• lavender

    Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

    Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

    Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

  • Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • etttredjeunderverk

    Jag gjorde moderkaksprov idag i Uppsala pga KUB-resultatet 1:80. Fler som gjort provet där? Hur länge fick ni vänta på svar? Jag är sååå nervös! Fick ni också veta kön?

  • Saragbg

    Hur viktigt är det att ta det lugnt efteråt och hur länge? Tänkte på er som gjort det åså! Min sambo är ledig den dagen och åker med hem men dagen efter jobbar han. Har en 9 månaders bebis hemma som jag måste kunna ta hand om och det blir endel lyft, inte så mkt bärande men lyft upp och ner. Tänkte att vi håller oss inne iaf och jag försöker undvika lyft så gott det går!

  • curlysun

    Till mig sa läkaren att jag ska ta det lugnt idag och sen allt som vanligt men jag kommer att ta det lugnt minst 3 dagar vi har med en liten så vi vill inte riskera nåt.

  • curlysun

    Ja det är han. Är just nu sjuk skriven men inte pga fvp så det löste sig men annars hade jag sjuk anmäld det kan man ju göra om man har ont och inte kan ta hand om barnet

  • idab84

    Hur har de gått för Er??
    Själv har ja avklarat snart 4 dagar av mina ca 4 veckor att vänta... Känns dock lite bättre för varje dag :)

  • curlysun

    Hej jag har inte haft så mycket ont som tur men väntan på svaret gör mig galen. Hur mådde du direkt efter?

  • idab84

    Ja har inte gjort enu.. Fick tid den 18/3 :( räknar varje dag...
    Va skönt att du inte haft så ont !!!
    Berätta hur kändes de??? O hur länge kommer du få vänta ?

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!