• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 10:55:22 följande:
    Så tänker vi ytterligare ett varv till..

    Tror du verkligen kriminella bryr sig om huruvida pepparspray är lagligt eller inte? Vill de använda pepparspray så gör de detta med eller utan förbud.

    Det som är mer tragiskt är att du reagerade på detta med lagen i texten. Men du skiter i en människa som känner sig otrygg, så otrygg att hon väljer att riskera  att åka dit för "vapeninnehav" med att ha pepparspray i väskan för att känna någon form av trygghet.
    De  poliser som jag sett uttala sig om förslag att göra pepparspray tillåtet för privatpersoner har varit negativa.  Det räcker för mig.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 10:55:22 följande:
    Så tänker vi ytterligare ett varv till..

    Tror du verkligen kriminella bryr sig om huruvida pepparspray är lagligt eller inte? Vill de använda pepparspray så gör de detta med eller utan förbud.

    Det som är mer tragiskt är att du reagerade på detta med lagen i texten. Men du skiter i en människa som känner sig otrygg, så otrygg att hon väljer att riskera  att åka dit för "vapeninnehav" med att ha pepparspray i väskan för att känna någon form av trygghet.
    Och så tänker vi ett varv till. Det är förbjudet att bära föremål som kan användas som vapen på allmän plats. Vad tror du skulle hända om plötsligt ett vapen (pepparspray) blev legalt att bära på allmän plats? Då skulle polisen inte kunna ingripa mot personer som är beväpnade med pepparspray även om polisen befarar att pepparsprayen kan komma att användas vid rån eller slagsmål. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-25 11:14:17 följande:
    "Fattigdomen kommer att öka"
    Vilken regering tror du är bäst för den som är fattig och socialt utsatt? Vi övriga vet att de som har det sämst i samhället skulle få det ännu sämre med en moderat statsminister.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-07-25 11:10:20 följande:
    De  poliser som jag sett uttala sig om förslag att göra pepparspray tillåtet för privatpersoner har varit negativa.  Det räcker för mig.
    Det var inte min fråga..  Jag frågade aldrig efter om huruvida polisens inställning till förslaget om
    peppartspray skulle vara lagligt för privatpersoner. Hade jag frågat detta så hade ditt svar haft något som helst relaterande.

    Varför svara du inte på den faktiska frågan?

    Jag tar den en gång till.

    Tror du verkligen kriminella bryr sig om huruvida pepparspray är lagligt eller inte?

    Kan du svar på den faktiska frågan eller skall du komma och svara på något annat (igen)?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 11:47:41 följande:
    Det var inte min fråga..  Jag frågade aldrig efter om huruvida polisens inställning till förslaget om
    peppartspray skulle vara lagligt för privatpersoner. Hade jag frågat detta så hade ditt svar haft något som helst relaterande.

    Varför svara du inte på den faktiska frågan?

    Jag tar den en gång till.

    Tror du verkligen kriminella bryr sig om huruvida pepparspray är lagligt eller inte?

    Kan du svar på den faktiska frågan eller skall du komma och svara på något annat (igen)?
    Missade du mitt retoriska  svar i inlägg #5051? 

    Det är förbjudet att bära föremål som kan användas som vapen på allmän plats och självklart skulle det påverka kriminella om ett vapen blev legalt. Då skulle polisen inte kunna ingripa mot personer som är beväpnade med pepparspray även om polisen befarar att pepparsprayen kan komma att användas vid rån eller slagsmål/upplopp. Pepparspray skulle självklart bli mycket populärt i kriminella kretsar och det förstår förstås polisen. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-07-25 11:15:05 följande:
    Och så tänker vi ett varv till. Det är förbjudet att bära föremål som kan användas som vapen på allmän plats. Vad tror du skulle hända om plötsligt ett vapen (pepparspray) blev legalt att bära på allmän plats? Då skulle polisen inte kunna ingripa mot personer som är beväpnade med pepparspray även om polisen befarar att pepparsprayen kan komma att användas vid rån eller slagsmål. 
    Och så gör du allt för att undvika den faktiska frågan.
    Jag har aldrig sagt något om att pepparspray skulle bli lagligt. Så din "whartaboutism" fråga "vad tror du bl.a bl.a bla.. " är meningslös i detta sammanhang.

    Jag frågade dig. Tror du de kriminella skulle bry sig om huruvida det var lagligt eller inte?

    Det är ju bara direkt pantat och tro att kriminella skulle bry sig om vapen (pepparspray, knivar, gevär, pistoler etc) är lagligt eller inte.. De använder ju olagliga vapen ändå.

    Så att komma med den förklaringen "att det skulle bli populärt av folk med kriminella avsikter" är ju bara direkt löjligt faktiskt.

    Men det som är ändå märkligt, direkt empatistört faktiskt, är att du väljer att käbbla om en jäkla lag och vad som skulle

    "kunna bli populärt" bland kriminella om pepparspray skulle bli lagligt, i stället för att reflektera över kärnfrågan i inlägget, otrygga kvinnor, att det finns kvinnor som är så otrygga ute att de väljer att riskera att åka på olaga vapeninnehav, för att de har pepparspray i väskan som skydd. 
    Det som var den verkliga kärnan i RebeckaZ70 inlägg.
    Att det finns kvinnor som känner sig så otrygga så att de väljer att riskera "olaga vapeninnehav" och har pepparspray i väskan.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • RebeckaZ70
    EnAnonumius skrev 2022-07-25 12:03:41 följande:
    Och så gör du allt för att undvika den faktiska frågan.
    Jag har aldrig sagt något om att pepparspray skulle bli lagligt. Så din "whartaboutism" fråga "vad tror du bl.a bl.a bla.. " är meningslös i detta sammanhang.

    Jag frågade dig. Tror du de kriminella skulle bry sig om huruvida det var lagligt eller inte?

    Det är ju bara direkt pantat och tro att kriminella skulle bry sig om vapen (pepparspray, knivar, gevär, pistoler etc) är lagligt eller inte.. De använder ju olagliga vapen ändå.

    Så att komma med den förklaringen "att det skulle bli populärt av folk med kriminella avsikter" är ju bara direkt löjligt faktiskt.

    Men det som är ändå märkligt, direkt empatistört faktiskt, är att du väljer att käbbla om en jäkla lag och vad som skulle

    "kunna bli populärt" bland kriminella om pepparspray skulle bli lagligt, i stället för att reflektera över kärnfrågan i inlägget, otrygga kvinnor, att det finns kvinnor som är så otrygga ute att de väljer att riskera att åka på olaga vapeninnehav, för att de har pepparspray i väskan som skydd. 
    Det som var den verkliga kärnan i RebeckaZ70 inlägg.
    Att det finns kvinnor som känner sig så otrygga så att de väljer att riskera "olaga vapeninnehav" och har pepparspray i väskan.
    Det finns ju möjlighet att använda rapporteftergift eller åtalseftergift i såna fall som kvinnan som ertappades med det fruktansvärda brottet att ha pepparspray med sig i självförsvarsyfte.
    Another wild hearted woman
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2022-07-25 11:57:37 följande:
    Missade du mitt retoriska  svar i inlägg #5051? 

    Det är förbjudet att bära föremål som kan användas som vapen på allmän plats och självklart skulle det påverka kriminella om ett vapen blev legalt. Då skulle polisen inte kunna ingripa mot personer som är beväpnade med pepparspray även om polisen befarar att pepparsprayen kan komma att användas vid rån eller slagsmål/upplopp. Pepparspray skulle självklart bli mycket populärt i kriminella kretsar och det förstår förstås polisen. 


    När skall du svara på min fråga?

    Tror du kriminella skulle bry sig?

    Sedan är du så otroligt NAIV och tror att det skulle självklart påverka kriminella om ett vapen blev legalt.
    Herregud. Jag vet inte om jag skall skratta eller skaka på huvudet åt naiviteten i den kommentaren.

    Jag skiter fullständigt i "ditt s.k retoriska".  Du kan babbla hur mycket du vill med dina "whatabouismer".

    Det som är smaklöst och empatistört är att du inte med ett enda ord reflekterar varför det finns kvinnor som känner sig så otrygga i samhället att de väljer att ta risken att åka dit för "olaga vapeninnehav". 
    Nej viktigare att käbbla om en jävla vapenlag och en jävla massa whataboutismer i stället.

    Reflektion kring kvinnors otrygghet skall tysta ned med en massa irrelevant snack om vapenlagen, och med "whataboputismer om kriminella".  

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna