• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • JJ 75

    Morgon, bra här - morgonpigg o och jag (inte lika morgonpigg) i köket, kaffet på g...

    Måste ta tag i dethär med nätterna snart, Cirkel som fått till hela nätter med sia, några bra tips? Här äts det minst två gånger per natt, inatt tre... gäsp

    Annars är det en mysdag planerad idag, J åker och jobbar imorgon och j till fs, men idag är vi hemma alla fyra och inget planerat! Sådana dagar tycker jag är de bästa dagarna!

    Rossy och Pess - hur blev helgen? Uppskattat från T och L? Ngt speciellt som blev favoriten? Hos oss är parken uppskattad, j pratar om alla djuren, har koll på vad som är vad, och härmar dem gärna... Vi har samma upplägg som Mirren med årskort och släkt i närheten, så det har blivit en del besök. Linbanan var senaste fokuset och det var häftigt, j och morfar har pratat hela sommaren om att "vid tillfälle ska vi åka" och förra helgen bar det av - succé!

    Måste kommentera det flera beskrivit om fs-lämningen, känner också igen en mera jobbiga lämningar nu, men o är redan snart åtta månader så hos oss tror jag inte det har så mycket med syskon att göra. Min fundering gäller istället att j har börjat koppla ihop "här coh där" på ett annat sätt - världen kretsar inte bara runt henne, utan när mamma lämnar henne på fs och går hem, går mamma ngn annanstans och gör ngt annat, är ngn stans där j inte är...

    Samma tanke blev tydligt när vi skjutsade j:s favoritfaster till flyget här om veckan, gick jättebra att säga hej och vinka av, men bilen hem... stort katastrof - "nej, nej - vill inte åka hem, vill åka med Jenny, vill åka till London, inte åka hem, stanna flygplatsen". Kanske också var en trött kväll, men tycker det hänger ihop när hon vid fs-lämning varit ledsen "mamma, min mamma, vill inte vara dagis, vill gå hem"

    Hoppas det är övergående, för det gör ont att se de små ledsna, visst är det stort om man kan se det som utvecklingssteg, men nog sjutton gör det i alla fall ont när de är ledsna...

    Annars måste jag ju bara säga, häftigt Essi att flytta till svärmor-land - vilket bra och modigt beslut! Funderar också på hur det blev med jobbande, vet att du pratade om att jobba ngn dag i veckan ganska omgående efter Luna? Ändrat på det? Hade själv samma fundering och ganska långt gångna diskussioner på att köra ett projekt litegran hemmifrån... det var ett supertufft beslut att ta men valde till sist den största utmaningen, att göra dethär hemmaåren fullt ut... Hua - identitetskris big time...

    Nåja, kaffet är urdrucket, dags att försöka få fram lite frukost också, höres senare, och tankar till Maja - undrar om det gosas med en liten, liten?

  • maja under eken

    Hej!

    Ja, Jj - snacka om att våra små tänker i många led, inte missar mycket som händer och e otroligt kloka!!! Visst e d jobbigt när dom små blir ledsna när man lämnar dom, oavsett orsak till gråten. Tror du ska trösta dig m att din kloka unge förstår så mycket och d innebär att hon VET att ni kommer o hämtar henne OCH hon har roligt på dagis, var så säker! Annars skulle hon tala om d...

    Vi har haft så galet härliga dagar m vår förstfödda lilla underbara människa! Hon e så himla go så man bara smälter precis HELA tiden! För att givetvis i nästa fräsa o va en irriterad, höggravid mamma... Men d e en annan historia, o en övergående sådan. Men d går så snabbt över, där e jag inte långsint öht, som jag e annars...

    Jag har lite molvärk o sov lite oroligt inatt o tänkte många ggr att d nog var precis runt hörnet m värkar... Men här sitter jag i soffan o har bara min onda rygg som bråkar. Ska t BM nu kl 11, men jag tvivlar på att hon kollar läget därnere, fast d vore intressant o veta om man iaf e liiiite pytteöppen...

    Nu börjar jag iaf känna mig redo att föda, tankarna e helt annorlunda nu. Har tänkt mig att imorg lr ons passar bra... Om man får bestämma...

    Nehepp, ska hinna borsta tänderna tror jag... Ses sen!

