• Anonym (Anna den late)

    Är det så fel att vilja bli lyxhustru?

    Min dröm är att hitta en snäll stabil man som inte har något emot att försörja mig. Han jobbar och jag sköter hushållsarbetet (i en liten lägenhet), jag behandlas som en prinsessa av honom och kan spendera det mesta av dagarna med att jogga, träna, pyssla, läsa böcker och vara söt. jag vill inte heller behöva gå till arbetsförmedlingen eller låtsas vara sjuk för att bli sjukskriven utan vill kunna strunta i allt det.

    Gärna ett barn, helst inte fler. Jag kräver inte någon lyx, inte några dyra vanor, ingen rikedom. Äter vanlig husmanskost och handlar kläderna på Ullared. Om han får ut kanske 20 000 i månaden så räcker det och vi har till mat, hyra, räkningar och ger mig utöver det kanske 2-3 tusen att shoppa för varje månad så räcker det.

    Är det här verkligen för mycket begärt i livet? Jag tycker inte det, men ändå så måste jag stå här och byta blöjor på senildementa som inte vill byta blöjor på självaste midsommardagen....vilket jävla öde.

    Jag är jävligt snygg dessutom, och bara 22 år gammal. Skall livet vara såhär?  

  • Svar på tråden Är det så fel att vilja bli lyxhustru?
  • Anonym (Anna den late)
    Anonym (bullanmamman) skrev 2015-06-22 11:41:07 följande:

    så lever många av mina vänner, de ljuger dock för mannen...

    de går ju på sina möten på af för att få från försäkringskassan, sjukskrivna då och då och männen säger okej okej

    så du kan bara fejka

    detta är ju en natrulig del i livet

    har du soc kan du vara sjukskriven jätte länge de ställer inga krav där


    Tanken var att inte behöva gå till försäkringskassan och fejka att jag är sjuk eller låtsas söka jobb för att få pengar. Jag vill inte belasta samhället med min livsstil. Men jag vill nog fortsätta jobba tror jag men inte tvingas jobba övertid och alla storhelger.

    Det blir som en slags skyldighet att alltid jobba jul, påsk, nyår, midsommar och ta semester typ på hösten. Situationen är sådan att de av mina kollegor som är bra är lediga vid sådana tillfällen och jag kan inte lämna stället till folk som är ett namn på ett papper som är inkompetenta och knappt kan svenska!! Tänk dig själv att du är dement och förvirrad och är utlämnad hela julhelgen med ett gäng tanter som sitter och pratar sinsemellan på arabiska.
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (ABSOLUT) skrev 2015-06-22 12:44:16 följande:
    Hej!

    Det är inte alls mycket begärt om detta är det livet du önskar dig. Många män skulle ÄLSKA Detta!!   Men du är bara 22 år nu och tyvärr väldigt ung, detta kommer du troligtvis ångra om några år när din hjärna blir lite mognare.

    Du kommer ångra att du inte valde att utbilda dig eller gjort något roligare av ditt liv än att "slava" för en man och hans behov.  Men som sagt det inte alls omöjligt, speciellt inte om du kan tänka dig göra alla hushållsysslor för 2000 - 3000 (månadslön). Eller så satsar du på något vettigare än att byta blöjor på dementa.


    Menar du att det bara är lågutbildade unga som kan göra ett sådant val? Behöver ju inte alls ha med ålder eller utbildningsnivå att göra att man vill vara hemmafru? Och det är inte alls att slava för mannens behov. Man har sina barns behov, sina egna behov och mannens behov. Det handlar väl om vad man har för värderingar och för prioriteringar, hur man vill fördela sin tid och energi?
  • Anonym (Anna den late)

    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.

  • FIame
    Anonym (Anna den late) skrev 2015-06-22 13:00:07 följande:
    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.
    Haha, ska asso stanna hemma och sköta 1/4 av hushållsarbetet. Jaja lycka till, hahaha.
  • Anonym (ABSOLUT)
    Anonym (Anna den late) skrev 2015-06-22 13:00:07 följande:

    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.


    okej, lycka till.. Hen ska försörja dig OCH sköta minst 50 % av hushållssysslorna... kanske upp till 75 %?
    Det är ju troligt....  ja men om du hittar någon som blir blint kär i dig kommer det säkert fungerar ett TAG  tills hen vaknar ur sin bubbla....
    "givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt 25 % - 50% KANSKE"
    HAHAHAHHAHAHA dagens skämt alltså...  men betoning på KANSKE HAHAHAHA..

    förlåt men kom igen.

