• Svar på tråden Varför knackar vi dörr?
  • Pentra
    Twin peaks skrev 2017-03-05 13:57:11 följande:
    Vi förtröstar på Jehovas godhet och rättvisa.

    Jehova var varken god eller rättvis! Han var en utav de värsta som någonsin satt sin fot på vår planet! Jag rekommenderar dig starkt att läsa på ang vem han verkligen var och ang vilka illdåd och vilket förtryck han bringade människorna! ... /Pentra
  • Twin peaks
    Pentra skrev 2017-03-05 15:05:39 följande:

    Jehova var varken god eller rättvis! Han var en utav de värsta som någonsin satt sin fot på vår planet! Jag rekommenderar dig starkt att läsa på ang vem han verkligen var och ang vilka illdåd och vilket förtryck han bringade människorna! ... /Pentra
    Ser du han som Demiurgen?
  • Anonym (Jo du)

    Det är pedofilerna gud. Men det förnekar ts eller så vill han hjälpa dem.

  • Johan75

    Jag har förståelse för missionerande om man är troende. Om man nu tror att det finns en himmel och ett helvete (jehovas tror ju inte på helvetet i den klassiska bemärkelsen) så är det ju inte konstigt ifall man är beredd att ta lite spott och spe när man försöker hjälpa människor till evigt liv (eller från evig smärta). Personligen har jag mycket svårare för försäljare som tränger sig på i mitt privatliv en enstaka religiösa personer.


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (grammatik)
    Twin peaks skrev 2017-03-05 15:12:52 följande:
    Ser du han som Demiurgen?
    Honom! 
    Ska du förkunna för andra människor behöver man vara verbalt duktig och om du inte kan skillnaden på han och honom faller du snabbt.
  • pyssel
    Twin peaks skrev 2017-03-05 13:06:09 följande:

    Jag vill bara tjäna Jehova. Allt annat är oviktigt.


    Ja allt annat är oviktigt. Ni tror att det är en win-win situation: Antingen blir ni smädade eller får förkunna.
    Alla hästar hemma
  • Twin peaks
    Anonym (grammatik) skrev 2017-03-05 15:57:54 följande:
    Honom! 
    Ska du förkunna för andra människor behöver man vara verbalt duktig och om du inte kan skillnaden på han och honom faller du snabbt.
    Jehova överskyler våra brister.
  • Twin peaks
    pyssel skrev 2017-03-05 16:04:07 följande:
    Ja allt annat är oviktigt. Ni tror att det är en win-win situation: Antingen blir ni smädade eller får förkunna.
    Den som förtröstar på Jehova får kraft.
  • Anonym (tycker)
    Johan75 skrev 2017-03-05 15:36:06 följande:

    Jag har förståelse för missionerande om man är troende. Om man nu tror att det finns en himmel och ett helvete (jehovas tror ju inte på helvetet i den klassiska bemärkelsen) så är det ju inte konstigt ifall man är beredd att ta lite spott och spe när man försöker hjälpa människor till evigt liv (eller från evig smärta). Personligen har jag mycket svårare för försäljare som tränger sig på i mitt privatliv en enstaka religiösa personer.


    Precis vad jag tänkte skriva. Jehovas vittnen är oförargliga i jämförelse, de har inget ont uppsåt och försöker inte lura folk på pengar.

    De är inte påträngande eller aggressiva i samma bemärkelse som försäljare och bedragare.  De skapar inte otrygghet och försöker inte under hot stressa fram ett snabbt beslut hos offret.
  • Pentra
    Twin peaks skrev 2017-03-05 15:12:52 följande:
    Ser du han som Demiurgen?

    Nej. Sådana myter och villoläror befattar jag mig heller inte med.
Svar på tråden Varför knackar vi dörr?