• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • nihka
    Bergis skrev 2017-02-10 02:56:10 följande:
    Vi borde skämmas över den svenska abortlagstiftningen som tar död på små människor. Vi bör också bekämpa vänsterliberala och feministiska krafter som ger dessa foster obefintlig rätt.
    Nu finns ju ordet "foster" för att markera att det inte handlar om "små människor" utan om just foster.

    Socialstyrelsen har gjort bedömningen att fostret kan leva utanför sin mammas kropp (i kuvös) efter vecka 22 och då är det inte längre tillåtet att göra abort.

    Mammans rätt att bestämma över sin egen kropp går före fanatiska abortmotståndare.

    Dessutom sätts nästan alltid mamman före det ofödda barnet. Om det skulle stå mellan att rädda barnets eller mammans liv så väljer man att rädda mamman. Mamma kan nämligen oftast få fler barn, medan barnet inte har chans till fler biologiska mammor.
  • TheDummy
    nihka skrev 2017-02-10 15:28:22 följande:
    Jepp. Det är jag och andra som inte kan tänka sig att rösta på ett parti som vill samarbeta med ett främlingsfientligt och rasistiskt parti som höjer sina röster nu och detta ger ett ras på 5,8% för M.

    Sedan har andelen osäkra också ökat kraftigt och några av dem kommer också att välja bort M.
    Det finns faktiskt de som sedan lååång tid tillbaka egentligen vill rösta liberalt, men som faktiskt har avstått just för att det i praktiken har varit en röst på M i slutändan. 

    Är inte ett dugg förvånad över att M är det första partiet som bryter marken åt det hållet heller.

    Blockpolitiken har ingen framtid förutom hos de som i slutändan tjänar på att det blir ett antingen "vi  eller dem" klimat.
    #NotSayingThis
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2017-02-10 13:11:33 följande:
    Fast just idag när posten redovisar en förlust på 1,4 miljarder i kvartalsrapporten så spökar Maud Olofsson igen. Ett nordiskt Postnord var förstås en idé hon nappade på, liksom Vattenfalls köp av Nuon.

    Maud Olofsson måste vara i särklass bland enskilda politiker som orsakat Sverige miljardförluster. Jag gissar att det räckte med att någon viskade synnergieffekter i hennes öra för att hon skulle bli förförd..
    Ja den kärringen kommer att gå igen som en mardröm länge än i Sverige.
    Och jag håller helt med dig, ingen annan har orsakat Sverige som land så mycket förlust i rena pengar.

    Och det värsta är att vi/Sverige aldrig kommer att kunna reparera skadan, utan vi blir tvungna att bygga upp nya företag som är till för att hålla Sveriges ryggrad stark, när det blåser motvind i ekonomin.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2017-02-11 12:19:08 följande:
    Ja den kärringen kommer att gå igen som en mardröm länge än i Sverige.
    Och jag håller helt med dig, ingen annan har orsakat Sverige som land så mycket förlust i rena pengar.

    Och det värsta är att vi/Sverige aldrig kommer att kunna reparera skadan, utan vi blir tvungna att bygga upp nya företag som är till för att hålla Sveriges ryggrad stark, när det blåser motvind i ekonomin.
    Olofsson bär inte ansvaret själv. Reinfeldt var informerad och godkände Nuon-affären.

    http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/reinfeldt-godk%C3%A4nde-nuon-aff%C3%A4ren-511d323d04bf727bf4000019
  • Världsmedborgare
    nihka skrev 2017-02-11 12:31:49 följande:
    Olofsson bär inte ansvaret själv. Reinfeldt var informerad och godkände Nuon-affären.

    www.tv4.se/nyheterna/artiklar/reinfeldt-godk%...
    Jo, hon är såklart inte ensam ansvarig, hela Alliansen bär det ansvaret, men hon var väldigt mycket för, att sälja ut våra egna företag.
    Så hon får finna sig i att bli utpekad som huvudansvarig, för att ha sålt av dina och mina företag.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-02-11 12:19:08 följande:
    Ja den kärringen kommer att gå igen som en mardröm länge än i Sverige.
    Och jag håller helt med dig, ingen annan har orsakat Sverige som land så mycket förlust i rena pengar.

    Och det värsta är att vi/Sverige aldrig kommer att kunna reparera skadan, utan vi blir tvungna att bygga upp nya företag som är till för att hålla Sveriges ryggrad stark, när det blåser motvind i ekonomin.
    Ett intressant samtallsämne när man gör nya bekantskaper är att hitta gemensamma nämnare bland offentliga personer man bara inte tål.

    Förutom att man då tvingas motivera varför, vilket ofta gör att det blir ett givande samtal, så kan man få vänner för livet.

    Den gemensamma nämnaren "tål inte Maud Olofsson" har gett mig flera vänner för livet. Det tackar jag henne för Glad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-02-11 12:52:42 följande:

    Ett intressant samtallsämne när man gör nya bekantskaper är att hitta gemensamma nämnare bland offentliga personer man bara inte tål.

    Förutom att man då tvingas motivera varför, vilket ofta gör att det blir ett givande samtal, så kan man få vänner för livet.

    Den gemensamma nämnaren "tål inte Maud Olofsson" har gett mig flera vänner för livet. Det tackar jag henne för 


    Jag förstår dig. Jag slutade nästan med västerbottenost pga Maud Olofsson.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-02-11 14:47:22 följande:
    Jag förstår dig. Jag slutade nästan med västerbottenost pga Maud Olofsson.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
    Tumme upp på den! Jag förstår dig. Men inte ens jag slutade me Wb ost pga Maud.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-02-11 14:47:22 följande:
    Jag förstår dig. Jag slutade nästan med västerbottenost pga Maud Olofsson.
    Stackars Västerbottensost - som den måste ha svettats när den blev utsatt för ditt "guilt by association"-resonemang - på en nivå som skulle ha fått självaste Mccarthy att bli gul av avundGlad
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-02-11 16:42:36 följande:
    Stackars Västerbottensost - som den måste ha svettats när den blev utsatt för ditt "guilt by association"-resonemang - på en nivå som skulle ha fått självaste Mccarthy att bli gul av avundGlad
    Haha
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten