• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2018-12-17 07:34:57 följande:

    Du ägnar inlägg efter inlägg åt att förminska och förneka folks oro för ett eskalerande våld.

    Det är faktiskt svårt att förstå varför.


    Det är ditt påstående om vad jag säger, men du ger inga argument eller belägg för det.

    Jag säger inte det du påstår att jag säger.
  • K Markatta

    www.expressen.se/kvallsposten/sa-forbereder-sig-sjukhuset-for-gangkrigen-lockdown/

    Hot och våld mot vårdpersonal har ökat med 50 procent mellan 2010 och 2015, enligt en arbetsmiljöenkät som Sveriges läkarförbund gjort bland sina medlemmar. I Malmö vittnar vårdpersonal om hur de hotas till livet i samband med gängrelaterat våld, vilket bland annat Vårdfokus rapporterat om.

    Hoten kan komma från skottskadades fiender men också vänner och anhöriga. Det kan vara allt från dödshot eller hot om våldtäkt till förtäckta hot om att man vet var vårdpersonalen bor.

    I somras larmade Sjukhusläkarna i Stockholm, som ingår i läkarförbundet, om att läget är så allvarligt att beväpnade skyddsvakter kan behövas inom fem till tio år, enligt SVT.

    - Våldet har alltid funnits. Nu blir det grövre. Och gränsen från att "jag är arg" till "jag skjuter dig" har försvunnit, säger verksamhetschefen på akuten Håkan Kerrén som tidigare jobbat som bland annat ambulanssjuksköterska.

  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2018-12-17 17:58:50 följande:
    Det är ditt påstående om vad jag säger, men du ger inga argument eller belägg för det.

    Jag säger inte det du påstår att jag säger.
    Jag har citerat dina egna ord i flera inlägg.

    Varför du väljer att förneka dem när de väl står i text, för alla att läsa, är precis lika obegripligt.
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2018-12-18 08:14:18 följande:
    Jag har citerat dina egna ord i flera inlägg.

    Varför du väljer att förneka dem när de väl står i text, för alla att läsa, är precis lika obegripligt.
    Men det blir lite mer begripligt när man ser att du hamnat i precis samma diskussion om vad du skrivit, eller inte i tråden om public service.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2018-12-18 08:14:18 följande:

    Jag har citerat dina egna ord i flera inlägg.

    Varför du väljer att förneka dem när de väl står i text, för alla att läsa, är precis lika obegripligt.


    Drtärdin tolkning av min text.

    Du säger att jag förminskar oskyldigas oro. Du pratar om känslor vad jag förstår. Rätta mig om jag har fel.

    Jag pekar på fakta som säger att det är en mycket liten risk att utsättas för det våld gäng och nätverk håller på med. Jag pratar om fakta från brå och scb.

    Hur du får till ett lika med tecken där får du förklara.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2018-12-18 08:57:33 följande:
    Men det blir lite mer begripligt när man ser att du hamnat i precis samma diskussion om vad du skrivit, eller inte i tråden om public service.
    Du menar skribenten R som kanske inte visste eller förstod att nazister och fascister har statsterrorism i sina ideologier och att praktiserande nazister och terrorister ägnar sig åt terrorism då de med sina politiska ståndpunkter rättfärdigar att utsätta oskyldiga och oliktänkande för olika våldsattentat som faktisk klassas som terrorism.

    Men det sagt menar jag inte nazisten som i almedalen snodde en flagga, utan tex när nazisterna sprängde i Göteborg.

    Att kalla dessa personer om de fängslas för politiska fångar är lika löjligt som då SD-företrädaren i Blekinge hävdade att han var utsatt för politiskt åsiktsförtryck då han inte fick skriva att invandrare var mindre värde och sämre. 
  • Rataxes
    Padirac skrev 2018-12-18 18:26:30 följande:

    Du menar skribenten R som kanske inte visste eller förstod att nazister och fascister har statsterrorism i sina ideologier och att praktiserande nazister och terrorister ägnar sig åt terrorism då de med sina politiska ståndpunkter rättfärdigar att utsätta oskyldiga och oliktänkande för olika våldsattentat som faktisk klassas som terrorism.

    Men det sagt menar jag inte nazisten som i almedalen snodde en flagga, utan tex när nazisterna sprängde i Göteborg.

    Att kalla dessa personer om de fängslas för politiska fångar är lika löjligt som då SD-företrädaren i Blekinge hävdade att han var utsatt för politiskt åsiktsförtryck då han inte fick skriva att invandrare var mindre värde och sämre. 


    Din damagecontrol är patetisk.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2018-12-18 18:29:10 följande:
    Din damagecontrol är patetisk.
    Tack, för dina kloka ordSolig

    Läs lite noggrannare nästa gång så slipper du göra damage control.
  • Rataxes
    Padirac skrev 2018-12-18 18:33:22 följande:

    Tack, för dina kloka ord

    Läs lite noggrannare nästa gång så slipper du göra damage control.


    Du förutsätter att din tolkning av "praktiserande" ska vara allenarådande.

    Sanningen är nog snarare att det blev pinsamt för dig när dina totalitära böjelser råkade slinka ur dig.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Padirac
    Rataxes skrev 2018-12-18 18:46:17 följande:
    Du förutsätter att din tolkning av "praktiserande" ska vara allenarådande.
    Sanningen är nog snarare att det blev pinsamt för dig när dina totalitära böjelser råkade slinka ur dig.
    Tänk om du kunde sluta tro och påstå vad andra menar utan istället fråga vad som menas - diskussionen skulle bli betydligt mer nyanserad än sandlåde-nivån där barnen bråkar om vad den ena 'faktiskt' sagt och menat eller inte.

    Ville du inte ha en högre nivå på samtalet här - det kommer jag ihåg från förra gången du ljög om vad jag skrivit. Är vi tillbaks där igen nu?

    Varför tror du att jag skrev praktiserande nazister och fascister och inte bara nazister och fascister?

    Har inte jag företräda att säga vd jag menade eller inte?

    Det är sant att den som lyssnar har tolkningsföreträde om hur den uppfattade det som sagts - men att påstå sig ha företräde för vad jag avsåg, menade och faktiskt sa måste du ge mig rätt till.  Eller tycker du annorlunda? 
     
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna