• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • nihka
    nihka skrev 2022-05-22 11:52:11 följande:
    Forskning säger att du sannolikt är en människa men data kan tolkas på olika sätt av andra än etablissemanget så du kan också vara en ödla
    Sannolikt är du *poff* borta
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • theotherone
    Flash Gordon skrev 2022-05-22 06:35:55 följande:

    Tidigare inlagt i tråden om energi.

    Varför är det inte UR som gör detta allmänbildade program om kärnkraft? Varför sänds det inte på TV2?

    .Det skulle fungera på radio också

    "Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.", skriver SR

    .
    Istället är det alltså privata krafter som gör detta program som går genom myterna kring kärnkraft. När vi har en statlig mediekoncern som erhåller nio miljarder om året.

    Och kan verkligen Sveriges Radio anses vara oberoende och trovärdiga om de medvetet förtiger fakta och verklighet när lögner och myter sprids, bland annat i deras egna program?
    .
     


    Ditt videoklipp är publicerat av en uttalad libertarian, en person som alltså har en politisk agenda snarare än en forskningsmässig. Ditt klipp är alltså på intet sätt ett argument för att PS skulle vara opartiskt, snarare tvärtom.

    Om PS hade visat ditt så kallade "allmänbildande program" (ett skrattretande epitet, för övrigt) hade PS tydligt visat på sin partiskhet, åt höger. Något du uppenbarligen inte har några problem med. Erkänn, du är inte ute efter något opartiskt PS, du vill ha ett PS som är partiskt åt höger.
  • Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-05-22 13:09:53 följande:
    Ditt videoklipp är publicerat av en uttalad libertarian ...
    Ja, Henrik Jönsson är libertarian men fakta är fakta oavsett avsändare och frågan är varför det inte är public service som gör denna genomgång av myterna kring kärnkraften.

    Vad tycker du själv? Borde det ha varit PS som gjort detta program?
    Blå och gul
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-05-22 14:23:06 följande:
    Ja, Henrik Jönsson är libertarian men fakta är fakta oavsett avsändare och frågan är varför det inte är public service som gör denna genomgång av myterna kring kärnkraften.

    Vad tycker du själv? Borde det ha varit PS som gjort detta program?
    Här har du lite mer FAKTA:

    Fortsatt stabilt och högt förtroende för SVT och Public service.

    omoss.svt.se/arkiv/bloggarkiv/2022-03-30-fortsatt-stabilt-och-hogt-fortroende-for-svt-och-public-service.html
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-05-22 14:23:06 följande:
    Ja, Henrik Jönsson är libertarian men fakta är fakta oavsett avsändare och frågan är varför det inte är public service som gör denna genomgång av myterna kring kärnkraften.

    Vad tycker du själv? Borde det ha varit PS som gjort detta program?
    Du kör med den vanliga dubbla standarden. En libertarians framläggande av fakta är opartiskt men PS rapportering av fakta är inte opartiskt 

    Jag vet inte om du ser bjälken i ditt egna öga

    I vilka program tänker du att PS ska rapportera om det Jönsson och du påstår är myter om kärnkraften? 
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-22 10:59:26 följande:

    Haha, tror du detta är första inlägget av flashy i den monolog som flashy inte vill ska bli ifrågasatt för sina felaktiga påståenden?


     


    Och ändå attackerar man SVT/SR som det mest överlägsna opartiska mediet i Sverige, och detta för de inte är opartiska nog.
    Vem hittar på såna tokigheter, förstår det är någon med en agenda, men inte ens de själv kan gå på detta.


    Det som vi tar med oss att vi har haft en ytterligare vecka av inget som inte skulle vara opartiskt.


    Och så där tickar det på, och sen sker en miss med lång tid emellan, och detta inbillar man sig sen ska innebära att ALLA inslag är partiska, som en extrempopulist alltid gör i tron ingen ska se att SVT/SR är överlägset mest opartiskt vi har i media.


    Och detta attackerar man för vad, inte opartiska nog, som du förstår vad ni än vänder och vrider er här, så är rumpen alltid bak har det visat sig och detta efter nu decennier av detta påstående.
    Agendor har alltid problem med verkligheten, och denna har fallerat värre än många andre extremhöger agendor.

    Och jag vet,m nu kommer du till försvar för agendan och bara bekräftar vad du står får.
    Varför denna patologiska rädsla för ett opartiskt SVT/SR, nu vet jag varför man är rädd för SVT/SR, och det är för deras opartiska granskning, som förr tog politiker i flera partier, men nu är det mer eller mindre bara SD och lite lite KD som fastnar i dessa granskningar.


    Och där är enda stället skon klämmer, man tål inte på syn av verkligheten och därför sitter man i denna tråden och fabulerar som galningar.
    Men komiskt nog aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och nått säger mig att vi sitter på exakt samma ställe om ett år och att SVT/SR även då är opartiska.


    Så vart har Flash Gordon yrkat på orsaker i sammanhanget?

    Som sagt så är det inte enbart partiska tendenser inom Public Service som motiverar större nedskärningar utan även prislappen.

    Varför tror du själv att Public Service höll på att självdö innan finansieringen tvingades fram via skattsedeln?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2022-05-21 20:57:03 följande:
    Spelar egentligen ingen roll. Det viktiga är att folk läser det jag skriver. Sedan kan och får var och en dra sina egna slutsatser.

    Klimatfrågan är egentligen inte ens höger eller vänster. Den är i all praktisk mening teknisk och naturvetenskaplig. Skala bort ideologierna och det blir väldigt lätt.
    Jodå, jag läste att du referade till ryska TASS i ett försök att påstå att deras rapportering om det ryska kriget i Ukraina skulle leda till att befolkningen i de städer som ryska styrkor bombat sönder och samman skulle välkomna de ryska 'befriarna' Tomte

    Utifrån det hoppas jag att alla läser alla dina inlägg och drar sina egna slutsater om vad i dina inlägg är trovärdigt, sant och opartiskt. 
  • klyban
    Digestive skrev 2022-05-22 19:40:41 följande:
    Så vart har Flash Gordon yrkat på orsaker i sammanhanget?

    Som sagt så är det inte enbart partiska tendenser inom Public Service som motiverar större nedskärningar utan även prislappen.

    Varför tror du själv att Public Service höll på att självdö innan finansieringen tvingades fram via skattsedeln?

    Allt du behöver göra är att läsa inläggen om påståenden om att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och sen se att materialet som ges inte påvisar att inte SVT/ST inte skulle ha varit opartiska.
    Jag förstår med din agenda att detta ska vi glömma av om flashy och där är där monologen är.
    Men såklart det pallar inte din svåra populism och agenda av, så du kommer aldrig se alla ggr flashy gjort ett felaktigt påstående och nu inte vill svara de som påpekar detta.

    Det roligaste av allt, det är att vi ska ta bort SVT/SR för de inte är opartiska, och sen visar det sig att de visst är opartiska.
    Vem kommer på ett så galet argument att man ska lägga ned SVT/SR som det mest opartiska mediet i Sverige, och detta för de inte är opartiska nog.
    SVT/SR är det ÖVERLÄGSET  bästa ställe att se vad som sker i Sverige och vi vet extrem högerns rädsla för objektiva, sakliga och opartiska nyheter.
    DÅ det vet om att de mycket väl kan fastna i dessa granskningar.


     


    SÅ ytterligare ett inlägg avklarat och man inser att SVT/SR förblir opartiska, visst är det roligt att se praktiskt att tomma ord saknar betydelse.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Padirac skrev 2022-05-22 21:55:21 följande:
    Jodå, jag läste att du referade till ryska TASS i ett försök att påstå att deras rapportering om det ryska kriget i Ukraina skulle leda till att befolkningen i de städer som ryska styrkor bombat sönder och samman skulle välkomna de ryska 'befriarna' Tomte

    Utifrån det hoppas jag att alla läser alla dina inlägg och drar sina egna slutsater om vad i dina inlägg är trovärdigt, sant och opartiskt. 
    Det är sådan media de vill ha, en media som ljuger för deras agenda och oavsett om det innebär lidande.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Flash Gordon

    Jag lägger in denna:



    .
    Jag såg inte programmet.

    Förklarade SVT någon gång under programmets för tittarna att XR är klassade som extremister av Storbritanniens anti-terrorpolis?
    Blå och gul
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?