• MrsR

    Tvillingar i april, tråd 3

    Såg att tråd nr 2 är stängd och startar härmed en ny för slutspurten innan alla våra småttingar kommer ut.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 12:05
    Tillägg: Det verkar ha kommit in en massa spaminlägg i tråden, "våra" inlägg finns från trådstart tom s 13 och börjar sedan på s 26 igen.

  • Svar på tråden Tvillingar i april, tråd 3
  • MrsR

    Nu är det snart på riktigt bara jag kvar.....
    Känns...sådär.....


     


    Lycka till mamma0005!

  • Toratenshi

    STORT GRATTIS till alla era underbara bäbisar!

    Nej MsrR jag är också kvar. Har inte skrivit på länge då jag ligger inlagd på Antenatalen för bevakning. Mina blåsor är troligen PUPPP av värsta graden så de behåller mig här och övervakar. Mår helt ärligt skunk eftersom inget av de dom gör hjälper. En läkare tyckte jag kunde "stå ut" en vecka till. Fick lätt frispel ska medges. Nu är jag ju dessutom 36+4 så det känns ju bra iaf. Påsken ser ut att firas på sjukan men vad gör man inte.

  • Kräftis 25

    Lillamy- Min man ska vara hemma till midsommar. Sen ska han jobba till slutet av juli och vara hemma i augusti. Känns som det behövs då vi förutom tvillingarna har en kille som fyller 3 i sommar. Men jag börjar redan bäva för när han ska jobba... 


    Tänkte höra om någon här får ha sina äldre barn extra på dagis då ni fått tvillingar? I så fall hur mycket?
  • Favvoanna
    Kräftis 25 skrev 2010-04-02 19:56:01 följande:
    Lillamy- Min man ska vara hemma till midsommar. Sen ska han jobba till slutet av juli och vara hemma i augusti. Känns som det behövs då vi förutom tvillingarna har en kille som fyller 3 i sommar. Men jag börjar redan bäva för när han ska jobba...  Tänkte höra om någon här får ha sina äldre barn extra på dagis då ni fått tvillingar? I så fall hur mycket?
    Vi får ha våra barn 4 dagar i veckan, 8.30-13.30, alltså 20 timmar/vecka. Men vi har ett jättebra dagis som redan sagt att vi bara kan säga till om vi behöver mer hjälp. Hur är det hos er?
  • Kräftis 25

    FavoAnna- Jag har sökt dispens och önskade 24 timmar dvs 6 timmar på fyra dagar. Kommunen har godkänt det till den sista juni. Men jag ska försöka få förlängd dispens. Annars kommer det bli alltför jobbigt i längden både för mig och barnen. Mitt dagis  erbjuder inte att hjälpa till extra om man inte först har kommunens godkännande. De har för mycket att göra ändå. Du verkar haft tur med ditt barns dagis! 

  • Favvoanna
    Kräftis 25 skrev 2010-04-02 20:28:29 följande:
    FavoAnna- Jag har sökt dispens och önskade 24 timmar dvs 6 timmar på fyra dagar. Kommunen har godkänt det till den sista juni. Men jag ska försöka få förlängd dispens. Annars kommer det bli alltför jobbigt i längden både för mig och barnen. Mitt dagis  erbjuder inte att hjälpa till extra om man inte först har kommunens godkännande. De har för mycket att göra ändå. Du verkar haft tur med ditt barns dagis! 
    Det är ett privat dagis så ja, jag har haft tur. Dom är verkligen superbra där. I kommunen här får man bara ha barnen 8-11. Vet inte om man skulle kunna få dispens.
    Hoppas du får förlängd dispens, men om du inte skulle få det vilka tider får du ha då?
  • Kräftis 25

    Normalt får föräldralediga ha barnen alla vardagar mellan kl. 9-12 eller tisdag, onsdag, torsdag mellan kl. 9-14. 

  • IdaVasterflo

    Grattis till er som fått era små! Kan ni inte göra en lista med födelsedatum så man ser vilka som har fått? 

  • MrsR
    Toratenshi skrev 2010-04-02 15:21:39 följande:
    STORT GRATTIS till alla era underbara bäbisar!Nej MsrR jag är också kvar. Har inte skrivit på länge då jag ligger inlagd på Antenatalen för bevakning. Mina blåsor är troligen PUPPP av värsta graden så de behåller mig här och övervakar. Mår helt ärligt skunk eftersom inget av de dom gör hjälper. En läkare tyckte jag kunde "stå ut" en vecka till. Fick lätt frispel ska medges. Nu är jag ju dessutom 36+4 så det känns ju bra iaf. Påsken ser ut att firas på sjukan men vad gör man inte.
    Oj, stackare, det låter vansinnigt jobbigt. Hoppas att det snart sätter igång för dig (eller att du blir igångsatt?). Låter dessutom som en rejält okänslig läkare som yttrade de orden.

    Vi är hemma igen efter påskfirande hos mina föräldrar. Jag känner mig som ett stort påskägg hela jag....
  • Toratenshi

    2010-04-03 klockan 18.08 kom våra två små flickor! Eyra väger 2670gr och är 47cm lång. Tili väger 2440gr och är 48 cm lång. Våra två små vildar ♥ ♥

Svar på tråden Tvillingar i april, tråd 3