• Anonym (anded­räkten­?)
    Äldre 24 Dec 22:00
    34742 visningar
    198 svar
    198
    34742

    julafton..julklappar...besvikelse..

    julafton..julklappar...besvikelse..

    Jag fick en tandborste av min man. Jag är alltså värd en tandborste. Visserligen en eltandborste. Men. En. Tandborste.

    Jag hade köpt dyra märkeskalsonger plus en svindyr klocka, tog mig månader att spara ihop till...Han tjänar fyra gånger så mycket som mig i månaden och... Han gav mig, en tandborste...

    Jag gör allt, tar hand om hans barn på heltid, hushåll, arbetar, är höggravid, tar all belastning hemma p g a hans jobb... och jag fötjänar en.. tandborste....

              

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-26 22:04
    Har läst igenom åtminstone fem sidor men stoppar där, det verkar som om en hel del (eller typ alla utom två) fokuserar på prislappen eller kostnaden på julklapparna, läser ni vad jag skriver handlar det ingenting om pengar utan om tankeverksamheten bakom julklappen. Han sa dagen innan att han inte köpt något till mig och jag svarade att han inte behöver göra det, vi kanske kan hitta på något barnfritt istället någon dag/kväll... Så pikat honom har jag gjort om vad jag vill... I vilket fall, TVÅ personer har skrivit inlägg som verkligen stämmer...

    Tis 25 dec 12:23

    #103

    "Anonym (??) skrev 2012-12-24 22:38:28 följande: Känns som problemet är större än tandborsten. Det känns som att han sällan ger dig uppskattning och när du verkligen hoppas att han ger dig en strimma hopp om uppskattning så blir det extra tydligt att han sviker dig på den punkten?

    Precis vad jag tänkte.

    TS skriver om allt vad hon gör för sin man, och tar ut sin frustration på just julklappen, trots att jag misstänker att hon egentligen är frustrerad över att han inte uppmärksammar det hon gör i vardgen, hur hon sliter för ingen lön alls. "
  • Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..
  • Äldre 24 Dec 22:02
    #1

    Och du sa till honom det hoppas jag? Nästa år kanske ni ska sätta ett pris som ni ska lägga på julklappar och vad man inte får köpa så slipper nån av er bli besvikna.

  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:04
    #2
    Baloo81 skrev 2012-12-24 22:02:44 följande:
    Och du sa till honom det hoppas jag? Nästa år kanske ni ska sätta ett pris som ni ska lägga på julklappar och vad man inte får köpa så slipper nån av er bli besvikna.

    Nä...jag vet inte riktigt hur jag ska säga det men tror han märkte eller förstod min besvikelse..
  • Äldre 24 Dec 22:09
    #3

    Fast det finns ju eltandborstar i olika prisklasser. Min kostar runt 1000:- och det tycker jag är en bra present att ge .

    Sen gissar jag att du hade velat ha något mer romantiskt och onödigt som man kan känna är lite känsla bakom.  

  • Anonym (ingen­)
    Äldre 24 Dec 22:12
    #4

    var du glad för tandborsten, själv fick jag ingen julklappa från sambon.

  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:13
    #5
    Maskot skrev 2012-12-24 22:09:02 följande:
    Fast det finns ju eltandborstar i olika prisklasser. Min kostar runt 1000:- och det tycker jag är en bra present att ge .

    Sen gissar jag att du hade velat ha något mer romantiskt och onödigt som man kan känna är lite känsla bakom.  

    vad kan en rosa Braun vanlig enkel kosta, gissa runt 299 men ärligt jag skiter i priset...känns som en sista sekunden present. Okej han är dålig på fanstasi men efter 10 år bode han fanimig veta vadf jag gillar... Annars vet han ju att typ parfym alltig går hem liksom... K'nner mig inte värd ett skit
  • Mingel­la
    Äldre 24 Dec 22:13
    #6

    Jag fick tydligen inget i julklapp alls av min man (eller någon annan heller för den delen). Han fick för 1000kr av mig (inte för att pengarna spelar någon roll, men gesten. Han sket helt i det :(

  • person­ae non grata
    Äldre 24 Dec 22:16
    #7

    Jobbigt det där. Tycker du ska fråga honom vilken tanke som ligger bakom att han köpte just en el-tandborste. I hans värld kanske det var en jättefin present. Det är väl ändå inte hur mycket pengar man lägger ner som är det viktiga utan just omtanken?

    Är det så att tandborsten var utvald med omsorg så tycker jag att du ska försöka tänka om.

    Förstår inte riktigt heller varför din och hans lön är viktiga i sammanhanget. Inte heller hur länge du varit tvungen att spara. Låt oss säga att min man skulle få ut 60 000 kr i månaden och jag skulle vara låginkomsttagare med ingångslön på 12 000 kr. Efter att allt är betalt skulle jag ha kvar 1000 kr och min man 45 000 kr. Om jag då skulle köpa en julklapp till honom för kanske 3000 skulle jag behöva spara i 3 månader. Betyder alltså detta att min man skulle vara tvungen att köpa en julklapp till mig för pengar han också varit tvungen att spara ihop, det vill säga över 100 000 kr för att det skulle vara något värt? Eller hur tänkte du?

  • Äldre 24 Dec 22:16
    #8

    Hur mycket brukar ni ge till varandra? Hade han nån aning om hur stort du satsade? Jag hade nog också uppskattat en eltandborste, dock brukar min man för det mesta fråga vad jag önskar mig, och utgå från det.

  • Anonym (anded­räkten­?) Trådstartaren
    Äldre 24 Dec 22:18
    #9

    kollade upp den, kostade runt 600 så dyrare än jag trodde men som sagt priset är betydelselöst...han uppmärksammar typ inget jag säger... han har pratat om klocka för länge sen och nämnt det ngn gång o han blev chockad o riktigt glag att jag kom ihåg... samma med märkesunderkläder, han kikar ofta på d men unnar sig aldrig de riktigt dyra... Får enkelt acceptera att han inte uppmärksammar mig alls eller det jag tittar på ':(

  • Anonym (??)
    Äldre 24 Dec 22:19
    #10

    Men vill man ha något dyrt och exklusivt kan man ju hinta lite om det!:)

Svar på tråden julafton..julklappar...besvikelse..