    E alla på FB, jag har några av er men tror d finns fler. Jag har initialerna LH o saknar visningsbild.. Adda mig om ni vill o underhåll mig medans jag väntar på min unge..

    kram


    Elvira - Livets Solstråle!
  • zynk

    Maja Snart har du TVÅ underbaringar -tänk vilken svindlande tanke för ett par år sen bara...
    Säg till Proppens på Visp att du vill vara med i Visp-Minnas fb-grupp!

    Vore skoj om flera joinar där! Det är en sluten grupp så vi kommer ju inte outa några nick till allmänheten.

    JJ Låter tufft med mat x2-3 på natten... OCH svåra dagislämningar. Allt det där är ju övergående faser har man lärt sig - MEN det är en klen tröst när man är mitt i det. Hoppas ni får en underbar mysdag!

    Mannen har jobbat natt o kom hem för 1½timme sen. A är på dagis = barnlediga . Fast mannen sover nu -det ska jag också göra. Snacka om att få dåligt samvete över att inte göra nåt vettigt... Men man SKA ju vila -eller hur!

  • maja under eken

    zynk zynk! Var d inte du som bannade mig f att jag röjde o härjade m dammsugaren häromdan? Vila m dig kvinna o släng bort d dåliga samvetet!

    Jag ska oxå vila idag, tror att d e bästa sättet o få igång d. Äv om BM nyss tipsade mig om Färdknäpp... Jag sa att Skalman inte e så himla förtjust i just d trixet... Ska se om nån granne e hemma kanske...

    Här e iaf huvudet fixerat o d e ju åt rätt håll. Hur bra BT, HB o blodsocker som helst, som vanligt.

    Tror Propps har koll på vad jag heter iom msn? Fast jag e inte så stor tillgång, e så dålig på fb. Tycker inte d e spec kul... Men d kanske e för att man inte kan..

    kram


    Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73

    JJ, de tankarna fick flyga sin kos när det visade sig hur mkt Luna skrek. Iom. flytten kastade jag omkull alla planer och satsade på att vara hemma med barnen helt och hållet tills jag inte ville det mer.


    Det blir dock aldrig som man tänkt sig.
    Iom. hela den här skrikkarriären så måste jag få komma hemifrån 1 dag i veckan åtminstone, jag håller på att bli galen, bokstavligen.
    Min chef, vilken jag ringde för att säga upp mig, tyckte inte alls att ngn uppsägning skulle vara aktuell och flyttade mig således till vårt Gbg-kontor. Så lösningen är att jag jobbar 1d/veckan fom. november så får jag se framöver hur länge jag kör så och hur länge till Luna kommer att skrika.
    Skulle ngt hända som att jag inte alls trivs med att jobba så kvarstår vår grundplan, att jag är hemma med barnen. Jag trivs oerhört bra med att ha Mio hemma och jag vet att det kommer jag att tycka om Luna med när hon kommer ur sitt skrikskal. Så med andra ord tycks jag få äta kakan och ha den kvar.
    Förväntan & Joffe, jajamen snart är vi på er sida Återstår 2.5 vecka här sen pyyyyser vi!
    Joffe *s* stalker du?? Never!! Högst omtänksamt dock. De facto kommer väl JAG att stalka huset under helgen innan vi får tillgång. Vi åker ner den 16e och inflytt är ju den 19e och jag har fortfarande inte sett huset live. Så om vi möts upp den helgen så kan vi stalka tillsammans! (Sen kan du låtsas vara jag på måndan när vi skall träffa säljarna för att skriva papper etc och prata om att det var din galna polares idé att lulla runt huset på det viset!).
    Maja, shit snart föder du ju!!
    Zynk, mottagningen flyttar ner snart. Så endera tar du med maken dit ner eller så kommer du ner med Alvis på rekreation
  • Essi73

    Förresten en fråga; nog väl mest till JJ, Cirkel, Joffe & Fisk:


    -Några tendenser till krypning än hos Småtrollen?
    -Eller någon som minns när de Stortrollen började när det begav sig?
    Boll var ganska sen med det så jag har inte ett minne av när ung. tidiga krypare drar igång. Luna är tokigt stadig, inte så att hon är på g dock.
Svar på tråden minnas xiii