• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Padirac

    Jag har frågat dig om du gjort några studier och om dessa studier handlar om någonting annat än vad som skrivits i tråden snarare än vad som är verkligt.

    Svaret verkar vara  tre stora NEJ om jag förstår dig rätt


    Digestive skrev 2024-03-16 18:41:12 följande:
    Jag skrev att eftersom du helt och hållet vägrade anse att någonting ens kunde ligga utanför begreppen konservativ och progressiv så var din tes vetenskapligt meningslös i fråga om att klassa vad som ingår i PS programinnehåll.

    Det är ingenting som jag har påstått. Däremot så har du och på egen förfrågan fått överflödig information om att jag gissar på att 45-65% av Public Services programmaterial är gångart i modellen.

    Ur inlägg #7616 som bara är sex dagar gammalt:

    Det hamnar väl någonstans mellan 45-65% och i ord troligen merparten av Public Service programinnehåll.

    Antingen har du glömt svaret på din egen fråga eller så kan du inte räkna ut att jag därmed anser att resterande - 35-55% av Public Services programinnehåll - inte är gångbart i modellen.

    Men båda alternativen kan såklart vara sanna.

    I övrigt skrev jag såhär för blott 18 timmar sedan, ur inlägg #7695:

    Det som vi gör när vi hämtar representativa exempel på det progressiva och det konservativa - ur Public Services programmaterialet - är i praktiken det samma som att med operationella definitioner utföra en studie.

    Och för ynka tre timmar sedan så svarade jag även såhär på frågan "Har du nu gjort en studie på programmaterialet?", ur inlägg #7704:

    Nej, men vi har i praktiken påbörjat en.

    Att det har utvecklats till att jag (ensamt) skulle göra faktiska studier om någonting överhuvudtaget i det här ärendet är väldigt lustigt.

    Strukturer goda nog för studier har helt enkelt legitimitet därefter och det är legitimiteten som du tidigare - på ännu lustigare vis än såhär - har försökt att ifrågasätta.
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-16 17:26:53 följande:
    Puh, då är det verkligen tur att jag har varit saklig. 
    Saklighet betyder att du ska påvisa dina "påståenden", men vi alla väntar fortfarande....
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 18:50:14 följande:

    Jag har frågat dig om du gjort några studier och om dessa studier handlar om någonting annat än vad som skrivits i tråden snarare än vad som är verkligt.

    Svaret verkar vara  tre stora NEJ om jag förstår dig rätt


    Du fick svaret "Nej," för knappt fem timmar sedan och Public Services programmaterial - som det handlar om - är verkligt.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 19:57:14 följande:
    Du fick svaret "Nej," för knappt fem timmar sedan och Public Services programmaterial - som det handlar om - är verkligt.
    Programmaterialet är verkligt. Likaså är din indata från tråden verklig.

    Att de båda är verkliga är inte samma sak som att de är identiska

    Tror du på riktigt att det du själv listat i tråden är det som utgör programmaterialet?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-16 19:30:09 följande:
    Saklighet betyder att du ska påvisa dina "påståenden", men vi alla väntar fortfarande....
    Mitt första inlägg i den här tråden hänvisade till den här rapporten:

    https://naringslivets-medieinstitut.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport_NMI_Public-service_GAL_TAN_190611.pdf

    Public service partiskt åt GAL-hållet
    Den här undersökningen visar att det finns en tydlig vridning åt GAL-hållet i fällningarna för partiskhet i granskningsnämnden, medan fällningar åt TAN- eller högerhållet inte alls kan upptäckas. Om man förutsätter att granskningsnämnden bedömer opartiskhet efter objektiva kriterier bör detta därför vara skäl till självkritik från programbolagens sida.

    Säg till när året 2019 är avklarat även för din del.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2024-03-16 19:57:14 följande:
    Du fick svaret "Nej," för knappt fem timmar sedan och Public Services programmaterial - som det handlar om - är verkligt.

    Så svarar inte IGEN :boxing:


    Kanske nästa gång? :no::no::no:


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 20:03:42 följande:
    Programmaterialet är verkligt. Likaså är din indata från tråden verklig.

    Att de båda är verkliga är inte samma sak som att de är identiska

    Tror du på riktigt att det du själv listat i tråden är det som utgör programmaterialet?
    Programmaterialet och min indata är identiska med varandra men du sökte nog efter ordet fullständig angående det senare. 

    Och nej, jag har ingen fullständig indata - jag har som sagt inte gjort någon studie i ärendet. Det gick inte ens en timme innan du behövde bli påmind, igen.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 20:49:11 följande:
    Programmaterialet och min indata är identiska med varandra men du sökte nog efter ordet fullständig angående det senare. 

    Och nej, jag har ingen fullständig indata - jag har som sagt inte gjort någon studie i ärendet. Det gick inte ens en timme innan du behövde bli påmind, igen.
    Det är mest för att påminna dig som jag frågar.

    Du har alltså inte gjort någon undersökning och du har ingen fullständig indata i de programinslag du hittat.
    Digestive skrev 2024-03-16 20:27:06 följande:
    Mitt första inlägg i den här tråden hänvisade till den här rapporten:

    https://naringslivets-medieinstitut.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport_NMI_Public-service_GAL_TAN_190611.pdf

    Public service partiskt åt GAL-hållet
    Den här undersökningen visar att det finns en tydlig vridning åt GAL-hållet i fällningarna för partiskhet i granskningsnämnden, medan fällningar åt TAN- eller högerhållet inte alls kan upptäckas. Om man förutsätter att granskningsnämnden bedömer opartiskhet efter objektiva kriterier bör detta därför vara skäl till självkritik från programbolagens sida.

    Säg till när året 2019 är avklarat även för din del.

    PS har tack och lov demokratibestämmerlserna att förhålla sig till, så att PS skulle ägna sig åt auktoritära programinslagär tack och lov fortfarande inte på tapeten.

    Efter att PS fälldes vid Åkessons rasistiska kommentarer i slutdebatten inför valet 2018 har tyvärr acceptansen för rasism, främlingsfientlighet och antidemokratiska uttryck ökat i PS.   Det om något stämmer med att PS inte är någpn bastion vör 'vänsterliberala kulturmarxister' utan att PS följer det rådande samtalsklimatet i samhället.

    Likställer du konservatism med TAN? - något som unte utan berättigande förknippas med auktoriitär nationalism (Orban, Le Pen, SD och annan kryptofascism)
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-16 20:41:51 följande:

    Så svarar inte IGEN :boxing:


    Kanske nästa gång? :no::no::no:


    Din relation till svar är lite lustig.

    Själv kommer jag ihåg hur du svarade på frågan om du själv kunde avgöra om medier representerar dig eller inte, svaret var ja.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 20:49:11 följande:
    Programmaterialet och min indata är identiska med varandra men du sökte nog efter ordet fullständig angående det senare. 

    Och nej, jag har ingen fullständig indata - jag har som sagt inte gjort någon studie i ärendet. Det gick inte ens en timme innan du behövde bli påmind, igen.
    Programmaterialet du hitatde är identiskt med det programmaterial du har som indata - ja, det är ju inte samma sak som PS programmaterial utan de tär ju indata som du själv lagt till i tråden.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?