• BounceT

    RMC Malmö del 14

    Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

  • Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • suck

    I morgon bitti ska jag börja med första sprutan, just nu snurrar det i huvudet på mig.... hur var det nu man skulle göra.... tur att man har manne som kan hjälpa till o så fick man ju en fin "fusklapp" med sig från när man var o lärde sig spruta =)

  • Alrua

    Millan 14: Nej RMC sa bara att vi måste vänta för att få remiss från läkaren.
    Min man skall opereras på måndag och ska prata med läkaren när vi kan få de intyget så vi kan sätta igång processen för att det tar ca 3 månader innan start av själva behandlingen har RMC sagt.

    Hade vi vetat att mannen skulle råka ut för detta skulle vi producerat barn direkt.
    Han har lämnat sperma och fryst in men kvaliten var något nedsatt då han hade varit påverkad av sjukdomen och hög feber mellan dec 09 till mars 10 då cancern upptäcktes.

    Har funderat länge vem ska man fråga och vilket bättre sätt än detta forum.

    Tacksam till alla för stöd.
    Hoppas ni får en trevlig helg

  • bdmc

    Då var vi på VUL igen idag. Äggblåsorna hade växt till sig och det blir äggplock på måndag!!
    Så INATT kl 24 ska jag ta pregnyl. och jag kämpar för att hålla mig vaken. jag är ingen kvällsmänniska.
    hur gick det för dig idag storlängtanefterliten?`vilken tid var du på rmc? vi kanske möttes i korridoren?

    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

    Sprayare:

    Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, Suprefactstart 12/8, Puregon 30/8, VUL 6/9+10/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2. Gonal-f 1/9, VUL 8/9 + 11/9

    Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

    Äggplockning:
    Bdmc 31år, IVF nr2, ÄP 13/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÄP 13/9

    ET:

    Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Kruxis försök 1, FET 2/9. Testdag 13/9

    Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011

  • Kruxis

    Oj,oj!!!

    Nu har jag gjort ett gravtest här hemma och det verkar vara postivt. Har aldrig varit gravid så vet inte om jag vågar tro att det är sant. men där är två streck, men det ena är mycke svagare än det andra men är dock ändå väldigt synligt-är väl det som kallas "spökstreck" kan jag tro. Som sagt har gjort många gravtest, men har alltid varit blankt och aldrig ens varit i närheten av ett anande streck, och nu syns det.!!!!!!!!!GladVågar vi tro att det är sant?

    Är det någon av er alla som fått positivt hemma men sen när ni fått svar från blodprovet så har det varit negativt?

    Kan medicinerna göra så att man får positivt utfall fast man inte är gravid?Är rädd för detta!!!!

    Millan14: förstår att du drog ut på inköpet av gravtest pga att man är skiträdd, det var jag med men det var min man som sa att vi ändå skulle göra testet och nu är man mer hoppfull än skiträdd iallafall.

    Hoppas hoppas hoppas!!!
    Vad tror ni??????

  • Ankan1280

    Kruxis, har ingen erfarenhet av detta men tror och hoppas att det är din tur att flytta ytterligare ett steg ner på listan! Glad

  • TurkiskPeppar

    Kruxis: Grattis! Har inte hört talas om något fall alls där man först fått positivt och sen negativt, bara tvärtom och mediciner ska inte kunna leda till ett plus. Bara att hålla tummarna nu för att den lill* stannar kvar hos dig. Kramar

    Tummar till alla er andra som behöver det nu!!! Kramar

  • Tigra79

    Kruxis: Grattis, skulle nog säga att du är gravid. Jag tog gravtest dagen innan blodprovet och det var plus, väldigt väldigt svagt, men plus var det och nu är jag i v 14... Jag tänkte också att det måste vara ett spökstreck, men det var det givetvis inte. Så nu håller vi bara tummarna för att den lilla stannar kvar alla 9 månaderna :)


  • Millan14

    Kruxis: Stort grattis, låter som en graviditet!! Härligt! Hoppas du får det bekräftat imorgon genom blodprovet!! Spännande och nervöst kan jag tänka!!

    All lycka!!
    Kram

  • björneochsnigel
    camaro skrev 2010-09-10 22:46:41 följande:
    Hej björneochsnigel, välkommen från mig med :)

    Man får inte ett visst antal försök längre utan 6 poäng.
    Ett IVF kostar 2 poäng ett frysåterförande 1 poäng.
    -Vi har gjort ett IVF och fick då även embryo till frysen, nu ska vi göra ett FET= har sen förbrukat 3 poäng
    Misslyckas vi, så har vi 3 poäng kvar.
    3 poäng räcker till 3 frysförsök (om vi har i frysen dvs) eller ytterligare ett komplett IVf och ett FET...

    (Har man 1 poäng kvar bara och vill göra komplett IVF får man betala halva kostnaden själv.)

    Är du med?
    Hej och Tack så mycket för förklaringen!  Nu förstår jag vad som menas när ni pratar poäng
Svar på tråden RMC Malmö del 14