• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • skade

Håller tummarna Milla!

Vi fick en liten kille strax före 12 inatt. Än så länge ser det okej ut, även om han är liten (1360 gram). Vi tar en dag i taget. Fick ha honom på bröstet tre timmar idag och det var förstås fantastiskt, hann knappt se honom vid förlossningen.

De vet inte vaför vattnet gick i förtid, men jag fick varbildnng i en tand veckan innan och sånt kan tydligen påverka. Dessutom är jag rätt fet... Äggdonationsprocessen och min ålder tror de inte har med saken att göra. Lycka till nu allihopa, vi vill ha en riktig babyboom framöver.

• Redan47

Skade hjärtat! Grattis! Glädjande att ni mår så bra under omständigheterna!
    Att han får vara ute o på dig ett jättegott tecken tycker jag! Det känns väl ändå helt underbart. Fin vikt trots så tidig. Det kommer gå strålande.

Till er andra oxå vill nämna er vid alias, men idag och senaste dagar är jag så där super trött igen - läser men orken räcker inte till att skriva det jag vill. Kommer igen!
    Mina enäggs mådde bra även igår. Alla mätningar ser bra ut och de följer den veckan de är i. Det känns såå bra för varje UL som passerar med grönt ljus. Ska lägga ut en bild när en ny är tagen, är stor nu, men inte så speciellt för art vara två enl BM.

Tyckommig : jo det känns bra nu att barnens garderob första tiden är klar. Det känns oxå bra att pyssla o ordningsställa i god tid. Nu när jag orkar o har hälsan. Mannen kommer jobba intensivt fram till förlossning, han tacksam att vi är redo på hemmaplan.

Kram till er alla.

• Frk Röd

Grattis Skade till din lille kille. Härligt att allt ser bra ut trots att han är liten. Du ska se att allt kommer gå bra!

• bullenochgrisen

Grattis till sonen skade. Nu är du mamma! Härligt att allting ändå har gått så bra även om det kanske blev lite oroande. Hoppas allt fortsätter att gå bra för er. Stor kram

• bullenochgrisen

Härligt att höra att ni mår bra och växer på Redan! Jag vill se bilder hihi :) :)

Idag var BVC på besök, lillan har nu gått upp till 3370g.

Hennes födelsevikt var 3436 g och på efterkontrollen i lördags vägde hon 3214g så det är skönt att hon växer och ökar i vikt nu när amningen funkar så bra. Tiden går så fort! Tänk att hon redan är 8 dagar gammal!

• JZ79
    skade skrev 2015-07-22 18:57:11 följande:

Håller tummarna Milla!

Vi fick en liten kille strax före 12 inatt. Än så länge ser det okej ut, även om han är liten (1360 gram). Vi tar en dag i taget. Fick ha honom på bröstet tre timmar idag och det var förstås fantastiskt, hann knappt se honom vid förlossningen.

De vet inte vaför vattnet gick i förtid, men jag fick varbildnng i en tand veckan innan och sånt kan tydligen påverka. Dessutom är jag rätt fet... Äggdonationsprocessen och min ålder tror de inte har med saken att göra. Lycka till nu allihopa, vi vill ha en riktig babyboom framöver.

Grattis till en liten gosse!! Va skönt att allt verkar vara bra Även om han kom till världen lite tidigare än beräknat. Blev det vaginal förlossning eller kejsarsnitt? Önskar er all lycka och hoppas allt går bra framöver. Kram!!
  • Fruhn
    skade skrev 2015-07-22 18:57:11 följande:

Håller tummarna Milla!

Stort grattis Skade.
    Vill också framföra en varsam uppmaning om att du ska ta hand om dig. Förlossningar som inte går som planerat kan ju något lättare ge efterverkningar som tex förlossningsdepression. Så var vaksam på hur du själv mår, även om du är uppe i föräldra och även orosbubblan. Ni kanske får stöd från kurator/psykolog? Om du märker att du blir självanklagande kring att förlossningen blev som den blev, tveka inte att prata med personalen. Eller om du märker andra symptom. Prata med din partner, ibland är det lättare för den som står bredvid att se tecken på depression. Jag vill inte måla fan på väggen, men det är bättre att upptäcka sånt tidigare än senare eftersom det finns hjälp att få.
    Stort lycka till och hoppas att ni behandlas väl i Uppsala!
  • MillaQ2

Tack alla godingar för era tankar på oss Idag. Vi fick en liten pojke imorse kl 8.45. Han väger 3.385 gram och är 50 cm lång. Vi fick vara på lite observation efteråt då han fått fostervatten i lungorna och då jag förlorat en del blod (men precis under gränsen för transfusion) Men nu verkar det bra och vi vilar på vårt rum. Han äter så duktigt och han är gudomligt fin tycker vi. När de tog ut honom såg de att han fått en knut på navelsträngen så de tyckte det var tur att han togs med snitt nu. Nu ligger han på min mage hud mot hud och det finns inte ord för hur mycket kärlek man kan känna. <3

• MillaQ2

Och en till tillökning i tråden såg jag. Grattis skade ! Hoppas ni mår bra och att det känns ok fastän det blev lite för tidigt. Kramar till er!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus