• fruWasberg

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Här kan vi lufta all vår glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31447054.html


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 23:37
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 18:13
    Länk till nya BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34181242.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar
  • Rockan80

    förresten, kan man typ sträcka sig där revbenen sitter? nös imorse o då gjorde det ngt så fruktansvärt ont så var gång jag nyser eller hostar nu så värker det till där...inte mysigt alls..

  • fruWasberg
    Rockan: Nej vi vet inte vad som gömmer sig inne i magen.. Jag drömde i natt att det var en tjej, men de flesta gissar på kille. Jo det är som du säger skönt att vara nära, men oron finns där och jag har blivit lovad en bedömning om igångsättning om förlossningen inte startat av sig själv på senast BF. Nu hoppas jag ju innerligt att den ska göra det!! Mina första graviditeter två varade exakt tid, bägge barnen är födda på BF! Så Hampus lite tidigare, 37+1 (fick en chock när vattnet gick!) Så jag hoppas att jag följer mönstret och lyckas få ut ungen senast på BF-dagen!

    Hoppas att din förkylning släpper snart och att ni får det mysigt ikväll du och din sambo!   Apropå revbenen så har också haft känningar där ibland, har trott att det berott på att ngn nerv kommit i kläm.. vet inte om man kan få en sträckning.... stackare som har ont!
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Ann Lee

    Tack för alla tankar och kramar!
    Det kommer att bli operation för pappas del, när, är dock inte klart ännu. Imorgon kommer de att gå in i aortan genom ljumsken och titta på hur det ser ut och eventuellt blir det ett enklare ingrepp med en gång. Men sen måste han genomgå den stora operationen oavsett senast inom några månader, kanske tidigare. Han är ganska nedstämd och vi är såklart också oroliga.

    Gratulerar till nya veckor och plus!
    Skickar en bunt kramar till er alla! Detta är ju bästa tråden på FL! 


    Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
  • Rockan80

    fruW: vi hade det supermysigt, med god mat, hemma tidigt eftersom jag inte är pigg!! Jag tror på en tjej i din mage iaf...

  • Lilla Harriet

    Hej!
    Tack för tankar och kramar på Alex dag! Det blev ett besök på minneslunden förstås, med fina rosar. Efter det åkte vi till ett favoritställe vid havet och åt stor jättegod glass. Detta kändes bättre för oss än att fira med tårta, kanske något vi kan göra till tradition. Av någon anledning brukar det vara fint väder den 3:e juli.

    fruW: Grattis till 37 veckor! Fin stor mage! Tror också på flicka faktiskt.

    Rockan80: Grattis till semester och ny vecka! Hoppas att du blir frisk snabbt!

    jojsan: Tråkigt med UVI! Jag har också problem med återkommande UVI.

    Ängel1: Skänt att allt är bra med bebis, hoppas att du kan njuta lite!

    Mamaloo: Grattis och välkommen hit!

    Ger74: Bra med paus och köttbullar är ju aldrig fel!

    AnnLee: Hoppas att det går bra idag för din pappa och även längre fram förstås! Tänker på dig!

  • skrutthumlan2

    Tittar in en snabbis bara. idag fyller min man år så det blir födelsedagsfirande för hela slanten. håll tummarna för soligt väder bara!


    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • fruWasberg
    Rockan: Vad skönt för er! Alltid roligt med mag-gissningar.... hihi

    Lilla Harriet: Det låter som att ni hade det fint! Det bästa är väl att göra som ni gjorde, att känna efter vad som känns rätt för stunden. Man kanske inte behöver fira på samma sätt år efter år.. Tack för din gissning! Skrutthumlan: Hoppas att du hittade någon bra present och att ni får det trevligt idag. Tumhållning pågår för fint väder, men vad jag har hört så skulle det fortsätta vara fint, men kanske inte lika varmt.

    Att vara gravid tär på mitt humör känner jag....Även om barn är underbara så orkar jag inte med tjat just nu och barn har ju frågor om precis ALLT och jag känner mig så otillräcklig när jag inte svarar tålmodigt och pedagogsikt I natt har jag nog sovit bra iaf, eftersom jag känner mig rätt pigg så det bådar kanske gott....

    Kramar till alla och en extra hård till AnnLee!
    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • Tulpan74

    Hej!

    Det var ett tag sen, jag har varit trött och uppochner. Jag har läst och tänkt på er, många varma kramar till er som har det jobbigt på olika sätt. Och hurra för fina ul, bebisar och lugna dagar. Ingen nämnd, ingen glömd.

    Eller jo, jag ska nämna en:
    Mamaloo: Tjoho, grattis och välkommen hit!

    Kramar

  • Lilla Harriet

    fruW: Förstår precis hur du menar, inte för att min lille kan vara tjatig men gnällig kan han vara och det tär på tålamodet det också. Mitt humör har verkligen förändrats den sista tiden så jag börjar också tröttna på att vara gravid.

    Läser just nu Annika Lantz bok "9 1/2 månad" Och den kan jag verkligen rekommendera! Man känner så väl igen sig i humörsvängningar och tankar om att man nog håller på att bli tokig. Känns så skönt att det är fler än man själv som inte är perfekta mammor jämt.

    Kram

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar