• Tom Araya

    Immigration/invandring/flyktingar - varför?

    För mig är inte frågan OM vi ska ha invandring eller ta emot flyktingar, utan HUR och HUR MÅNGA vi klarar samt att man måste vara uppriktig med de problem och utmaningar som följer och ha konkreta idéer om hur man löser dem.

    Jag är så less på folk och politiker som förespråkar/stödjer/beslutar om att ta emot en massa folk från andra länder och när problemen kommer så är det...


    Om man istället tog ansvaret för det man beslutar så hade det inte sett ut som det gör.

  • Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-03-21 16:27:16 följande:

    Vad är det som du har sett på filmen?


    Polisen uppger att de inte känner till något om att 60 Minutes-teamet ska ha blivit slagna under sitt besök i Rinkeby. Det finns nämligen inte någon polisanmälan gällande detta. Däremot ska en av ungdomarna ha kört över foten på en person i teamet med bil men personen som fick sin fot påkörd blev endast lindrigt skadad och behövde inte uppsöka sjukvård. Polisen har lagt ner förundersökningen eftersom att det inte går att bevisa att påkörningen skett uppsåtligen, och det har ju inte heller uppstått någon kvarvarande kroppsskada.


     


    Om ett svenskt TV team åkte till Australien för att göra ett reportage om australiensisk integration med hjälp av den ilsamofobiska gruppen Reclaim Australia så skulle väldigt få människor i Australien anse att det var frågan om seriös journalistik från Svensk sida. 


    När jag hörde om detta första gången nämndes att man anmälde ett tillbud där en fot kördes över av en bil, men man valde att inte anmäla något mer av det som hände.

    Jag har även hört/läst två versioner om polisens närvaro...
    1. En grupp poliser närvarade (hade uppsyn på avstånd), men blev tvungna att åka igäg på larm och det var då det blev oroligt.
    2. Polisen ville inte närvara då de var oroliga för att det skulle ses som provocerande.

    Ang varför 60 minutes valt att ha kontakt med Avpixlat i detta kan förklaringen ligga i att ingen annan ville göra det, vilket inte skulle förvåna mig. 60 minutes är ett väl ansett nyhetsprogram.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-03-21 17:32:54 följande:
    Har du själv sett filmen med det du påstår inte ha hänt?
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Jag har läst nyheterna och sett den youtubevideo som det refererad till här ovan och jag förstår inte riktigt vad som har hänt.

    Du hävdar att det ska finnas något på videon. Kan du vara snäll och berätta vad?
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-03-21 17:44:51 följande:
    Jag har läst nyheterna och sett den youtubevideo som det refererad till här ovan och jag förstår inte riktigt vad som har hänt. Du hävdar att det ska finnas något på videon. Kan du vara snäll och berätta vad?
    Jag tycker att du själv tar och letar upp filmen, länkar jag åker jag garanterat på en utvisning pga någon kränkt jävel.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-03-21 18:05:08 följande:
    Jag tycker att du själv tar och letar upp filmen, länkar jag åker jag garanterat på en utvisning pga någon kränkt jävel.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
    Ok, det är alltså så illa att du inte ens kan berätta vad du ser på videon utan att riskera att bli utvisad från familjeliv.

    Det har börjat dyka upp nyheter om att filmteamet och Sjunnesson räddades av en man på permobil. Framgår det av din film?
  • Rataxes
    Tom Araya skrev 2016-03-21 18:28:00 följande:
    Länk till filmen fanns ju i inlägg #25.
    Det är ju inte hela filmen, det finns ett helt segment på 15 minuter från 60 minutes som behandlar situationen i Europa och det som filmades i Rinkeby.

    Med tanke på att jag blivit utvisad tidigare pga länkning till oskyldigt innehåll postar jag ingen länk.

    Den som klarar av att googla har inga som helst problem att hitta filmen.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Anonym (hm)
    KillBill skrev 2016-03-21 17:44:51 följande:
    Jag har läst nyheterna och sett den youtubevideo som det refererad till här ovan och jag förstår inte riktigt vad som har hänt.

    Du hävdar att det ska finnas något på videon. Kan du vara snäll och berätta vad?
    Här finns en film som visar vad som hände:
    www.dagensmedia.se/medier/rorligt/har-attackeras-60-minutes-i-rinkeby-6533660

    Jag ser personer som attackerar ett filmteam för att de inte vill bli filmade. Korkat, men de är i gott sällskap. Justin Bieber, Kendall Jenner, Sam Worthington, Benedict Cumberbatch, Kanye West, Cameron Diaz, Sean Penn, Miley Cyrus, Chris Martin, Sienna Miller, Amy Winehouse, m.fl.  - alla har de slagit till fotografer vid ett eller annat tillfälle.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-03-21 18:28:00 följande:

    Länk till filmen fanns ju i inlägg #25.


    Ok Tom, kan du berätta vad du ser i filmen som du publicerat i inlägg #25?
  • Anonym (hm)
    KillBill skrev 2016-03-21 18:32:27 följande:
    Ok Tom, kan du berätta vad du ser i filmen som du publicerat i inlägg #25?
    Det borde vara just ingenting...
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-03-21 18:32:27 följande:
    Ok Tom, kan du berätta vad du ser i filmen som du publicerat i inlägg #25?
    Slag, sparkar och någon kastar något, allt verkar riktat mot filmteamet. Tyvärr funkar inte ljudet i den datorn jag använder idag så jag kan inte höra vad som sägs.
    Vad ser du?

    I inlägg #38 finns en länk till hela 60 minutes-programmet med hela inslaget från Rinkeby och där man även får se händelsen med den överkörda foten... Jag har svårt att tro det är annat än en medveten handling. I övrigt ungefär som  i det korta inslaget, men här får man även se lite a folk som blir intrvjuade och folk som försöker stävja våldet som förekommer.
Svar på tråden Immigration/invandring/flyktingar - varför?