• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • MrsBaker
    H@llon skrev 2019-02-25 17:15:22 följande:

    Ja det var jag inte beredd på. Hade blastocyster både då och nu.

    Jaha okej, skönt att du kände så. Fått ÄL än?


    Ok, hoppas det går vägen den här gången!! Nej, jag har inte ens fått mens än (bara den där blödningen efter ÄP).
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-25 17:45:47 följande:

    Okej, hur många ägg fick du på plocken? Och hur gick det med befruktningen? :)

    Ja men precis, de sa att dn blödning kommer om ca 1 vecka, sen när den är över ska jag invänta ytterligare en mens och sedan vänta på naturlig ÄL. Känns som en eeeevighet! Men jag hoppas iaf det blir några ägg som går till frysen.


    22 ägg som slutade med 8 blastocyster i frysen.
  • mulin
    MrsBaker skrev 2019-02-25 18:16:42 följande:

    22 ägg som slutade med 8 blastocyster i frysen.


    Men Gud vad skönt med såpass många till frysen. Hopps jag har lika mycket tur som dej :). Hoppas första insättningen leder till eran bebis! Tycke du det var/är lång väntan eller gick det hyfsat fort?
  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-25 10:33:17 följande:

    Hej, hur har det gått för er? Hoppas att det var en okej befruktningsgrad :)


    Hej! Det gick bra! Mycket bättre än sist! Denna gången blev 8(?!) av 9 befruktade, vi får se på onsdag hur många som hängt i :)
  • Ärdetminturnu
    mulin skrev 2019-02-25 17:59:42 följande:

    Jag hoppas också det! Nervös inför samtalet imorgon..

    Tyckte det blev lång väntan IGEN nu om det blir till frysen dock. All väntan på allt gör mej knäpp.

    Går det bra med väntan för dej då?


    Ja jag kan tänka mig det! Ja det är sjukt segt att bara vänta och inget veta. Jag försöker att inte tänka på det vilket går hyfsat men mitt problem är snarare att jag har väldigt svårt att hitta motivation i det vardagliga. Står liksom och stampar för att ta nästa steg i livet som inte kommer vilket går ut över mitt arbete.

    Håller tummarna för dig imorgon!
  • Ärdetminturnu
    mulin skrev 2019-02-25 17:59:42 följande:

    Jag hoppas också det! Nervös inför samtalet imorgon..

    Tyckte det blev lång väntan IGEN nu om det blir till frysen dock. All väntan på allt gör mej knäpp.

    Går det bra med väntan för dej då?


    Ja jag kan tänka mig det! Ja det är sjukt segt att bara vänta och inget veta. Jag försöker att inte tänka på det vilket går hyfsat men mitt problem är snarare att jag har väldigt svårt att hitta motivation i det vardagliga. Står liksom och stampar för att ta nästa steg i livet som inte kommer vilket går ut över mitt arbete.

    Håller tummarna för dig imorgon!
  • MrsBaker
    mulin skrev 2019-02-25 18:48:14 följande:

    Men Gud vad skönt med såpass många till frysen. Hopps jag har lika mycket tur som dej :). Hoppas första insättningen leder till eran bebis! Tycke du det var/är lång väntan eller gick det hyfsat fort?


    Det här råkar sammanfalla med en massa deadlines på jobbet så jag både vill att tiden ska gå fort och pausa nu... :) Blödningen efter ÄP kom som sagt fort så nu väntar jag på den vanliga mensen, känns som om det går rätt fort ändå. Jag funderat på om första FET inte lyckas, om man då kan prova igen redan nästa månad eller man måste vänta längre? Det skulle kännas väldigt drygt. Får du veta imorgon hur många ägg som befruktats?
  • Loviisa89
    Mect skrev 2019-02-25 19:55:52 följande:

    Hej! Det gick bra! Mycket bättre än sist! Denna gången blev 8(?!) av 9 befruktade, vi får se på onsdag hur många som hängt i :)


    Men gud vilken förbättring!! Vad glad jag blir, hoppas turen fortsätter :)
    Insta: Ivfskafunka
  • nypan78

    Sprutstart onsdag eller torsdag. Detta blir vårt andra IVF försök inför detta syskon. Vet inte vad jag ska tro riktigt. Sist fick vi ut 14 ägg, bara 7 var mogna men 6 befruktade och 4 klarade sig till dag 5. Fick 2 tillbaka men inget till frysen. Inget plus på stickan heller. Problemet är min ålder (40) och ganska lågt amh, men ändå bra reserv i äggstockarna med det man kunnat stimulera fram denna gång. Vi får väl se. Denna gång blir den en blandning av Gonal F och Menopur, för första gången. Någon som testat den kombinationen? 375IE är ju inte tokhögt för min ålder...tror jag.

  • Mect
    Loviisa89 skrev 2019-02-25 21:36:29 följande:

    Men gud vilken förbättring!! Vad glad jag blir, hoppas turen fortsätter :)


    Ja, jag vet inte om förbättringen kan ha berott på att jag byte från gonal-f till Menopur. Men hoppas turen fortsätter! Hur går der för dig?
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019