    Lycka till vännen!!
     
  • Kriya
    Anonym (Anna den late) skrev 2015-06-22 13:00:07 följande:

    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.


    Okej, då vet vi vad du önskar få ut av relationen ...Obestämd och vad önskar du för din blivande man? På vilka sätt vill du bidra till hans lycka?
  • Anonym (tja)
    Anonym (Rebecca) skrev 2015-06-22 12:54:30 följande:
    Menar du att det bara är lågutbildade unga som kan göra ett sådant val? Behöver ju inte alls ha med ålder eller utbildningsnivå att göra att man vill vara hemmafru? Och det är inte alls att slava för mannens behov. Man har sina barns behov, sina egna behov och mannens behov. Det handlar väl om vad man har för värderingar och för prioriteringar, hur man vill fördela sin tid och energi?
    Oftast är det lågutbildade som vill vara hemma, eftersom det ofta handlar mindre om att man drömmer om att sköta allt hemma (vilket de flesta ändå gör utan problem paralellt med arbete då "hemarbete" idag jämfört med förr inte är särskilt tidskrävande eller betungande)  än om att det är roligare än alternativet (lågbetalda jobb man inte är intresserad av, vilket är vanligare bland lågutbildade kvinnor - och män -). Eller har du någon annan erfarenhet?
  • Anonym (Rebecca)
    Anonym (tja) skrev 2015-06-22 14:33:05 följande:
    Oftast är det lågutbildade som vill vara hemma, eftersom det ofta handlar mindre om att man drömmer om att sköta allt hemma (vilket de flesta ändå gör utan problem paralellt med arbete då "hemarbete" idag jämfört med förr inte är särskilt tidskrävande eller betungande)  än om att det är roligare än alternativet (lågbetalda jobb man inte är intresserad av, vilket är vanligare bland lågutbildade kvinnor - och män -). Eller har du någon annan erfarenhet?
    Jag kan inte säga vad som är vanligast, där kan du säkert ha rätt, det vet jag inte. Men jag har en annan erfarenhet. Jag känner flera kvinnor som är hemmafruar, som är högutbildade och väljer detta för att man inte tror på ett system där allt ska delas exakt lika och vara "jämställt". Själv tror jag att man har olika styrkor och svagheter som man och kvinna och att man har olika uppgifter. Som jag ser det så, speciellt efter barn, så mår barnen och familjen bäst av att mamman är hemma. Min åsikt är att det är djupt orättvist att kvinnor ska förvärvsarbeta, bära barn och sköta merparten av hushållet (som det ofta det ut oavsett hur jämställda par är). Jag tror det är sundare att kvinnan är hemma och sköter hemmet och mannen jobbar och drar in pengar. Men detta utgår från min syn på att barn inte bör gå på förskola från ung ålder, ofta så tidigt som ett år? Det är befriande att inte tjafsa om disk och tvätt, jag gör allt och får mycket uppskattning. Sen blir man inte utsliten heller som när man jobbar + sköter merparten av hushållet och kan värna sin man och relationen. För mig är det win-win, men inget lyxliv direkt om mannen inte har hög inkomst. Men för mig ger det mer livskvalitet. Har tid och ork att laga mat från grunden och så vidare. Vilket jag inte har när jag jobbar. Det är kanske beroende på min kapacitet men så fungerar jag. Vi finns alltså också, med vilja hemmafruar av mer ideologiska skäl... :)
  • Petite Chérie
    Anonym (Anna den late) skrev 2015-06-22 13:00:07 följande:
    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.
    Va? Du skämtar, väl? Jag gör inte allt hemma, men jag gör ca 90%. Visst, det är skittråkigt och ibland kan jag bli "utbränd" och funderar på städerska, men jag skulle aldrig kunna ha en okänd människa i mitt hem. Dessutom har jag städmani och vill att grejer läggs tillbaka så fort man är klar med dem. Gärna tidigare.
    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Anonym (.....)
    Anonym (Anna den late) skrev 2015-06-22 13:00:07 följande:

    Jag tänkte inte "slava" efter mannens behov utan vara hemma och göra saker som jag vill göra - dvs. inte jobba. Givetvis sköta en del av hushållsarbetet men inte allt. 25-50% kanske.


    Jaha du vill inte bara leva på din man utan han ska göra det mesta hemma oxå. Lycka till att hitta någon som går med på det
Svar på tråden Är det så fel att vilja bli lyxhustru?