• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Rataxes
    Digestive skrev 2019-11-02 21:54:06 följande:

    Nej(?!) och företrädare för könsstympning har ingenting med GRUPPEN svenska muslimer att göra. Grupp och subgrupper - fantastiska skillnader framkommer i kontrasten mellan det ena och det andra.

    Nationalism som allmänt tankegods har ingen partitillhörighet och kan omöjligen knytas an till några specifika subgrupper av nationalister (en logisk omöjlighet ) utan det allmänna tankegodset ligger vilken nationalist som helst i intresset. Du, FDFMGA och KillBill kan gärna förklara skadan som skulle uppstå om UR laddade upp föreläsningar av exempelvis Sverker Sörlin.

    Varför tar du och övriga STÄNDIGT upp subgrupper när jag åberopar GRUPPERS representation i Public Service? Som om någon av dessa grupper kunde definieras med någon eller några av sin subgrupper... ni försöker göra en logisk omöjlighet möjlig.

    Och kan ni SÅ LITE av vår världs idéhistoria att ni inte vet om att det finns ett allmänt tankegods som inte går att knyta an till några subgrupper, partier, seder inom vissa länder - angående så enorma ideologiska/filosofiska/religiösa sfärer som nationalism, konservatism och till och med religion per se...

    ...så har ni nog tagit er en aning med vatten över huvudet här.

    Älskar också hur en efter en föreslår att jag skulle mena det absolut dummaste en människa kan komma på här. Liksom:

    >>- JA! - jag menar absolut att förespråkare för könsstympning ska kvotera in en kvarts plädering för könsstympning i Public Service. Har ni/du inte hängt med alls?! Läs vad jag skrivit... jag menar och kan inte ens mena någonting annat!<<

    Jag förstår inte hur ni orkar spela såhär dumma.


    Jag tror tyvärr inte att de spelar... Det blir inte bättre än så här.
    Sidfot raderad/admin
  • Rataxes
    Digestive skrev 2019-11-02 21:54:06 följande:

    Nej(?!) och företrädare för könsstympning har ingenting med GRUPPEN svenska muslimer att göra. Grupp och subgrupper - fantastiska skillnader framkommer i kontrasten mellan det ena och det andra.

    Nationalism som allmänt tankegods har ingen partitillhörighet och kan omöjligen knytas an till några specifika subgrupper av nationalister (en logisk omöjlighet ) utan det allmänna tankegodset ligger vilken nationalist som helst i intresset. Du, FDFMGA och KillBill kan gärna förklara skadan som skulle uppstå om UR laddade upp föreläsningar av exempelvis Sverker Sörlin.

    Varför tar du och övriga STÄNDIGT upp subgrupper när jag åberopar GRUPPERS representation i Public Service? Som om någon av dessa grupper kunde definieras med någon eller några av sin subgrupper... ni försöker göra en logisk omöjlighet möjlig.

    Och kan ni SÅ LITE av vår världs idéhistoria att ni inte vet om att det finns ett allmänt tankegods som inte går att knyta an till några subgrupper, partier, seder inom vissa länder - angående så enorma ideologiska/filosofiska/religiösa sfärer som nationalism, konservatism och till och med religion per se...

    ...så har ni nog tagit er en aning med vatten över huvudet här.

    Älskar också hur en efter en föreslår att jag skulle mena det absolut dummaste en människa kan komma på här. Liksom:

    >>- JA! - jag menar absolut att förespråkare för könsstympning ska kvotera in en kvarts plädering för könsstympning i Public Service. Har ni/du inte hängt med alls?! Läs vad jag skrivit... jag menar och kan inte ens mena någonting annat!<<

    Jag förstår inte hur ni orkar spela såhär dumma.


    Jag tror tyvärr inte att de spelar... Det blir inte bättre än så här.
    Sidfot raderad av smurfan
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-11-02 21:06:39 följande:
    Varför ska den nationalistiska kurden få lida för att Sverige har nationalistiska grupper som kan knytas till rasism och nazism? - rasism och nazism ska straffas ut, inte nationalister som grupp.

    Varför ska den bosniska muslimen få lida för att en del somalier utför könsstympning på flickor? - könsstympning ska straffas ut, inte muslimer som grupp.

    Varför ska religiösa som grupp få lida för att någon promille av dem utnyttjar barn sexuellt? - aktiva pedofiler ska straffas ut, inte religiösa som grupp.

    Förstår inte vart du vill komma. Varför  anklagar du utan anledning att FDFMGA för rasism? För övrigt så förekommer kvinnlig könsstympning inom flera religioner t.ex inom kristendomen.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Digestive
    Rataxes skrev 2019-11-02 21:48:37 följande:

    Fallet från elfenbenstornet var tydligen smärtsamt...


    Om det enda som skärps genom åren är strategier för att förnedra och förlöjliga sina motståndare... kommer allt annat gå lidande från varje strid.

    Här har det gått så långt att så kallade antirasister inte ens känner igen rasism om skräpet kommer ur eget huvud. Men ta mig tusan vilken förmåga samma pajasar har till att förnedra och förlöjliga meningsmotståndare! - den förmågan går inte av för hackor den...

    ...som om folk bryr sig när de väl har mognat. Men består publiken av ett gäng fjortisar mentalt så spelar det väl mindre roll... då skiter dem i sådant lika mycket som jag skiter i dem.
    Skriver i E-Prime.
  • Missermajser
    Rataxes skrev 2019-11-02 21:48:37 följande:

    Fallet från elfenbenstornet var tydligen smärtsamt...


    Elfenbenstorn är väldigt användbara i objektivistiska nattväktarstater eftersom där inte finns något så kollektivistiskt som public service. Smurfarna där ha full koll på sina egna torn och ser allt objektivt. Dom vill inte ha några nyheter eller höra på andra när de "kan själv".

  • Digestive
    KillBill skrev 2019-11-02 22:01:22 följande:

    Förstår inte vart du vill komma. Varför  anklagar du utan anledning att FDFMGA för rasism? För övrigt så förekommer kvinnlig könsstympning inom flera religioner t.ex inom kristendomen.


    Du förstår inte att det klassas som rasism när man bedömer en gruppen muslimer som olämpliga att ta plats i Public Service på grund av sådant som vissa subgrupper håller på med? Verkligen?

    Ja, visst förekommer det även inom kristendomen på sina håll. Låt höra hur kristna som grupp ska straffas för det... räcker det om allt kristet material försvinner ur Public Service?
    Skriver i E-Prime.
  • Missermajser
    Digestive skrev 2019-11-02 21:54:06 följande:
    Nej(?!) och företrädare för könsstympning har ingenting med GRUPPEN svenska muslimer att göra. Grupp och subgrupper - fantastiska skillnader framkommer i kontrasten mellan det ena och det andra.

    Nationalism som allmänt tankegods har ingen partitillhörighet och kan omöjligen knytas an till några specifika subgrupper av nationalister (en logisk omöjlighet ) utan det allmänna tankegodset ligger vilken nationalist som helst i intresset. Du, FDFMGA och KillBill kan gärna förklara skadan som skulle uppstå om UR laddade upp föreläsningar av exempelvis Sverker Sörlin.

    Varför tar du och övriga STÄNDIGT upp subgrupper när jag åberopar GRUPPERS representation i Public Service? Som om någon av dessa grupper kunde definieras med någon eller några av sin subgrupper... ni försöker göra en logisk omöjlighet möjlig.

    Och kan ni SÅ LITE av vår världs idéhistoria att ni inte vet om att det finns ett allmänt tankegods som inte går att knyta an till några subgrupper, partier, seder inom vissa länder - angående så enorma ideologiska/filosofiska/religiösa sfärer som nationalism, konservatism och till och med religion per se...

    ...så har ni nog tagit er en aning med vatten över huvudet här.

    Älskar också hur en efter en föreslår att jag skulle mena det absolut dummaste en människa kan komma på här. Liksom:

    >>- JA! - jag menar absolut att förespråkare för könsstympning ska kvotera in en kvarts plädering för könsstympning i Public Service. Har ni/du inte hängt med alls?! Läs vad jag skrivit... jag menar och kan inte ens mena någonting annat!<<

    Jag förstår inte hur ni orkar spela såhär dumma.
    Jag är uppenbarligen inte så vass att jag förstår dig helt. Jag tolkar det som du vill ha sagt att alla gruppers intressen(inklusive subgrupper) ska tas upp i public service kort och gott?
  • Rataxes
    Digestive skrev 2019-11-02 22:12:21 följande:

    Du förstår inte att det klassas som rasism när man bedömer en gruppen muslimer som olämpliga att ta plats i Public Service på grund av sådant som vissa subgrupper håller på med? Verkligen?

    Ja, visst förekommer det även inom kristendomen på sina håll. Låt höra hur kristna som grupp ska straffas för det... räcker det om allt kristet material försvinner ur Public Service?


    Beundarsrskaran har inte nått så långt i konsekvenstänket. Ryggdunkandet går före.
    Sidfot raderad av smurfan
  • KillBill
    Digestive skrev 2019-11-02 22:12:21 följande:
    Du förstår inte att det klassas som rasism när man bedömer en gruppen muslimer som olämpliga att ta plats i Public Service på grund av sådant som vissa subgrupper håller på med? Verkligen?

    Ja, visst förekommer det även inom kristendomen på sina håll. Låt höra hur kristna som grupp ska straffas för det... räcker det om allt kristet material försvinner ur Public Service?
    Vilket inlägg pratar du om (#)?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Missermajser
    Digestive skrev 2019-11-02 22:12:21 följande:
    Du förstår inte att det klassas som rasism när man bedömer en gruppen muslimer som olämpliga att ta plats i Public Service på grund av sådant som vissa subgrupper håller på med? Verkligen?

    Ja, visst förekommer det även inom kristendomen på sina håll. Låt höra hur kristna som grupp ska straffas för det... räcker det om allt kristet material försvinner ur Public Service?
    Jag måste ha fått för mycket av det där kontaktlimmet som Rataxes nämnde, för jag ser inte var han skrivit att muslimer är olämpliga att ta plats i public service.

    För det är väl denna meningen du syftar på eller har jag missat något?

    "Alltså, hela åsiktsspektrat kan och bör diskuteras inom public service - men i vissa fall bör inte företrädarna för åsikterna nödvändigtvis beredas plats, t ex rasister, nazister, terrorister, pedofiler, folk som förespråkar kvinnlig könsstympning, med mera, med mera."

    Jag tycker inte det är ett dugg rasistiskt men om jag nu förstår honom rätt så tycker jag det är en aningens mycket censurerande för att rymmas inom ett liberalt begrepp av ordet yttrandefrihet.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?