• Poppy Lee

    Konstiga saker hemma hos andra människor

    Satt och tänkte på hur mycket konstiga saker andra familjer har för sig, kanske framför allt såsom det märktes när man själv var barn. Som till exempel:

    - Kompisen vars familj hade ett helt våningsplan i sitt pyttelilla hus obebott och endast bestående av möbler övertäckta med vita lakan.

    - Att man inte blev bjuden på mat hemma hos vissa kompisar när man var där och lekte, utan fick sitta kvar med tom mage på kompisens rum medan den åt med sin familj

    Vad säger ni, har ni några underliga historier eller inblickar i andras familjer ni vill dela med er av? Nyfiken!

  • Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor
  • MammaHela
    Svar på #28
    V ihar aldrig servetter, kanske om det är kalas, annars är det toa/hushållspapper som gäller =)
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Knytets mamma
    Leah1 skrev 2008-06-12 17:52:30 följande:
    Svar på #75Jag gör det, skurar där, men det går inte bort. hadde handskar och skurade med en "svamp" men gick inte bort ändå.... ser äckligt ut men vad göra?
    Menar du toalettkröken, som det talades om i ett inlägg?
  • jannike85

    Haha, min sambo har fortfarande sin egen stjärthandduk
    Här i Italien finns bidén fortfarande ialla hem och används flitigt! En sak som jag tycker är sjukt jobbigt här i Italien är att man har skorna på sig inomhus. Får man gäster går de alltså runt med skorna överallt, suck!


    Namaste72 skrev 2008-06-12 16:22:38 följande:
    Stjärthanduken skulle användas efter tvätten i bidén, helt riktigt. Hängde ofta precis inom räckhåll och var gärna lite mindre.*från en som var med på 1970-talet*En sak: Mina en granne var så himla rädd om sitt hus och sin gräsmatta att deras barn alltid fick leka hos oss. Vilket naturligtvis ledde till att de röjde järnet så till slut fick de gå hem sig...Snipp snapp snut så var leken slut
  • ming

    Vi umgicks lite med en konstig familj förr. De flyttade lite längre bort, så när man hälsade på så stannade vi och sov över några dagar.
    Vi var alltid tvungna att ta med vårt eget toapapper, eftersom de inte använde sånt. Istället hade de en hink inne på toan med fuktiga handdukar som deras familj använde. Eller om de var fuktiga efter att de hade använt dem, jag vet inte. Äckligt var det iaf!

  • mrs Elliott

    På Irland har alla skor inomhus och dessutom heltäckningsmattor.
    En rolig grej jag minns var att en kompis föräldrar gömde kondomer innanför lampskärmen ovanför köksbordet.*skratt*
    samt att de hade porrfilmer i bastun,i bastun!?

    En annan klassiker var ju att alla häruppe brände hemma ,en kompis pappa hade hembrännare i tvättstugan.

  • beadis
    ming skrev 2008-06-12 18:51:29 följande:
    Vi umgicks lite med en konstig familj förr. De flyttade lite längre bort, så när man hälsade på så stannade vi och sov över några dagar.Vi var alltid tvungna att ta med vårt eget toapapper, eftersom de inte använde sånt. Istället hade de en hink inne på toan med fuktiga handdukar som deras familj använde. Eller om de var fuktiga efter att de hade använt dem, jag vet inte. Äckligt var det iaf!
    VAAAAA?????
  • ming
    snart3barnsmamma skrev 2008-06-12 18:56:48 följande:
    VAAAAA?????
    Ja, jag tror ju nästan inte på det själv! Men jag mindes det när jag läste om alla stjärthanddukar.
    Så äckligt!
  • beadis
    ming skrev 2008-06-12 19:11:54 följande:
    Ja, jag tror ju nästan inte på det själv! Men jag mindes det när jag läste om alla stjärthanddukar. Så äckligt!
    Fy F*N...va vidriga en del är...uak...bläää
  • Knytets mamma
    ming skrev 2008-06-12 18:51:29 följande:
    Vi umgicks lite med en konstig familj förr. De flyttade lite längre bort, så när man hälsade på så stannade vi och sov över några dagar.Vi var alltid tvungna att ta med vårt eget toapapper, eftersom de inte använde sånt. Istället hade de en hink inne på toan med fuktiga handdukar som deras familj använde. Eller om de var fuktiga efter att de hade använt dem, jag vet inte. Äckligt var det iaf!
    Vad hade de för förklaring till det hela? Ofta stopp i avloppsrören eller?
Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor