• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Ärdetminturnu
    mulin skrev 2019-02-17 14:03:10 följande:

    Ja så känner jag också för de få som vi har berättat för, trots att de inte gått igenom det själv. Men vet allt gör dom. hoppas du också har tur , påfrestande nog att behöva få hjälp!

    Ja det är klart kroppen reagerar på något vis. Min mens var över ett dygn kortare när jag började med sprutorna. Har alltid sex dagars cykel , men den här gången hade jag bara lite drygt 4 dygn. Ikväll ska jag börja ned fyramadel, hoppas inte den ger någon större biverkan då jg ska jobba natt inatt..


    Det värsta är ändå dom som inte vet någonting och som kan haspla ut sig kommentarer i stil med ?det är bara att sätta fart nu, vad väntar ni på??? Gör mig så otroligt arg, hur kan dom inte fatta att alla inte får barn på beställning?

    Håller med, upplevde också en kortare cykel med ca 1 dag. Men det verkar ju rimligt också att kroppen ska reagera så på kraftiga hormoner. Heter din andra medicin så? Hoppas det går bra! Jag ska börja med min andra imorgon, Cetrotide. Hoppas det går bra för dig!
  • Hoppomliv
    mulin skrev 2019-02-17 14:06:55 följande:

    Nej du har så rätt! Försöker sysselsätta mig i all väntan så att dagarna ska gå fortare, tar mina sprutor och försöker glömma kalenderdagarna så gott det går. Ikväll börjar jag med fyramadel så då blir det ännu ett delmål tänker jag.

    Jag vet inte, han säger att han hellre är utan barn om det ska va så jävligt att han absolut inte kan med sina egna spermier , jag håller absolut inte med och skulle vi komma till det skedet hoppas jag att han inte är lika hård på det, men det problemet tar vi om och när vi kommer dit..


    Hoppas att hanhunden ändra sig isf, men nu hoppas vi på att ni lyckas på detta försök! Känner du av något av behandlingen? Jag börjar känna mig rätt svullen om magen, blir skönt att träffa läkarna på onsdag och höra hur kroppen har svarat på behandlingen!
  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-17 14:32:34 följande:

    Det värsta är ändå dom som inte vet någonting och som kan haspla ut sig kommentarer i stil med ?det är bara att sätta fart nu, vad väntar ni på??? Gör mig så otroligt arg, hur kan dom inte fatta att alla inte får barn på beställning?

    Håller med, upplevde också en kortare cykel med ca 1 dag. Men det verkar ju rimligt också att kroppen ska reagera så på kraftiga hormoner. Heter din andra medicin så? Hoppas det går bra! Jag ska börja med min andra imorgon, Cetrotide. Hoppas det går bra för dig!


    Håller med, till sånna människor har hag nästan fräst att alla inte ens är sugna på att skaffa barn, även om det är en lögn i vårat fall..

    Jamen du ser, då gör den ju något iaf ;) fyremadel heter min andra medicin , tog den första sprutan gör några timmsr sedan och känner inget speciellt av den. Mer än att det kliade lite där jag satte nålen, men det gick över fort. Det får gärna gå fort till VUL-dag nu tycker jag :)
  • mulin
    Hoppomliv skrev 2019-02-17 22:44:25 följande:

    Hoppas att hanhunden ändra sig isf, men nu hoppas vi på att ni lyckas på detta försök! Känner du av något av behandlingen? Jag börjar känna mig rätt svullen om magen, blir skönt att träffa läkarna på onsdag och höra hur kroppen har svarat på behandlingen!


    Jag också, ser inte att jag vill leva mitt liv utan honom, men heller inte utan barn så det skulle bli riktigt jobbigt om vi skulle komma till den vägkorsningen.

    Jag känner mig också svullen! Men det är inget ovanligt för mig, gör det nästan varje månad ändå, så även om jag känner mig svullen känns det som vanligt. Har haft lite huvudvärk från och till också men inte så jättemycket. Håller med dig! Får gärna bli onsdag snart så hoppas vi på positiva besked för oss båda, ska bli spännande med uppdatering efter det :)
  • jooo

    Hihiär de någon mer som snart ruvar?

    Jag ska få min blasto imorrn.Tiden till test kommer kännas evighetslång ju!

  • Ärdetminturnu
    mulin skrev 2019-02-18 00:27:35 följande:

    Håller med, till sånna människor har hag nästan fräst att alla inte ens är sugna på att skaffa barn, även om det är en lögn i vårat fall..

    Jamen du ser, då gör den ju något iaf ;) fyremadel heter min andra medicin , tog den första sprutan gör några timmsr sedan och känner inget speciellt av den. Mer än att det kliade lite där jag satte nålen, men det gick över fort. Det får gärna gå fort till VUL-dag nu tycker jag :)


    Ja man blir helt paff när kommentaren kommer så oftast klämmer man ur sig något lagom oklart eller halvt drygt till svar. Men orkar faktiskt inte bry mig om deras känslor eller eventuella skam.

    Jaa längtar till onsdag!! Skönt att det gick bra med sprutan igår. Jag börjar också länna mig svullen så hoppas på en rejäl drös äggblåsor därinne =))
  • Ärdetminturnu

    E


    mulin skrev 2019-02-18 00:35:56 följande:

    Jag också, ser inte att jag vill leva mitt liv utan honom, men heller inte utan barn så det skulle bli riktigt jobbigt om vi skulle komma till den vägkorsningen.

    Jag känner mig också svullen! Men det är inget ovanligt för mig, gör det nästan varje månad ändå, så även om jag känner mig svullen känns det som vanligt. Har haft lite huvudvärk från och till också men inte så jättemycket. Håller med dig! Får gärna bli onsdag snart så hoppas vi på positiva besked för oss båda, ska bli spännande med uppdatering efter det :)


    Ja dom frågorna är svåra att veta till 100% hur man ställer sig till innan man faktiskt står inför de besluten. Vi har inte pratat alls om varken donation eller adoption. Känns fortfarande väldigt avlägset.

    Ska bli spännande hur det går för er andra på onsdag!!
  • Ärdetminturnu
    jooo skrev 2019-02-18 15:42:58 följande:

    Hihiär de någon mer som snart ruvar?

    Jag ska få min blasto imorrn.Tiden till test kommer kännas evighetslång ju!


    Inte än men det är iaf 3 här som har ÄP i nästa vecka så vi hoppas!! Är det ditt första försök?
  • LinneaWookie

    Ruvardag 6.... Tiden går SÅ LÅNGSAMT...... har ömma/värkande bröst och har känt lite molvärk vid korta tillfällen men allt detta kan ju vara antingen för att mensen ska komma eller för att jag tar Lutinus tre gånger om dagen. Så frustrerande att inte veta. Men jag känner mer denna gång än de två andra, så det är ju alltid något...kanske?

  • mulin
    Ärdetminturnu skrev 2019-02-18 22:23:08 följande:

    Ja man blir helt paff när kommentaren kommer så oftast klämmer man ur sig något lagom oklart eller halvt drygt till svar. Men orkar faktiskt inte bry mig om deras känslor eller eventuella skam.

    Jaa längtar till onsdag!! Skönt att det gick bra med sprutan igår. Jag börjar också länna mig svullen så hoppas på en rejäl drös äggblåsor därinne =))


    Jag längtar också! Lycka till imorgon! Vilken tid har du?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019