• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

    Tack och hejdå till NEO imorse blev gossarna Valentin&Constantin utskrivna sista hembesöket från dom vikterna hamnade idag på 2660/2435gr idag då de är 37+2 veckor gamla!Nu börjar den mer normala fasen men fick lite lyx med nästa tid hos vanlig BVC och min härliga sköterska där som kommer tillbaka efter sin semester på måndag igen och erbjöd sig komma hem hit istället så blir det lite mjukstart då vi liksom inte hunnit komma ut i vagnen ännu mellan alla amningarna!
    Lite mer rättvist att visa bild på andra tvilling storasysterns första närkontakt med andra tvillingbrorsan för er med!

  • TyckOmMig

    Zaq& Milla-nu är det snart eran tur!
    Hoppas ni ändå njuter av era graviditeter för ärligt saknar man lite livet med sin gravidmage sen efteråt...

  • MillaQ2

    Tyck om mig, vilka fantastiskt söta tvillingar du har <3

    Ja nog ska man väl njuta lite, det är ju en fantastisk känsla att ha ett litet liv inuti sig och aldrig är man ensam :) Och jag har ju haft turen att må bra hela tiden, känt mig hur pigg som helst, nästäppa nästan enda krämpan. Det är ju bara det där med detpsykologiska, oron som funnits där hela tiden. Fast det är mindre än en vecka kvar har jag svårt att tro att allt kommer gå bra så det gör ju att man längtar tills det är klart. Sen oroar man sig iochförsig hela livet för barnen men det är en annan sak :)

    Apropå oro o nojighet , har ni andra tänkt ha andningslarm när barnet är fött och isåfall vilket?

  • bullenochgrisen

    tack så mycket alla ni <3 hon är helt underbart fin, kan ligga och titta på henne i flera timmar. Är så glad över att hon äntligen är här nu och mår bra, att jag fick en positiv upplevelse utav snittet fast jag varit så rädd tiden innan. Nu ligger vi här på BB och bara myser, jag har varit uppe ett par gånger och det gör mindre och mindre ont, så skönt att kunna röra sig lite och se vad som finns utanför rummet.

    Vi funderar på namnet Alicia, det är det namnet vi har fastnat för sedan första början och det namnet finns kvar starkt för oss :)

    3463g och 50 cm lång.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus