• Minna72

    Minnas XII

    Tråd nr 12! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html

  • Svar på tråden Minnas XII
  • Meleah

    v36

    Tjockismamma som gärna ser att bebisen vill titta ut...när som helst, faktiskt!


    ★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • Meleah
    v36

    Det blev fel bild i förra inlägget. Knäppt. Hoppas att det blir rätt nu då.
    ★ Vilya 070529 ★ Pl Snitt 090715 ★
  • förväntan

    Meleah, du är ju jättefin och jättfin mage . Jag längtar också massor.

    Hur går det för Kun föresten. Håller tummarna för midsommarbebis.

    Vi har haft en skön midsommar och fint väder. Varit ute med båten en hel del och M verkligen älskar att åka båt. Har även fått känna hur det är att vara en val som tagit mig från båt till ö . Tur att man har lite självdistans och skratta åt det. Jag jobbade ju för sjutton fortfarnade vid denna tidpunkt när jag väntade M.

    Det gör också så himla ont i mitt blygdben, har inga direkta foglossningar annars. Bebis simmar fortfarnade lite och ibland på sne... Varför motarbeta mamma som vill att liten tittar ut??

    Grattis i efterskott till L.

  • cirkel

    Vilket bra väder det är på gång!

    Nu ser jag massor av gröna pluppar, så skriv gärna ngt!

    Emma älskar att gunga nu, förut hann hon knappt i gungan innan hon skulle av. Sia fick prova att gunga lite idag också.

    Nu är nätterna mycket bättre igen: 1-2 amningar varav den ena på morgonkvisten. Jag läste i Emmas dagbok att det var likadant med henne vid samma ålder.

  • cirkel

    Ja, grattis Lovisa! Jag tänkte ju förut att jag skulle kika vilka 2-åringar som jag har missat, men glömde det innan jag skrev...

    Förväntan: åh, det låter härligt med båtturer! Kul för hela familjen! Jag tycker att det tyvärr blir väldigt uppdelat i familjen nu för tiden. T & E gör ngt och jag och S ammar eller ngt annat skoj... Fast nu verkar S ha fått in lite nya rutiner så idag och igår har hon bara sovit 2 ggr, fast i längre pass vilket är skönt!

    Nu är det bara 3 dagar kvar på dagis för Emma. Efter sommaren blir det ett nytt dagis.

    Vad har ni bjudit dagis på för att fira 2-årsdagen?

  • Kun

    Nope, ingen midsommarbebis tyvärr!
    Nu har jag gett upp!


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

    Läser trådar om överburenhet, blir jäkligt nojig då...


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Kun

    Cirkel, När M fyllde 2 så fick inte dagiset något, tyckte det kändes onödigt.
    Men M fick av dagispersonalen


    Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • cirkel

    Kun, det kommer att gå bra!!!
    Hur länge "får" ni gå över hos dig?
    Hur känns det nu? Är magen låg och bebisen fixerad eller har din bebis också gott om plats att rumla runt på?

  • förväntan
    Kun skrev 2009-06-21 21:18:12 följande:
    Nope, ingen midsommarbebis tyvärr!Nu har jag gett upp!
    , skitunge!!! . Hur sjutton ska vi skrämma ut den??

    Cirkel, kan tänka mig att det blir uppdelat, det är ju svårt när man ammar att vara ifrån längre stunder. Vad skönt att nätterna blivit bättre igen. Det ´går väl lite upp och ner med alla tillväxtperioder.
Svar på tråden Minnas XII