• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 21:05:41 följande:
    Det är mest för att påminna dig som jag frågar.

    Du har alltså inte gjort någon undersökning och du har ingen fullständig indata i de programinslag du hittat.
    Digestive skrev 2024-03-16 20:27:06 följande:
    Mitt första inlägg i den här tråden hänvisade till den här rapporten:

    https://naringslivets-medieinstitut.se/wp-content/uploads/2019/06/Rapport_NMI_Public-service_GAL_TAN_190611.pdf

    Public service partiskt åt GAL-hållet
    Den här undersökningen visar att det finns en tydlig vridning åt GAL-hållet i fällningarna för partiskhet i granskningsnämnden, medan fällningar åt TAN- eller högerhållet inte alls kan upptäckas. Om man förutsätter att granskningsnämnden bedömer opartiskhet efter objektiva kriterier bör detta därför vara skäl till självkritik från programbolagens sida.

    Säg till när året 2019 är avklarat även för din del.

    PS har tack och lov demokratibestämmerlserna att förhålla sig till, så att PS skulle ägna sig åt auktoritära programinslagär tack och lov fortfarande inte på tapeten.

    Efter att PS fälldes vid Åkessons rasistiska kommentarer i slutdebatten inför valet 2018 har tyvärr acceptansen för rasism, främlingsfientlighet och antidemokratiska uttryck ökat i PS.   Det om något stämmer med att PS inte är någpn bastion vör 'vänsterliberala kulturmarxister' utan att PS följer det rådande samtalsklimatet i samhället.

    Likställer du konservatism med TAN? - något som unte utan berättigande förknippas med auktoriitär nationalism (Orban, Le Pen, SD och annan kryptofascism)
    I förebyggande syfte eller vadå?

    PS har tack och lov demokratibestämmerlserna att förhålla sig till, så att PS skulle ägna sig åt auktoritära programinslagär tack och lov fortfarande inte på tapeten.

    Efter att PS fälldes vid Åkessons rasistiska kommentarer i slutdebatten inför valet 2018 har tyvärr acceptansen för rasism, främlingsfientlighet och antidemokratiska uttryck ökat i PS.   Det om något stämmer med att PS inte är någpn bastion vör 'vänsterliberala kulturmarxister' utan att PS följer det rådande samtalsklimatet i samhället.

    Vad har det här med någonting att göra? - mer än att det ett år senare tordes finnas fler fällningar åt TAN-hållet i rapporten.

    Likställer du konservatism med TAN? - något som unte utan berättigande förknippas med auktoriitär nationalism (Orban, Le Pen, SD och annan kryptofascism)

    Nej, men traditionalism lutar åt det konservativa precis som det progressiva lutar åt liberalism.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 21:07:07 följande:
    Programmaterialet du hitatde är identiskt med det programmaterial du har som indata - ja, det är ju inte samma sak som PS programmaterial utan de tär ju indata som du själv lagt till i tråden.
    Öh, the what?

    Urvalet för indata är taget ur Public Services programmaterial.

    Urvalet för indata upphör inte att vara Public Services programmaterial för att länkarna till urvalet ligger i den här tråden eller för all del någon annanstans.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    Digestive skrev 2024-03-16 21:38:59 följande:
    [...]

    Nej, men traditionalism lutar åt det konservativa precis som det progressiva lutar åt liberalism.
    *precis som liberalism lutar åt det progressiva, ska det såklart vara.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 22:42:23 följande:
    Öh, the what?

    Urvalet för indata är taget ur Public Services programmaterial.

    Urvalet för indata upphör inte att vara Public Services programmaterial för att länkarna till urvalet ligger i den här tråden eller för all del någon annanstans.
     är taget ur 

    Tror du på riktigt att det du själv listat i tråden är det som utgör PS  programmaterial i en annan mening än att vara just det urval du själv listat?

  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 23:00:37 följande:
     är taget ur 

    Tror du på riktigt att det du själv listat i tråden är det som utgör PS  programmaterial i en annan mening än att vara just det urval du själv listat?
    Nej, det var mitt urval bland Public Service programmaterial som kvantitativt är mycket större än mitt urval.

    Jag väntar på någon form av poäng.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 23:15:14 följande:
    Nej, det var mitt urval bland Public Service programmaterial som kvantitativt är mycket större än mitt urval.

