• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Skade-åh vilken dramatik men stort grattis till lilleman och hoppas ni får/har det så bra det bara går.Dagarna efter oplanerad förlossning går det upp & ner -jag kände det lite så.Jag är verkligen tacksam för allt stöd jag fick av underbar personal på NEO som gav mig tid att repa mig det gjorde under för min återhämtning.

• TyckOmMig

Milla-stort grattis till nyfödda prinsen!
    Ta det lugnt nu och låt kroppen få ta den tid den behöver att återhämta sig.
    Försök njut och bara vara i nyfödda bebisvärlden!
    Tack för att du delade med dig av bilden på honom-helt bedårande fin!

• Redan47

Millaq: oh vilken härlig kärlekskänsla det är det du beskriver. Men obehagligt med din blodförlust. Varm kram, repa dig ordentligt innan du far hemåt.

• JZ79
    MillaQ2 skrev 2015-07-22 22:51:48 följande:

Tack alla godingar för era tankar på oss Idag. Vi fick en liten pojke imorse kl 8.45. Han väger 3.385 gram och är 50 cm lång. Vi fick vara på lite observation efteråt då han fått fostervatten i lungorna och då jag förlorat en del blod (men precis under gränsen för transfusion) Men nu verkar det bra och vi vilar på vårt rum. Han äter så duktigt och han är gudomligt fin tycker vi. När de tog ut honom såg de att han fått en knut på navelsträngen så de tyckte det var tur att han togs med snitt nu. Nu ligger han på min mage hud mot hud och det finns inte ord för hur mycket kärlek man kan känna. <3

Stort grattis!!! Vila dig, obehagligt att förlora mycket blod. Ta hand om lilla familjen kram!
  • Frk Röd
    MillaQ2 skrev 2015-07-22 22:51:48 följande:

Tack alla godingar för era tankar på oss Idag. Vi fick en liten pojke imorse kl 8.45. Han väger 3.385 gram och är 50 cm lång. Vi fick vara på lite observation efteråt då han fått fostervatten i lungorna och då jag förlorat en del blod (men precis under gränsen för transfusion) Men nu verkar det bra och vi vilar på vårt rum. Han äter så duktigt och han är gudomligt fin tycker vi. När de tog ut honom såg de att han fått en knut på navelsträngen så de tyckte det var tur att han togs med snitt nu. Nu ligger han på min mage hud mot hud och det finns inte ord för hur mycket kärlek man kan känna. <3

Stort grattis till din lille pojke. Vet du vad det var som gjorde att du förlorade så mycket blod? Kan det bli så helt utan anledning eller kan det vara så att något "gick fel" när de snittade dig?
  • zaq1234

Skade, Grattis till din son, satte förlossningen igång eller blev det KS? Så bra att ni är i Uppsala!! 1360 känns väl ändå som rätt bra vikt för den veckan. Kram

Milla, tänk nu har du din lilla pojke, BM hade rätt, det blev en pojke...Stort Grattis!!!  Hoppas att du inte känner av bodförlusten alltför mkt.

Jag känner mig nu mera nervös...just det där med knut på navelsträng eller att moderkaka inte håller hela vägen..är ju på 38+4 idag. Här sätter de ju igång först 41+0.

Det tar nog lång tid innan BM reagerar på att magen inte växer...det verkar ju vara inom normalgränserna även fast den bara växt lite....och har den växt jättelite då får man komma o mäta igen säger de...o därefter ett ev UL....då kanske det är för sent.....Ja ni vet man blir ju nojjig...vill verkligen inte stupa på mållinjen efter denna långa resa....

• Redan47

Zaq, du har en helt normal graviditet förstår om det oxå känns frustrerande! Mina andra barn kom 39+3 resp 39+5. Så låt du liten växa p sig, hen kommer när den är klar.
    Ang navelsträng vid dina TUL så kollar de väl flödena och placering på strängen... Känner du dig orolig av det som händer här i tråden - be få ett UL till. Vid förlossning så drar allt ihop sig - de följer barnet m ctg för at följa hur barnet mår under värkarbete. Du kommer snart ha din bebis i famnen! Kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus