• Anonym (Hopplös:))

    Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

    Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

    Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

    Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

    Kom igen! Gör mig sällskap!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

    EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

    Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

  • Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Min tur snart?)
    pebelund skrev 2011-07-28 09:04:41 följande:
    Så mycket som kan påverka en första dejt. TEx nervositet och dylika faktorer. Sen tror jag själv inte på "kärlek vid första ögonkastet" utan mer än sån som gärna ser det växa fram mer. Tror att det på något sätt är lättare hålla en sådan kärlek vid liv i längden :)
    Tror man borde ge någon 2-3 dejter innan man bestämmer sig, ifall det inte är något som avviker ordentligt då såklart :) 
    Jo, det är ju just det jag funderat över. Men hur vet man att dejten är värd 2-3 dejter till? Ja, okej, det ska man väl känna förstås.

    Nu har jag en fråga till Skrattande

    Måste man svara på ALLA första meddelanden man får på en dejtingsite? Om jag får ett meddelande, ser på profil, fakta och bild och känner "Nej, det här kan aldrig funka" Måste jag då skriva tillbaka och säga "Tack, men nej tack", för att vara hövlig" Eller kan jag med gott samvete bara gåvidare utan att svara?
     
  • Anonym (smådesperat)
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 08:53:10 följande:
    Attans, det var ju tråkigt att det inte blev nåt "kärleks-klick" Men bra att du hade en fantastiskt rolig dejt!

    Då har jag en fråga till alla i tråden...

    Är det rimligt att man ska kunna känna "kärlek-vid-första-ögonkastet" när man går på en första dejt? Jag brukar fundera över det. När ska man ge det en andra chans även om det inte kärleks-klickar vid första dejten? 
    Det borde ju faktiskt också kunna växa fram? eller? 
    jag tänker också så. Alla mina förhållanden utom ett har börjat med att vi har varit vänner, sen har det vuxit efterhand.
  • Anonym

    Det är nog ganska vanligt att man dömer folk för snabbt idag och lägger in dem i ett fack. "First impression lasts" som det heter. Egentligen är det ju som många skriver flera faktorer som kan spela in som tex nervositet. Men om det känns helt fel så ska man nog ändå lite på magkänslan.

  • Anonym (Min tur snart?)
    Anonym skrev 2011-07-28 09:50:27 följande:
    Det är nog ganska vanligt att man dömer folk för snabbt idag och lägger in dem i ett fack. "First impression lasts" som det heter. Egentligen är det ju som många skriver flera faktorer som kan spela in som tex nervositet. Men om det känns helt fel så ska man nog ändå lite på magkänslan.
    Jo, om det känns helt fel ska man såklart gå på magkänslan. 
    Men iallafall jag kan på dejter få känslan, att det är en helylle, snäll och trevlig kille jag träffar men att tex nåt litet som gör att man känner att man kanske kan få nåt bättre som gör att man letar vidare.
    Fast man kanske då egentligen borde ha gett killen en andra och tredje chans?
    Fast jag börjar tro att jag har blivit skadad av det här med att dejta via nätet och gå på många dejter att man tillslut bara blir blassé på alla killar och hittar fel överallt och tror sig kunna hitta bättre... suck!
  • Ernst Hugo
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 09:32:17 följande:
    Jo, det är ju just det jag funderat över. Men hur vet man att dejten är värd 2-3 dejter till? Ja, okej, det ska man väl känna förstås.

    Nu har jag en fråga till Skrattande

    Måste man svara på ALLA första meddelanden man får på en dejtingsite? Om jag får ett meddelande, ser på profil, fakta och bild och känner "Nej, det här kan aldrig funka" Måste jag då skriva tillbaka och säga "Tack, men nej tack", för att vara hövlig" Eller kan jag med gott samvete bara gåvidare utan att svara?
     

    Är det någon som verkar uppriktig och inte bara "hej hur har du det?" så tycker jag du kan kosta på dig en kort rad tillbaka.
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Min tur snart?)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 10:03:45 följande:
    Är det någon som verkar uppriktig och inte bara "hej hur har du det?" så tycker jag du kan kosta på dig en kort rad tillbaka.
    Ja, men vad skriver man då... Man måste ju skriva nej tack. För annars så fortsätter ju meddelandena att komma och komma och vips är men intrasslad...
    Jag känner mig så taskig att skriva i ord att jag inte är intresserad Rynkar på näsan 
  • Ernst Hugo
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-07-28 10:02:26 följande:
    Jo, om det känns helt fel ska man såklart gå på magkänslan. 
    Men iallafall jag kan på dejter få känslan, att det är en helylle, snäll och trevlig kille jag träffar men att tex nåt litet som gör att man känner att man kanske kan få nåt bättre som gör att man letar vidare.
    Fast man kanske då egentligen borde ha gett killen en andra och tredje chans?
    Fast jag börjar tro att jag har blivit skadad av det här med att dejta via nätet och gå på många dejter att man tillslut bara blir blassé på alla killar och hittar fel överallt och tror sig kunna hitta bättre... suck!
    Ja men man måste ju tända för att kunna inleda ett förhållande för tusan Solig Jag vet inte hur det är för dig men helylle känns bra hos en sjuksköterska eller bilförsäljare men funderar jag på om det skall bli hångel eller ej så är inte helylle en framgångsfaktor (inte hos mig själv heller :)
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (hmm)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-28 00:26:39 följande:
    Finns det ingen support för siten du har din profil på? Maila dem och fråga. 
    Fast det väl egentligen killen som måste maila dem och fråga om han kan ta bort blockeringen... men det kan du ju inte maila till honom... Knepigt 
    Har fått svar på mailet nu, och supporten kan inte göra något.. Hmm, finns väl inte mycket jag kan göra då kanske?? Trist..
  • Anonym (Min tur snart?)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-28 10:09:28 följande:
    Ja men man måste ju tända för att kunna inleda ett förhållande för tusan Solig Jag vet inte hur det är för dig men helylle känns bra hos en sjuksköterska eller bilförsäljare men funderar jag på om det skall bli hångel eller ej så är inte helylle en framgångsfaktor (inte hos mig själv heller :)
    Hehe.. nä, jag vet! Skrattande
    Men jag tänker mig mer ett förhållande som kan bli Det förhållandet i mitt liv.. med barn och allt sånt... vill man inte ha en helyllekille då?
    Egentligen kanske jag inte vill det.. för då hade jag ju redan fastnad för alla de helyllekillar jag dejtat, och det har jag ju inte gjort Oskyldig 
  • Anonym (smådesperat)

    hur definierar ni helylle? Jag fastnar definitivt för helyllekillar

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!