    Jag väntar på någon form av poäng.
    Jag ska inte hindra dig {#emotions_dlg.flower}
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-16 23:34:29 följande:
    Jag ska inte hindra dig {#emotions_dlg.flower}
    Om det var allt så kan du passa på att svara på frågan istället:

    Kan du själv avgöra huruvida medier representerar dig eller inte?
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Padirac
    Digestive skrev 2024-03-16 23:54:43 följande:
    Om det var allt så kan du passa på att svara på frågan istället:

    Kan du själv avgöra huruvida medier representerar dig eller inte?
    Det är ganska ointressant om media representerar mig eller inte.  Det är en befängd tänkte att media skulle representera mig eller någon annan person.

    PS har inte i uppdrag att med sitt programinnehåll representera mig. Det finns så många personer och olika intressen och föreställningar så PS kan inte göra mer än att med sitt programinnehåll ge glimtar av vad jag eller andra är intresserade av och i övrigt uppfylla sitt uppdrag i att visa ett programutbud som ger en bredare bild av världen och livet för alla som tar del av utbudet.

    Kan jag avgöra om media representerar mig?   Jag har varken fler eller färre förmågor än gemene människa i fråga om att veta vad som tilltalar mig på olika sätt. Men jag tror inte att det är samma sak att media med ett sådant innehållet skulle representera mig eller någon annan bara för att innehållet skulle vara tilltalande.

    Rasister, nazister och fascister skulle väl tilltalas av programinnehåll som uttryckte rasism, nazism och fascism, men det är ju inte samma sak som att detta programinnehåll skulle representera dem. Snarare skulle ett programinnehåll som visar på vad rasism, nazism och fascism är vara något som representera dem och det de står för. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-03-17 00:19:53 följande:
    Det är ganska ointressant om media representerar mig eller inte.  Det är en befängd tänkte att media skulle representera mig eller någon annan person.

    PS har inte i uppdrag att med sitt programinnehåll representera mig. Det finns så många personer och olika intressen och föreställningar så PS kan inte göra mer än att med sitt programinnehåll ge glimtar av vad jag eller andra är intresserade av och i övrigt uppfylla sitt uppdrag i att visa ett programutbud som ger en bredare bild av världen och livet för alla som tar del av utbudet.

    Kan jag avgöra om media representerar mig?   Jag har varken fler eller färre förmågor än gemene människa i fråga om att veta vad som tilltalar mig på olika sätt. Men jag tror inte att det är samma sak att media med ett sådant innehållet skulle representera mig eller någon annan bara för att innehållet skulle vara tilltalande.

    Rasister, nazister och fascister skulle väl tilltalas av programinnehåll som uttryckte rasism, nazism och fascism, men det är ju inte samma sak som att detta programinnehåll skulle representera dem. Snarare skulle ett programinnehåll som visar på vad rasism, nazism och fascism är vara något som representera dem och det de står för. 
    Rasister, nazister och fascister skulle väl tilltalas av programinnehåll som uttryckte rasism, nazism och fascism, men det är ju inte samma sak som att detta programinnehåll skulle representera dem. Snarare skulle ett programinnehåll som visar på vad rasism, nazism och fascism är vara något som representera dem och det de står för.

    Precis, det där är en form av representation och som inte nödvändigtvis behöver intressera eller tilltala objektet som blir representerat.

    1. Kan du själv avgöra huruvida du är representerad eller inte i Public Services uppdrag i att visa ett programutbud som ger en bredare bild av världen och livet för alla som tar del av utbudet?

    2. Kan du själv avgöra huruvida mediet Fria Tider representerar dig eller inte?
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-03-15 15:38:07 följande:

    I ett klipp från (S)(V)t -programmet "invandrare för svenskar" påstås det att Ukrainare inte syns i Sverige för att de jobbar på den svenska bordellerna. 


    www.svtplay.se/video/8ZxkzJw/ifs-invandrare-for-svenskar/avsnitt-1&id=8ZxkzJw


    (ca 23 minuter in i tramset som bisarrt nog presenteras som underhållning.)


    Nu kommer ju den totalt meningslösa granskningsnämnden att skita i eventuella anmälningar, däremot kan ansvarig utgivare anmälas för HMF, 


    Värt att komma ihåg är att ryzzland (enligt Washington Post) betalar opinionsbildare, artister, hornalister, och influencers ?49000 för att sprida antiukrainska eller proryzzka narrativ. 


    Invandrare för Svenska är ett humor/satirprogram där man  driver med svenskars  stereotyper för invandrargrupper i Sverige. I programmet har humorn träffat mörkhyade, muslimer och nu senast invandrare  från Ukraina. Det finns folk som som stödjer fri konst och fri satir och så finns det folk som inte gör det.  Det är tydligt vilken grupp du tillhör. 

    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?