varje kväll o då somnar han utan ett ljud,utan napp o bröstet o vaggning! bara bums,så det är jätteskönt...
    har fram tills denna veckan sovit till kl  3 el. 4  men nu vaknar vid 1 o är "kinkig"! sen är det småsnuttande typ kl 3 o 5. superjobbigt!
    men han vill numera bara sova dagtid i vagnen...inte i sängen! o det är ju inte altid man kan ta vagnen o gå ut så fort d e sovdax! unge!

    oj va långt d blev!

  • maja josefine

    glömde ju....
    ja Samuel mmmar oxå när han är arg!
    nån som har bebis som fått tänder?

  • dyckan

    maja josefine: min lilla Martin håller på att få tänder nu. super jobbigt..

  • mexisis

    vart brukar tänderna komma först, uppe eller nere eller är det olika?

    devin har börjat att suga på två fingrar hela tiden, pek och långfingret på vänster hand, när han inte stoppar in hela händerna och biter på dem förstås. vi är lite oroliga att han ska fortsätta med det istället för att använda nappen eftersom det lär va svårare att vänja honom av vid fingrarna eftersom de sitter fast och han alltid har dem med sig
    kan det va nåt han gör för att tänderna är på väg tro?


    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Criffegirl
    maja josefine skrev 2007-04-19 14:24:11 följande:
    glömde ju....ja Samuel mmmar oxå när han är arg! nån som har bebis som fått tänder?
    Pontus har fått bägge där nere...för snart 1 månad sedan. Men några fler syns inte till ännu
  • am76

    Nån mer som ff har bebis som vägrar nappflaska?

    Jag var på BVC idag då Tea fick vacc spruta nr2. Stora tjejen 68 cm och 7545g hon ska tydligen ha haft sin "mulliga" period nu sa BM. Haha vi tycker inte hon varit det minsta mullig ... Fick även tips om pipmugg men hon tar inte den heller så det är skeden som gäller för vatten fortfarande. Vet inte vad jag ska göra . Är småbekymrad att hon behöver mer vatten + att det vore en dröm att kunna lämna henne nån gång om hon tog nappflaskan. Nästa vecka reser vi till Budapest och där lär det ju vara varmare. Skickade iväg karln nu för att köpa flera sorters pipmuggar, vihar en hel drös med nappflaskor och olika sugnappar men icke ...

    Tea är förresten vår "klocka". Sova 21. Äta 01 + 06. Upp 08. Puré ½ burk mellan 12-13. Gröt 1 portion kl 19:30. Amning där emellan men mjölken sinar.

  • Bibob
    mexisis skrev 2007-04-19 14:57:47 följande:
    vart brukar tänderna komma först, uppe eller nere eller är det olika?devin har börjat att suga på två fingrar hela tiden, pek och långfingret på vänster hand, när han inte stoppar in hela händerna och biter på dem förstås. vi är lite oroliga att han ska fortsätta med det istället för att använda nappen eftersom det lär va svårare att vänja honom av vid fingrarna eftersom de sitter fast och han alltid har dem med sig kan det va nåt han gör för att tänderna är på väg tro?

    Så där höll Sebastian på också han var hopplös med hela nävarna i munnen=) Han har fått två små tänder i underkäken, ser ut som risgryn, haha


    Det där kliandet släpper när dom bryter ut, har gjort det på sebbe i allafall.Skrattande Tills nästa kommerFlört


    "Han är inte dum, han har bara otur när han tänker"
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!