• Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2
  • fridelin

    Hej på er.

    Lägger till mig här. Väntar tvåäggstvillingar,en av varje kön och är i vecka 28. Är nu heltidssjukskriven och tycker att tiden går oooändligt långsamt. Har BF 9 juni.
    Är nu lika stor som jag var med min dotter i v 40 . Man måste ju säga att kroppen är fantastiskt töjbar :) om än lite klumpig just  nu a la strandad val...
    Har en saccosäck som är skön att sitta i (när jag zappar mellan alla riktigt dåliga program på tv)  men känner mig som en skalbagge på rygg med svåra astma besvär när jag ska UR den. Man kan ju inte göra annat än skratta åt det...

    Ha det bra

  • que

    Jag har haft ont i magen i dag,,sen när jag hämtat barnen så gör de ont när jag böjer mig ska plocka upp nåt från golvet.och så gör de ont mellan benen sammtidigt.
    När jag ska gå och kissa gör de ont mellan benen som om de hugger till eller så man kniper till och får kissa försiktgit.. magen är stn hård hela tiden..

    nån som har/haft liknande??
    jag är i v 25+6 enligt ul och v 28(27+4)enligt mens

  • Sara 84
    fridelin skrev 2010-03-17 15:41:58 följande:
    Hej på er.Lägger till mig här. Väntar tvåäggstvillingar,en av varje kön och är i vecka 28. Är nu heltidssjukskriven och tycker att tiden går oooändligt långsamt. Har BF 9 juni. Är nu lika stor som jag var med min dotter i v 40 . Man måste ju säga att kroppen är fantastiskt töjbar :) om än lite klumpig just  nu a la strandad val...Har en saccosäck som är skön att sitta i (när jag zappar mellan alla riktigt dåliga program på tv)  men känner mig som en skalbagge på rygg med svåra astma besvär när jag ska UR den. Man kan ju inte göra annat än skratta åt det...Ha det bra
    Välkommen till tråden! Är också i vecka 28 (BF 12 juni). Javisst är man stor och otymplig! Rent fysiskt så känns det verkligen som om man är precis i slutet av graviditeten, men nänä.... Undrar hur det kommer att kännas precis i slutet? {#lang_emotions_undecided} {#lang_emotions_laughing}
  • Sara 84
    que skrev 2010-03-17 17:13:07 följande:
    Jag har haft ont i magen i dag,,sen när jag hämtat barnen så gör de ont när jag böjer mig ska plocka upp nåt från golvet.och så gör de ont mellan benen sammtidigt.När jag ska gå och kissa gör de ont mellan benen som om de hugger till eller så man kniper till och får kissa försiktgit.. magen är stn hård hela tiden..nån som har/haft liknande??jag är i v 25+6 enligt ul och v 28(27+4)enligt mens
    För ett tag sen så hade jag väldigt ont i magen och sammandragningar nästan oavbrutet. Jag kände också ett enormt tryck neråt. Hade dock inte ont mellan benen. Detta höll i sig i två dagar så till slut ringde jag förlossningen. Fick åka dit så de kunde undersöka mig. Allt var bra, de trodde att det berodde på alla sammandragningar och sa bara åt mig att ta det lite lugnare.

    Hoppas magontet släpper snart!
  • Sara 84

    Börja bli lite småstressad över det här med namn. Pojknamn har vi två förslag (och kommer nog inte komma på fler). Flicknamn har vi inga direkt... en hel massa som vi pratat lite lätt om men inga direkta förslag vi kommit överens om.

    Nu när jag diskade poppade namnet Novelia upp i huvudet. Hittade ingen info om det på nätet, undrar var jag fått det ifrån. Är det nåt av barnen från familjen annorlunda som heter så??? Vad tycker ni om namnet? Ska bli kul att höra vad sambon tycker när han kommer hem...

  • que

    Sara 84
    Tack för svar
    Ja får nog försöka ta de lungnare,men så konstigt att de kom efter att jag vilat?!

    bara att knipa igen benen

  • Ecorelle
    fridelin skrev 2010-03-17 15:41:58 följande:
    Hej på er.Lägger till mig här. Väntar tvåäggstvillingar,en av varje kön och är i vecka 28. Är nu heltidssjukskriven och tycker att tiden går oooändligt långsamt. Har BF 9 juni. Är nu lika stor som jag var med min dotter i v 40 . Man måste ju säga att kroppen är fantastiskt töjbar :) om än lite klumpig just  nu a la strandad val...Har en saccosäck som är skön att sitta i (när jag zappar mellan alla riktigt dåliga program på tv)  men känner mig som en skalbagge på rygg med svåra astma besvär när jag ska UR den. Man kan ju inte göra annat än skratta åt det...Ha det bra
    Välkommen hit! Ligger en hel månad efter dig, men känner igen det där med att vara otymplig. Känner mig inte lika smidig på yogan längre, . Och värre ska det bli, oj, oj!
  • Ecorelle
    Sara 84 skrev 2010-03-17 18:06:47 följande:
    Börja bli lite småstressad över det här med namn. Pojknamn har vi två förslag (och kommer nog inte komma på fler). Flicknamn har vi inga direkt... en hel massa som vi pratat lite lätt om men inga direkta förslag vi kommit överens om.Nu när jag diskade poppade namnet Novelia upp i huvudet. Hittade ingen info om det på nätet, undrar var jag fått det ifrån. Är det nåt av barnen från familjen annorlunda som heter så??? Vad tycker ni om namnet? Ska bli kul att höra vad sambon tycker när han kommer hem...
    Enligt Svenska namn finns det en kvinna i Sverige som heter Novelia. Namnet saknar betydelse, så det är verkligen inte vanligt. Ett speciellt och fint namn som ändå går att uttala klokt i Sverige även om det är ovanligt.

    Vi har också problem med namn. Får vi en flicka så vet vi vad hon ska heta, och möjligen också om vi får en av varje. Får vi två pojkar eller två flickor är det däremot värre, .
  • Tess N
    que skrev 2010-03-17 17:13:07 följande:
    Jag har haft ont i magen i dag,,sen när jag hämtat barnen så gör de ont när jag böjer mig ska plocka upp nåt från golvet.och så gör de ont mellan benen sammtidigt.När jag ska gå och kissa gör de ont mellan benen som om de hugger till eller så man kniper till och får kissa försiktgit.. magen är stn hård hela tiden..nån som har/haft liknande??jag är i v 25+6 enligt ul och v 28(27+4)enligt mens
    Det skulle kunna vara urinvägsinfektion också. Jag har ju väldigt mycket sammandragningar och känner hugg i magen. Min BM ville att jag skulle lämna urinprov med morgonurin så de kan ta en odling på det. Hon sa att mycket sammandragningar och ont i magen/underlivet kan vara symptom på uvi. Nu tror inte jag att jag har det eftersom jag aldrig har haft det i hela mitt liv, men man vet ju aldrig. Det händer så mycket mystiskt när man är gravid
  • que

    Tess N
    Tack för svar
    Jag ahr haft mycket uvi och senast när jag väntade sonen så hade jag njurgrus..

    var till bm i mån och lämnade urinprov hon kollade äggvita mm..
    men i morgon bitti ska jag lämna urinprov som ska iväg på odling..

Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2