• Poppy Lee

    Konstiga saker hemma hos andra människor

    Satt och tänkte på hur mycket konstiga saker andra familjer har för sig, kanske framför allt såsom det märktes när man själv var barn. Som till exempel:

    - Kompisen vars familj hade ett helt våningsplan i sitt pyttelilla hus obebott och endast bestående av möbler övertäckta med vita lakan.

    - Att man inte blev bjuden på mat hemma hos vissa kompisar när man var där och lekte, utan fick sitta kvar med tom mage på kompisens rum medan den åt med sin familj

    Vad säger ni, har ni några underliga historier eller inblickar i andras familjer ni vill dela med er av? Nyfiken!

  • Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor
  • Tant LE

    det räcker med att bo i finland och ha mannens småsyskon på besök. blir så förbannad när dom går med snöiga och sandiga skor på min dyra us polo matta, som inte går att tvätta grr. bortskämda ungar som inte vet någon skillnad på eget och andras, behöver kanske tillägga att dom är hela 10 stycken


    jannike85 skrev 2008-06-12 18:10:04 följande:
    Haha, min sambo har fortfarande sin egen stjärthandduk Här i Italien finns bidén fortfarande ialla hem och används flitigt! En sak som jag tycker är sjukt jobbigt här i Italien är att man har skorna på sig inomhus. Får man gäster går de alltså runt med skorna överallt, suck!
  • ming
    Knytets mamma skrev 2008-06-12 19:14:52 följande:
    Vad hade de för förklaring till det hela? Ofta stopp i avloppsrören eller?
    Ingen aning, men jag ska fråga om mina föräldrar vet varför. Annars tror jag helt enkelt bara att de var snåla eller fattiga. Stopp i rören kan det ju egentligen inte ha varit, eftersom vi fick ju använda papper.
  • ming

    När jag var hemma hos en kompis till mig vars familj hade bondgård, hade hon lite sysslor hon var tvungen att göra. Eller ja, det kändes som att föräldrarna "passade på" att tvinga dem att göra saker när kompisar var och hälsade på, eftersom då skulle vi kompisar
    också hjälpa till (för hur kul skulle det ha varit att sitta på deras rum och vänta på att de skulle mocka klart i stallet, eller ge kossorna hö). Det kändes faktiskt som att vi kompisar förväntades att hjälpa till.

  • Knytets mamma
    ming skrev 2008-06-12 19:18:41 följande:
    Ingen aning, men jag ska fråga om mina föräldrar vet varför. Annars tror jag helt enkelt bara att de var snåla eller fattiga. Stopp i rören kan det ju egentligen inte ha varit, eftersom vi fick ju använda papper.
    De kanske bara hade det på lördagar.
    "Kom nu ungar, nu skall det finskitas".
  • Leniz1

    Jag är uppväxt med stjärthandduk! Varje morgon tvättade jag mig i bidén och bredvid hängde en handduk som bara användes till att torka stjärten med efteråt. Alla i familjen hade givetvis varsin stjärthandduk. Tror inte nån använder handduk till att torka sig med efter toalettbesök, men jag kanske har fel =)

  • ming
    Poppy Lee skrev 2008-06-12 20:29:26 följande:
    Här är bildbevis på att folk faktiskt har stjärthanddukar:reflexion.blogg.se/2006/august/gaster-eller-s...
    3. Kanske värst av allt: Finns det familjer som de facto har en stjärthandduk i badrummet utan att märka ut den? Intressant tanke när man varit inne och blaskat av ansiktet.

    Aaaaahhhh!

    Om man nu har en stjärthandduk, varför skulle man då hänga den tillsammans med de man torkar sina händer med?? Och varför skulle hela familjen dela på den, varför inte ha var sin?? Det fattar jag inte!
  • BetongMorsa

    hehe jag har aldrig fattat det där me bidè....alltså hukar man över den o spolar eller vad? *nyfiken* o ni som använder, tycker ni att vi "oduschade" är ofräscha?

  • Poppy Lee
    ming skrev 2008-06-12 20:38:14 följande:
    3. Kanske värst av allt: Finns det familjer som de facto har en stjärthandduk i badrummet utan att märka ut den? Intressant tanke när man varit inne och blaskat av ansiktet.Aaaaahhhh! Om man nu har en stjärthandduk, varför skulle man då hänga den tillsammans med de man torkar sina händer med?? Och varför skulle hela familjen dela på den, varför inte ha var sin?? Det fattar jag inte!
    Nej det är så vidrigt. Och att just GÄSTERNA:s handduk hänger bredvid stjärtduken känns extra äckligt
  • Leniz1

    Använder inte bidé längre men tror att mina föräldrar gör det. Man sitter gränsle över bidén och tvättar sig med rinnande vatten. Men de flesta tar sig väl en vanlig dusch varje dag så fräschare är man nog inte bara för att man har bidé.


    BetongMorsa skrev 2008-06-12 20:40:34 följande:
    hehe jag har aldrig fattat det där me bidè....alltså hukar man över den o spolar eller vad? *nyfiken* o ni som använder, tycker ni att vi "oduschade" är ofräscha?
Svar på tråden Konstiga saker hemma hos andra människor