• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2019-02-09 18:36:47 följande:

    Nu hoppar jag också in, följt ett tag men försökt distansera mig lite mellan försöken. Nu är vi igång med vårt femte försök - kör långt protokoll med sprutstart på onsdag!


    Välkommen hit! Känner ju igen dig sen tidigare :)

    Femte försöket alltså? Har ni gjort långa protokollet innan?
  • MrsBaker

    [quote=79431472][quote-nick]Hoppomliv skrev 2019-02-09 18:33:45 följande:[/quote-nick]Hej!

    Det är ju ett fantastiskt resultat med 14 av 22, vi har haft så dåligt som 3 av 23. Hoppas på blastocyster![

    Hej!

    Jag antar att det kan variera lite mellan försöken? Har ni provat FET någon gång?

  • MrsBaker
    Hoppomliv skrev 2019-02-09 18:33:45 följande:

    Hej!

    Det är ju ett fantastiskt resultat med 14 av 22, vi har haft så dåligt som 3 av 23. Hoppas på blastocyster!


    Hej!

    Jag antar att det kan variera lite mellan försöken? Har ni provat FET någon gång?
  • Hoppomliv
    MrsBaker skrev 2019-02-09 23:22:48 följande:

    Hej!

    Jag antar att det kan variera lite mellan försöken? Har ni provat FET någon gång?


    Jo det kan det klart göra! Nej, tyvärr har vi bara lyckats med insättning två gånger på dag 2 och aldrig några till frysen. Sammanlagt har vi fått ut 70 ägg med alla försök men alla våra ägg slutar dela sig dag 2.
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2019-02-09 19:08:05 följande:

    Välkommen hit! Känner ju igen dig sen tidigare :)

    Femte försöket alltså? Har ni gjort långa protokollet innan?


    Tack :) Ja, detta blir vårt tredje försök med det långa protokollet, först med Gonal-f, sen med Menopur. Hur många försök har ni gjort nu?
  • BK1986
    Edlf skrev 2019-02-08 07:42:15 följande:

    Välkommen! :)

    Vi har oxå haft problem med befruktningen och ingen säger varför... Bara fått ut ett befruktat embryo av 10 ägg. Därför får vi hålla tummarna extra mycket :) är dock fantastiskt att höra att ni lyckades få er son! Fick ni gå privat fjärde gången?


    Okej! Hur många försök har ni gjort? <3

    Ja han känns som ett litet mirakel. :) Vi köpte ett 3-pack då landstingsförsöken var slut och då tog det på första. Dock samma klinik.

    Vi fick såhär:

    IVF 1: 1/10 befruktat

    IVF 2: Inga befruktade

    IVF 3: 4 befruktade, 1 tillbaka, MA v 9

    IVF 4: 3 befruktade, 2 tillbaka och vi fick vår son :)
  • LLW
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 01:06:28 följande:

    Tack :) Ja, detta blir vårt tredje försök med det långa protokollet, först med Gonal-f, sen med Menopur. Hur många försök har ni gjort nu?


    Vilken av dem kör ni denna gång?

    Vi är inne på vårt andra försök, första gick åt skogen utan något befruktat av 5 ägg. Denna gång fick vi ut 9, 7 blev befruktade och jag fick tillbaka ett 3dagars och 3 st till frysen. Så en jäkla skillnad mellan gångerna! Först körde vi gonal och sen bytte vi till menopur :) Ruvar nu på min lilla 3dagars sen 13 dagar tillbaka, men har inte fått något positivt test än.. ingen mens heller iof.
  • MrsBaker
    Hoppomliv skrev 2019-02-10 01:03:57 följande:

    Jo det kan det klart göra! Nej, tyvärr har vi bara lyckats med insättning två gånger på dag 2 och aldrig några till frysen. Sammanlagt har vi fått ut 70 ägg med alla försök men alla våra ägg slutar dela sig dag 2.


    Vad tråkigt att de hittills slutat dela sig dag 2. Gör man något för att kolla upp varför det har skett vid tidigare försök? Håller tummarna för att ert nästa försök tar sig!
  • melissa8601


    Mitt test idag ser liite starkare (?) ut idag trots två dagars blödningar. Livrädd att något satt sig i äggledaren nu. Vill bara att det ska bli negativt så vi kan börja om.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019