• Bobbo3

    Bf juni -14

    Jag och min sambo plussade i helgen med vårat andra barn. Med först tog det oss 19månader att bli gravida men denna gången tog det sig på andra försöket å lyckan är total!. Då det fortfarande är väldigt tidigt har vi inte berättat det för någon så det hade varit trevligt att ha några att prata gravid grejer med. :)

  • Svar på tråden Bf juni -14
  • Bobbo3

    )Wow starkt jobbat med att få nästa så tidigt. Vi har inte haft en tanke/ork/lust för en ny förrän nu hehe. Några spännande symtom? [/quote] Vi bestämde oss att vi ville ha tätt så dom kan leka med varandra :) Jag är sjukt trött och har börjat må illa så det är lite tufft när man har ett energi knippe här hemma som springer omkring. Förra graviditeten låg jag och spydde i 20 veckor så hoppas hoppas att jag slipper det denna gången. Sj då ? :)

  • Zwoom

    Får jag göra er sällskap?
    Har plussat och bönan är beräknad till 8 Juni-14 Kommer dock bli planerat snittad OM allt går vägen nu 

  • Snowboard
    Bobbo3 skrev 2013-09-27 21:27:55 följande:
    )
    Jo det är ju kul om de kan leka med varandra såklart. Men det fanns inte på kartan för oss att skaffa en till. Han sov inte en hel natt förrän han var 2 år och på dagarna var han rätt krävande på det viset att han hela tiden ville vara med och fara runt och jag var heeeeelt slut. Jag blir jättepåverkad av att inte få sova. Så vi får väl se nu när nästa kommer hur det kommer att gå hehe :P.

    Jag mådde illa hela min förra graviditet (dock spydde jag inte så som du verkar ha gjort. Låter jättejobbigt) och åt lergigan comp mest hela tiden. Det hela slutade också med HELLP-syndrom i v. 38 så det blev akutsnitt och IVA ett dygn. 

    Nu mår jag ganska okej än så länge. Är väldigt trött och har åkt på en irriterande hosta (hela familjen har den så varför skulle jag slippa undan? :P). Men inget direkt illamående ännu men det kommer säkert.

    Hoppas verkligen att du slipper samma som förra gången. Måste varit helt galet jobbigt!

     
  • Bobbo3

    Tyvärr sover inte min son hela nätter än p har aldrig gjort så är grymt trött :/. Han är dessutom väldigt livlig av sig och hade kolik men hoppas att vi får en lugn bebis nästa gång haha :). Jag fick också knappra lergigan comp hela förra graviditeten. Hoppas du slipper illa måendet nu då :) hade ju varit underbart att bara njuta av graviditeten :)

  • Snowboard
    Bobbo3 skrev 2013-09-28 23:13:01 följande:
    Tyvärr sover inte min son hela nätter än p har aldrig gjort så är grymt trött :/. Han är dessutom väldigt livlig av sig och hade kolik men hoppas att vi får en lugn bebis nästa gång haha :). Jag fick också knappra lergigan comp hela förra graviditeten. Hoppas du slipper illa måendet nu då :) hade ju varit underbart att bara njuta av graviditeten :)
    Haha, ja du ser. Här sitter jag och klagar.... men jag hade inte orkat. Hoppas att du får ha en lugn graviditet och att lilleman får ordning på sitt soveri så att du kan samla kraft =).

    Jag har inte förstått att jag är gravid ännu... kanske är det bra på ett vis utifall det inte går vägen. Är du föräldraledig nu? 
  • Bobbo3

    Aa jag e fortfarande mamma ledig :). Det va meningen att jag skulle börja jobba igen den 3mars men som det ser ut nu kommer jag inte att jobba förrens nästa plutt är 1,5 år. Känns för bra för att vara samt. Men tänkte att jag vill inte sätta sonen på dagis i 3-5 månader och sen vara hemma hos mig så han får vara hemma läääänge :) Asså jag har fått för mig att min mage är lite större haha hade jag inte vetat att jag va gravid hade jag aödrig ens tänkt på det :p

  • Grumpy88

    Plussade igår med mitt första barn!! Är så otroligt lycklig och förhoppningsvis kommer våran lilla guldklimp i början på Juni!! =)

  • Snowboard

    Grattis Grumpy88! 

    När vi kommit en bit på vägen så kanske vi kan dela med oss av magbilder och annat? För de som vill såklart Glad 

  • Duvan

    Grattis Grumpy88!

    Hur mår ni alla?

    Själv mår jag helt underbart, älskar att vara gravid!!
    Jag tycker redan det syns lite på magen, den är väldigt svullen på kvällarna:)

     

Svar på tråden Bf juni -14