• Anonym

    Vi som gjort eller vill göra IVF/PGD för könsbestämning

    Jag läste en tidigare tråd om detta där "anonym (med flicka i magen)" berättade att hon varit i Tjeckien och utfört detta och att det hade lyckats.

    Kan vi hålla denna tråd till oss som vill genomgå IVF för att kunna välja kön. Jag förstår att många upprörs och att man ska vara otroligt glad att man överhuvudtaget kan få en så vacker gåva som ett barn.
    I mitt fall så har jag två söner (en av dem ligger fortf i min mage) som jag är oerhört stolt och lycklig över. Jag har dessutom tre bonusbarn som också de är pojkar. Min sambo och jag vill verkligen ha en dotter och båda två vill det oerhört mycket. Vi har därför aktivt börja leta information om detta.

    När jag idag hittade den tidigare tråden där "anonym (med flicka i magen)" berättade om kliniken i Tjeckien så blev jag nyfiken även på den.
    Jag har redan kontaktat rainsbury clinic i London för prisuppgift och läst en hel del på deras hemsida. Det verkar vara mkt bra. Är det någon som varit där och utfört IVF med könsbestämning?

    Jag vill veta personliga erfarenheter om ni som påbörjat och/eller avslutat detta.
    Även fler som är i min sits som letar information för att hitta bästa sätt för oss.

    Jag måste också fråga, vad är skillnaden på IVF och PGD eller är det samma sak?

    Ni som gjort det, hur många försök krävdes? Måste man betala för alla försök och vad kostar ett försök som blir misslyckat?

    Oerhört tacksam för svar i denna extremt känsliga diskussion.

  • Svar på tråden Vi som gjort eller vill göra IVF/PGD för könsbestämning
  • Anonym (5 pojkar...)

    Hej!
    Här är en till med längtan efter en dotter!! Har 5 underbara pojkar, men vill gärna få en dotter. Min man vill absolut inte ha fler barn... Men längtan finns kvar!! Kan kanske övertala honom om chanserna ökar och är därför väldigt intresserad av er tråd!!

  • Anonym (killochtjejmamma)

    Hoppas ni alla får era önskeflickor eller pojkar!!

  • Anonym (flickönskan)

    Och här är en till med en önskan om en dotter!

  • Anonym (flickönskan)

    oj, nu blev det visst 2 med samma signatur :s (sorry)
    Men delar även eran önskan att få en liten dotter. Har själv 2 söner

  • Anonym (Pojkmamma till 3)

    Hej på er!

    Har försökt hitta den där privata gruppen mammorsomlangtar här på FL, men kan inte hitta den! Kan någon förklara hur man gör?

    Jag är mamma till 3 söner, när jag fick min sista son försökte jag aktivt genom olika metoder (pH mm) att göra en tjej. Men det blev en kille till och såklart är jag lycklig för honom, men den där längtan och saknaden efter en dotter finns ju kvar!

    Jag har med stort intresse läst den hör tråden och vill jättegärna vara med i den privata gruppen, men kan som sagt inte hitta dit!

    Vi har väl inte helt bestämt oss om vi ska ha fler barn, jag vill ju gärna såklart, men det är det där med det praktiska att ha 4 barn.. Men om, om, om då vill jag absolut åka utomlands och göra PGD! Är därför superintresserad av all info man kan få!!

  • Anonym (IngenAttPrataMed)

    Vi är i planerarstadiet för en cypern-resa, har ingen att prata med. Skulle behöva lite tips och råd från någon som vet. Är det inga aktiva i gruppen mammorsomlangtar längre? Jag blir inte insläppt i varje fall... Någon annan som läser, som har erfarenheter av Cypern? Vad ska vi tänka på?

  • Anonym (dotterönskas)

    Hejsan!
    Jag är en mamma till 4 grabbar som är mitt allt, men jag har alltid haft en längtan efter att få ha en dotter med. Även mina killar vill gärna få en lillasyster. Så nu har jag börjat fundera på att åka utomlands och försöka. Men skulle vilja komma i kontakt med någon som har erfarenhet av det och även ni som är i samma sits. Hoppas på svar.......

Svar på tråden Vi som gjort eller vill göra IVF/PGD för könsbestämning