• Sandvargen

    Novembermammorna 2006!

    Välkomna in alla goa novembermammor som vill snacka vidare. Tråden gick visst ut strax innan jul och jag glömde helt bort att skapa en ny, sorry.

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m42088344.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m39091273.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m44823738.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m47426521.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • anna gottegris

    Jag blev nöjd med stylingen och om ni är nyfikna så kan ni kolla här: succe.info/blog/2010/04/22/varstyling/


    Emil kommentar på kvällen när jag blivit stylad var: Mamma, varför ser du så konstig ut? Ha ha, vad ska man säga! Jag hade blivit ganska kraftigt sminkad för att det skulle synas bra på korten. 
    Det känns bra att det börjat bli lite varmare ute, lättare att komma ut med barnen då. Barnen älskar att leka ute i sandlådan, sparka boll på gräset och busa. 
  • karin november

    anna, vad fin du blev! Vad roligt att bli fixad så!


    Vi åker på bröllopsresa till Rom på torsdag. Det ska bli så roligt och jag ser fram emot det så. Lite orolig för askan bara, men det verkar som det är fritt de närmaste dagarna, värre blir det att komma hem kanske! 
    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • anna gottegris

    karin november: Tack! Ja, det var verkligen roligt att bli omgjord. 


    Åh, bröllopsresa! Åh, till Italien! Det verkar underbart!! Vi var på bröllopsresa till Sorrento, så jag har fina minnen av Italien. Det låter härligt att åka iväg nu, ganska skön temperatur. Låter jag avundsjuk? Ja, kanske lite. Men jag önskar er en toppenresa och ha de så underbart härligt!! Åker ni hela familjen förresten? Eller bara man och hustru?
    Vi håller på att få Emil att sluta med napp. Inte så lätt när han använt napp sen han var 2 veckor, och jag menar verkligen använt! Men ordet som gäller här är nu mutor! Han sov utan napp till idag och fick då två klistermärken med Blixten McQueen. Fortsätter han sova utan napp får han fler klistermärken och sen går vi till leksaksaffären efter tre nätter. Det funkade med mutor när han skulle sluta med blöjor så vi provar igen. 
  • karin november

    anna, det är bara maken och jag som åker. Emma ska vara hos mormor och morfar.


    (¯`°?.¸ Emma ¸.?°´¯)
  • Nomad

    Anna gottegris: så fin du blev. Jag skulle verkligen behöva en makeover, har sett likadan ut hela livet, bara det att jag numera har rynkor

    Mina grabbar har ganska nyligen slutat med napp (ett par, tre veckor sen). När jag bestämt det så var Hogga med på det och har inte sagt så mycket om det faktiskt.
    Wilmer har det varit lite värre med, han vaknar på nätterna och vill upp, äter välling flera gånger per natt och tjatar om sin napp.
    Jag försökte hitta på olika saker om vart nappen är,bla att den åkte i ett flygplan till bebisarna.
    Då sa Hogga; Mamma bara hittar på Wilmer, vi får inga fler nappar för att vi biter sönder dem hela tiden. Det är inga flygplan eller bebisar som har dem, mamma har bara slutat köpa dem

  • Sandvargen

    Nomad: De är för härliga!

    Nu närmar sig förlossningen med storm steg 13 dagar kvar till bf idag vilket känns skönt, när vi städat klart sovrummet så får vår lilla tjej gärna komma. Men eftersom jag gick över med Edvin så får vi kanske vänta lite på lillasyster också. Till er som har fler, gick er andra förlossning mycket fortare än den första?

  • LadyBirden
    Sandvargen - Kan lugnt säga att det gick mycket snabbare och smidigare.
    Kände inget alls och var och storhandlade vid 19 tiden. Vid 20 duschade jag sonen och kände lite mol som mensvärk. Vid 22,40 startade värkar kom  4 min emellan från start.
    Åkte och var inne 03,00 var då öppen 8 cm vilket jag inte trodde på utan frågade 5 ggr om bm drev med mig
    04,20 fick jag krystvärkar och 04,37 var han ute. Hade inte heller närmesevis lika ont och var mkt piggare efteråt.

    Första tog från värkstart lör 15,00 tills han var ute sön 11,50 krystvärkar i nästan två timmar...Det startade iofs fre kväll med liten blödning och sen vaga mkt oregelbunda värkar tills det blev mer riktigt på lör vid 3. Var inte ett dugg pigg efteråt utan helt slut.
  • anna gottegris

    Nomad: Ha ha ha, vilken härlig kommentar: mamma har bara slutat köpa dem. {#lang_emotions_smile} Man försöker göra sig till och komma på finurliga förklaringar för att göra det lättare för barnen. 


    På något konstigt vis så slutade Emil med nappen på en gång! Han har knappt frågat efter den och jag är lite chockad, så enkelt det här gick. Han fick i alla fall en leksak när han sovit utan napp i tre nätter, en buss han valde själv i affären. 
    sandvargen: Gick över 1 vecka med Emil, Lisa kom några dagar tidigare. Första förlosssningen var på 32 timmar och andra på 11 timmar. Jag var piggare efter andra förlossningen och orkade vara uppe mer. Värkarna startade mer regelbundet också andra gången, det var nästan med 5 minuters mellanrum från början men ganska svagt då. Två väldigt olika förlossningar, allt gick snabbare andra gången, vilket jag är tacksam för. Kan inte fatta att barnen är 3,5 och snart 2 år!!! Jag frågar mig hur sjutton det gick till?!
    karin november: ok, kan vara skönt att åka barnfritt. Att få vara tillsammans bara som ett par är bra tror jag. Jag skulle gärna åka iväg med maken. Om några veckor åker jag iväg med jobbet en natt och sen på spa, med väninna... Nåja, det blir i alla fall något annat än hemma. {#lang_emotions_wink}
  • Nomad

    Annagottegris; Visst är det otroligt att de är 3,5 och 2 snart! Jag blir nästan lite tårögd när jag tänker på det. Min sambo vill inte ha fler barn men jag ger inte upp, jag tjatar och tjatar
    När är det Lisa fyller 2? Wilmer blir 2 i slutet av Maj!

  • anna gottegris

    Nomad: Lisa blir 2 i juli. Just nu är vi inte intresserade av fler barn. Men jag vet inte hur framtiden ser ut. Emil och Lisa kan vara ganska krävande och jag har lust att komma ut i arbetslivet. Jag tror det blir bäst för familjen om jag får jobba lite, behöver träffa lite annat folk och göra lite annat som inte har med familjen att göra. Hoppas jag inte låter för egoistisk. 

Svar på tråden Novembermammorna 2006!