• Finne84

    Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?

    Ni som är emot att barnen ska tas till kyrkor på besök för skolavslutning och eventuella välsignelser med förskola och skolklasser,  är ni också emot YOGA som har med hinduism att göra? samt besök för andra religiösa byggnader som Moské och buddhist tempel? Eller är det bara kristendomen som är stötestenen?

    Hur skulle ni göra om era barn kom hem, som i England, med brev från skolan där det står att barnen ska på studiebesök i en moské och att flickorna ska ha på sig något som täcker håret, och både pojkar och flickor ska lära sig att göra Islamska bönemattor? skulle ni acceptera det då eller bli sura?

    barenakedislam.com/2017/11/21/british-authorities-prosecuting-parents-for-not-allowing-their-children-to-visit-a-mosque-during-school-trips/

    Jag är kristen, och jag tycker att alla föräldrar bestämmer själv hur de vill uppfostra barn och om de lär dem något om Gud, och de får ta ansvaret för sina beslut senare i livet precis som andra människor. Och om man inte ska ha någon religion alls i förskola och skola, då tycker jag inte det ska bara handla om kristna kyrkor utan rätt ska vara rätt. Som kristen barnskötare ska jag inte tvingas delta i YOGA lektioner t ex, då jag inte vill delta i hinduistiska religiösa handlingar, med risken att förlora jobbet annars. Eller besöka andra religiösa byggnader för "kulturell berikning" som buddhist tempel eller moskéer.

    Om nu all religion ska vara borta, då ska det för sjutton gubbar gälla ALL religion, även buddhism, hinduism och Islam, inte bara kristendomen.

    Så vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-10 19:59:24 följande:

    Flera år av erfarenhet tillbaka från dödens rike legendariskt leva för all evighet!

    Viljan stark har mycket att tänka på när går astral vandring bredvid människor och samtidigt skriver med dom!


    Döden och dödsriket kan jag så alltför väl...

    Du kan väl ändå skriva på ett begripligt sätt, du vet sånt med punkter och kommatecken osv...trots astrala vandringar?
    "...Fire Walks With Me..."
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-10 20:09:50 följande:

    Gud älskar varenda en av sina skapelser och blir sårad när dom går villovägar!


    Din Gud skiter fullständigt i oss.
    "...Fire Walks With Me..."
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-10 20:24:01 följande:

    Vad har du gjort för ont för att förtjäna det?


    Fråga din allsmäktiga fader om det.
    "...Fire Walks With Me..."
  • Anonym (...)
    Anonym (123) skrev 2018-03-06 14:06:28 följande:

    Ja jag är emot religiösa inslag i skolan. Religion har inget i ett modernt samhälle att göra. Barnen ska lära som OM religion och dess historia.

    Angående studiebesök i moské så hade jag skrattat åt skolan och sagt att mitt barn inte behöver täcka håret.


  • hejnina

    Besök i olika religiösa byggnader har jag inget emot (och vid besök följer man de traditioner som finnas vad gäller kläder etc, det är en del i lärandet om religionen). Men tycker inte att man ber eller sjunger religiösa sånger i skolan. Och man har inte tex skolavslutningar i religiösa byggnader.. eller jo om man 100% bara använder det som lokal kan jag tycka att det är ok. Men det känns kanske inte bra för samfundet.

  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-10 20:09:50 följande:

    Gud älskar varenda en av sina skapelser och blir sårad när dom går villovägar!


    Tänk om Gud vore kraftfull och kunde göra något åt detta?
  • Tom Araya

    Här är några trådar med många intressanta frågor till er som har en religiös tro. Var beredda på en utmaning...

    Du som är religiös - Vad får dig att tro?
    www.familjeliv.se/forum/thread/77294642-du-som-ar-religios-vad-far-dig-att-tro

    Det sekulära samhället
    www.familjeliv.se/forum/thread/76701378-det-sekulara-samhallet

    Hur hade Islam sett ut idag om...?
    www.familjeliv.se/forum/thread/74808354-hur-hade-islam-sett-ut-idag-om

    Religiös avvikelse från uniform, rätt eller fel?
    www.familjeliv.se/forum/thread/62392979-religios-avvikelse-fran-uniform-ratt-eller-fel

  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-03-11 17:27:55 följande:

    Han gör det hela tiden då Gud är allsmäktig och ständigt aktiv, sluta gå hand i hand med djävulen och du kanske också får upprätthålla en personlig kontakt med Gud!

    Glöm inte att vara ren själv först innan du pekar finger och rättfärdigar syndfullt beteende!


    Har du belägg får något av detta, eller är det bara så?
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-11 20:13:30 följande:

    Hur tror du andlig får reda på allt om dig annars?


    Sorry, lilla du, men du vet inget om mig.
    "...Fire Walks With Me..."
  • fraterdiavolo
    TwoThousand skrev 2018-03-11 21:41:02 följande:

    Allt.


    Då borde du veta bättre än att predika för mig.
    "...Fire Walks With Me..."
Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?