• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • nihka
    Padirac skrev 2020-10-06 20:38:05 följande:
    Uwell sade väl att hon inte höll med alla dem som sa att PS håller på med en konspiration för att vänstervinkla inslagen. Men hon tyckte att det var regeringen som tillsatte granskningsnämnden och det visste väl CE vilka som var tillsatta (för att inte fälla eller fria inslag)

    Vilka sitter då i granskningsnämnden- den som Uwell påstår regeringen tillsatt för att värna om att inte fälla inslag som bryter mot opartiskheten.

    www.mprt.se/att-anmala/granskningsnamnden/

    I granskningsnämnden sitter en ordförande, sex ledamöter samt fyra ersättare. Samtliga är utsedda av regeringen. Ordföranden i nämnden ska vara eller ha varit domare. Myndigheten fungerar som ett kansli åt granskningsnämnden och vi tar emot alla anmälningar från allmänheten och bereder ärenden till nämnden.


    Ledamöter utsedda av regeringen. justitierådet Dag Mattsson (ordförande) bankjuristen Ulrika Hansson journalisten Clas Barkman producenten och projektledaren Berivan Yildiz journalisten och medieanalytikern Gunnar Springfeldt regissören och rådgivaren Bo-Erik Gyberg vd:n och filmproducenten Kristina Åberg

    Ersättare:


    justitierådet Malin Bonthron (vice ordförande) justitierådet Ulrik von Essen (andre vice ordförande) journalisten Erik Fichtelius journalisten Sofia Olsson Olsén
    Är det dessa personer som Uwell menar friar istället för att fälla partiska inslag?
    Precis.

    Ja. här är hon konspirationsteoretiskt lagd.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2020-10-07 18:56:49 följande:

    Förtroendet för SVT ökar


    Har att göra med Corona är det sagt. När det krisar vänder vi hem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Mentat
    KillBill skrev 2020-10-07 18:56:49 följande:

    Förtroendet för SVT ökar


    Det som inte framgår av den bilden är att förtroendet har ökat mest bland dem som står klart till vänster politiskt, från 84 till 92% som har stort förtroende.

    Sedan är det ju synd att de inte skiljer på mycket stort och ganska stort förtroende. Men att ha förtroende för SR/SVT och att de har en ständig vänstervinkling är ingen motsägelse i sig. SR/SVT vet var gränsen går och är inte flagrant partiska (oftast i alla fall).
  • Missermajser
    Flash Gordon skrev 2020-10-06 08:13:55 följande:
    Toppat med analys av den nya favorit-kriminologen:

    katerinamagasin.se/sa-underminerar-skattebetalda-svt-fortroendet-for-polisen-med-hjalp-av-vansterextrema-experter/

    www.facebook.com/leandro.mulinari/likes_all

    AFA, Kubana

    Gnällspikarna i ultrahögern klagade inte på Manne Gerell men kriminologer som uppmärksammas ras-/etnisk profilering är besvärande förstår jag. 


    su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1376873/FULLTEXT01.pdf 

  • nihka
    Mentat skrev 2020-10-07 20:54:40 följande:
    Det som inte framgår av den bilden är att förtroendet har ökat mest bland dem som står klart till vänster politiskt, från 84 till 92% som har stort förtroende.

    Sedan är det ju synd att de inte skiljer på mycket stort och ganska stort förtroende. Men att ha förtroende för SR/SVT och att de har en ständig vänstervinkling är ingen motsägelse i sig. SR/SVT vet var gränsen går och är inte flagrant partiska (oftast i alla fall).
    Förtroendet har alltså ökat även bland de som står klart till höger.

    Fast SVT har ingen ständig vinkling.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2020-10-07 23:54:27 följande:
    Manne Gerell? Hjälp mig nu. Vad i hans sociala medier anser du tyder på ett politiskt bias?

    www.facebook.com/manne.gerell/likes_all
    Omöjligt för dig att förstå att en människa kan klara av att vara objektiv och ändå stå partipolitiskt till höger eller vänster. Jo, det märks vad du brukar läsa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Missermajser
    nihka skrev 2020-10-08 00:26:22 följande:
    Förtroendet har alltså ökat även bland de som står klart till höger.

    Fast SVT har ingen ständig vinkling.

    Det saknar relevans och är lika fånigt som idiotin om vad journalister har för privata åsikter.


    Kärnan är att kritisera deras forskning om man inte håller med. Vad dom har för privata åsikter är inte relevant.


    Det kanske har gått dig förbi att gällande kriminalitet och missbruk så ligger t.ex. delar av vänsterkanten väldigt nära vad högerkanten tycker om skärpta straff mm. Vad dom gillat på Facebook behöver inte säga ett dugg om var de står.


    Om ett bokförlag ägs av en moderat och har en sverigedemokrat som personalchef men personalen är sossar, hur påverkar det böckerna?


     

  • Missermajser
    nihka skrev 2020-10-08 00:31:01 följande:
    Omöjligt för dig att förstå att en människa kan klara av att vara objektiv och ändå stå partipolitiskt till höger eller vänster. Jo, det märks vad du brukar läsa.
    Sorry jag citerade fel person! ;)
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?