• Gravid2010

    Kan man GÅ en mil på under 60 min?

    I en annan tråd är det en människa som påstår att hon gjort detta ett flertal ggr.. Gått en mil på 58-59 min.

    Jag anser att det är en omöjlighet. Det måste handla om att småspringa MINST SAGT. I annat fall är sträckan felmätt...

    Vad säger du?

  • Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?
  • Anghammarad
    augustisten skrev 2010-08-30 09:27:54 följande:

    Grattis till nytt svenskt rekord ;)


    Det gamla för 5000m var på 21.09 på tävlingsbana (Madelein Svensson 1992).


    www.gangsport.com/t2g.asp?p=63122


    Inte bara det faktiskt. Det gamla världsrekordet, som MammaG nu slagit, var 20,05


     


    Grattis MammaG, en stor bedrift.

  • augustisten
    Knugen2010 skrev 2010-08-30 09:31:28 följande:
    Gå 5 km på 20 minuter!

    Du har precis gjort min dag.

    Ja det är faktiskt tangerat världsrekort såg jag nu!!! ...För du är väl kvinna MammaG?

    Då kanske det till och med finns pengar att tjäna på det (vilket det ju inte riktigt finns i gångsport annars)...

    Det "andra" är på 20.02 och togs 2002 på bana i Dublin av Gillian O'Sullivan.

    http://www.gangsport.com/t3.asp?p=61638

  • Puttep
    MammaG skrev 2010-08-30 08:15:26 följande:
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
    Du promenerar alltså i 15km/timmen? Grattis.
  • Gravid2010

    och så har de mage att säga att konditionen och hälsan blir sämre i Sverige??? Det verkar onekligen inte så här inne...

  • Isnogood

    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig


    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • ModestyB

    I lumpan ska man springa en mil på under 60 min-nej det är fysiskt omöjligt att GÅ den sträckan på den tiden. OM man nu inte siktar på ett världsrekord i just gång och råkar vara ca 225 cm lång.

  • Knugen2010
    Isnogood skrev 2010-08-30 13:12:26 följande:
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    Måste fråga: Har du gått 1 mil på 60 minuter flera gånger eller är det ett PB?
  • Superba Supernovan
    MammaG skrev 2010-08-30 08:15:26 följande:
    Ok.... jag trodde det var mig slöfockarna diskuterade eftersom jag hade mage att påstå att jag går 5 km på 20 minuter, och att ts satt sig ned och i brist på bättre sysselsättning börjat addera.
    Men du vet, i vissas universum är vi alla likadana, och kan Svensson inte gå fort, då kan ta mig fan inte Karlsson det heller! Happy walking! (resten av er får väl ta bilen) 
    Jag skrattar ihjäl mig varenda gång du hävdar att du går 5 km på 20 minuter. VÄRLDSREKORDET på 5000 meter är detsamma som din tid. Förstår du inte själv att någonting är allvarligt fel, antingen på din klocka eller på skyltarna du följer? Dessutom har du ju skrivit i en annan  tråd att du spyr på sport, trots det slår du alltså VÄRLDSREKORD på 5000 meter varenda gång du är ute och GÅR!?!?!?

    Humor.
  • Puttep
    Isnogood skrev 2010-08-30 13:12:26 följande:
    Enligt de bilar jag haft o mätt sträckan med och enligt googlemaps så är min sträcka 10 (tio) km (kilometer)= 1 (EN) mil.
    Men jag antar att det inte spelar er någon roll, alla mätningar är väl fel enligt er (patetiska avundsjuka människor)  i alla fall...
    Tack för mig
    Du KAN INTE gå 1mil på en timme, det är 10km i timmen och det är snabbare än dom flesta joggar.
Svar på tråden Kan man GÅ en mil på under 60 min?