• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hoppomliv
    Mect skrev 2019-02-11 15:11:37 följande:

    Vi fick också byta från Gonal-f till Menopur nu inför andra försöket, sprutstart redan ikväll! Hoppas på bättre resultat :)


    Hoppas att det går bättre för er nu! Vad fick ni för resultat förra gången?
  • Mect
    Hoppomliv skrev 2019-02-11 18:57:17 följande:

    Hoppas att det går bättre för er nu! Vad fick ni för resultat förra gången?


    Vi fick ut 11 och tre befruktades, ett tackade för sig, ett 2-dagars ET och en 6-dagar blacto.
  • Hoppomliv
    Mect skrev 2019-02-11 19:08:09 följande:

    Vi fick ut 11 och tre befruktades, ett tackade för sig, ett 2-dagars ET och en 6-dagar blacto.


    Hoppas att Menopur har samma effekt för er! Skönt ändå att ni fick en blastocyst sist. Även om det inte blev något förra gången så vet ni ju att de kan äggen kan utvecklas till blasto!
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-10 18:41:25 följande:

    Hej!

    Har precis gått med i Familjeliv, kände att det är kul att ha några att skriva med. Ska påbörja första försöket med menopur, troligen nu på onsdag. Känns pirrigt och spännande! Vi är båda 36 och har försökt sen 1,5 år. Bor i Sthlm så hjälp gick rel snabbt att få. Men kanske beror på att jag är över 35 också?


    Hej! Alltid kul att ha människor med liknade erfarenheter som en själv att bolla med. Jag ska också börja mitt första försök alldeles strax, inväntar min mens som troligtvis startar på onsdag, så vi ligger nästan exakt lika. Hos oss är det sambons spermier som inte är nog många som är problemet, har försökt i flera år men hsr varit tvungen att vänta in min ålder hittills varit för låg.
  • Wictoria90

    Testdag idag, och det var även idag negativt... dock är mensen 5 dagar sen så blir lite knäpp av detta!!

    Men blir till att ringa kliniken idag...

  • LLW
    Wictoria90 skrev 2019-02-12 07:39:54 följande:

    Testdag idag, och det var även idag negativt... dock är mensen 5 dagar sen så blir lite knäpp av detta!!

    Men blir till att ringa kliniken idag...


    Förstår din frustration! Jag har testdag på fredag, mensen är 1 vecka sen och jag har testat negativt flera gånger, senast igår. Börjat komma lite mer blödningar men inte mens än, den vanliga mensvärken är också borta. Känns som att lutinus håller mensen borta men att den annars skulle kommit. Vill bara sluta med lutinus så jag kan få vara klar med det här jävla försöket. Usch så trött man blir.

    Säg till vad din klinik säger till dig! Hade ni i frysen?
  • Raggie

    Hej! Är det vanligt att mensen bir försenad när man sprayar med suprecur? Eller att det inte kommer någon blödning g alls ?

  • LinneaWookie
    Sommar15 skrev 2019-02-11 12:17:37 följande:
    Massa lycka till!

    Jag gör mitt första fet nästa cykel. Hur är det, vilken dag är det som äl inte får hamna på om man ska sätta in blastocyst? Vår klinik har inte öppet på helgen.... o kan man göra nytt fet direkt på nästa cykel om det inte lyckas? Jag sätter in i naturlig cykel. Så nervös att vi ska behöva vänta ännu längre än vi redan gjort!
    Hmm på vår klinik har det varit så att om ÄL innefaller så att ET/FET måste ske på  en helg (ÄL+5 dagar i vårt fall då vi haft 5-dagars) så kommer labbpersonal+gyn dit och gör det även om det inte är öppet egentligen. 
    Vi gjorde ett FET i naturlig cykel direkt efter mitt missfall (missfallet kom i v9 efter ett ET), men oavsett så går det ju bara om man verkligen lyckats hitta hormontoppen så man kan se exakt vilken dag ÄL skedde. Efter det misslyckade FET lyckades jag inte tajma nästa ÄL-topp så då fick jag hoppa över en cykel. 
    Denna gång var jag dock väldigt ihärdig med teststickorna så det gick bra.
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-12 09:43:38 följande:

    Ruvdag 8 med blasto och nu kom mensen. Så deprimerande, jag blir så frustrerad! :(


    Så tråkigt! :(

    Jag fick börja om med sprutor redan igår kväll...
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019