• Camilla83

    Novemberbarn 2014

    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

  • Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Thea O Tvåan

    Jag e i vecka 11 (10 + 2) o mår riktigt illa. Spyr nästan hela tiden o har faktiskt gått ner två kilo. Så jag provade sea band men tyckte inte dem hjälpte särskilt mycket så när jag va på apoteket så tipsade den gravida tjejen mej om o köpa armbandet från Clearblue istället. Visserligen kostade de 350:- men de va de absolut värt. Så nu använder jag de nästan hela tiden. Jobbar m mat så jag känner att jag skulle nog betalat de dubbla haha
    Har pratat m barnmorskan om KUB testet men jag bestämde mej för att inte göra de. Men oroar mej ändå. Kanske jag ska se om jag kan ändra mej iallafall.

  • Anna84

    Ja, vi står i valet och kvalet mellanen Emmaljunga Nitro city och en Brio go next.

    Nån som har erfarenhet utav de märkena?

  • choklaa

    Jag har haft både brio med fasta däck och emmaljungan har jag kvar. Nitron är mer smidig med sina snurrbara däck. Blir mindre lyft eller vad man ska säga när man svänger då vagnen följer med. Så det gör ont o hjärtat att sälja vår.
    Har massor med tillbehör till den. Och ska sälja allt för några hundringar billigare än vad den kostar att köpa enbart ligg och sittdel. Så om någon är intresserad så hör av er.

  • Lmillan

    Hej alla. Jag lade till mig i listan :)

    Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne

    Eljesa, BF 3 November, Växjö

    Rosalack, BF 11 November, Strängnäs

    Annabanana, BF 11 November, Stockholm

    Lmillan, BF 14 November, Stockholm

    Petite87, BF 15 November, Luleå

    Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm

    kristin10, BF 17 November, Finland

    Nadde, BF 18 November, Skövde

    Thea O Tvåan BF 18 November Skåne

    EmiliaGK, BF 19 November, Alvesta (Småland)

    Eemmacf, 20 år, BF 20 november, Östersund

    Kittten, BF 20 November, Haninge, Stockholm

    Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö

    Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå

    EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna)

    Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken

    Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna

    Elan90, BF 28 November, Västerbotten (Skriver stad senare)

    samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne

  • Kittten

    Skrev tidigare om att sambon köpt sea-band till mig mot illamåendet då jag har varit helt utslagen av det. Behövde inte kräkas på hela dagen igår!! Tycker de funkar helt fantastiskt, dock så kommer illamåendet direkt när jag tar av mig dem så är orolig att effekten ska avta efter ett tag då jag oftast har de på mig (förutom när jag sover). Vet att några har spekulerat kring att de ger placeboeffekt men för mig spelar det ingen roll, så länge jag slipper ligga på rygg hela dagen för att inte kräkas är jag glad :D 

  • Kittten
    Thea O Tvåan skrev 2014-04-24 07:39:58 följande:
    Jag e i vecka 11 (10 + 2) o mår riktigt illa. Spyr nästan hela tiden o har faktiskt gått ner två kilo. Så jag provade sea band men tyckte inte dem hjälpte särskilt mycket så när jag va på apoteket så tipsade den gravida tjejen mej om o köpa armbandet från Clearblue istället. Visserligen kostade de 350:- men de va de absolut värt. Så nu använder jag de nästan hela tiden. Jobbar m mat så jag känner att jag skulle nog betalat de dubbla haha
    Har pratat m barnmorskan om KUB testet men jag bestämde mej för att inte göra de. Men oroar mej ändå. Kanske jag ska se om jag kan ändra mej iallafall.

    Jag har också gått ner 2 kg av mitt illamående och är i vecka 11 som du, för mig hjälpte sea-band men har hört att för många avtar effekten efter ett tag. Skulle det inträffa ska jag kolla upp armbandet från Clearblue! 


    Hur gammal är du? Här får vi bara KUB test om man är över 35 så för mig blev det inte ens ett val.

  • EmmaEngström
    Lmillan skrev 2014-04-24 20:29:04 följande:
    Hej alla. Jag lade till mig i listan :)
    Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne
    Eljesa, BF 3 November, Växjö
    Rosalack, BF 11 November, Strängnäs
    Annabanana, BF 11 November, Stockholm
    EmmaEngström, BF 12 November, Ystad Skåne
    Lmillan, BF 14 November, Stockholm
    Petite87, BF 15 November, Luleå
    Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm
    kristin10, BF 17 November, Finland
    Nadde, BF 18 November, Skövde
    Thea O Tvåan BF 18 November Skåne
    EmiliaGK, BF 19 November, Alvesta (Småland)
    Eemmacf, 20 år, BF 20 november, Östersund
    Kittten, BF 20 November, Haninge, Stockholm
    Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö
    Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå
    EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna)
    Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken
    Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna
    Elan90, BF 28 November, Västerbotten (Skriver stad senare)
    samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne

  • EmmaEngström
    EmiliaGK skrev 2014-04-22 18:31:31 följande:
    Vecka 11 och ser ut å va i v. 20 typ... Barn nr. 2 men grav. nr 4...



    Är i vecka 12 nu med första och fick också mage redan i vecka 9 :)
    EmmaEngström
  • EnglaAlvaTredje

    Tycker att jag haft mycket växtvärk i livmodern, och verkligen längtat till man äntligen kan känna livmodern ovanför blygdbenet! Titt som tätt har jag känt efter den, med förhoppning att den skulle kännas tidigare nu när man är omföderska.

    Och så igår, döm om min förvåning när livmoderkanten plötsligt var halvvägs till naveln!! Wow, missat helt! Himla roligt (men totalt ointressant för er troligen) :D

Svar på tråden Novemberbarn 2014