• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Loviisa89
    Joey1981 skrev 2019-03-11 14:57:32 följande:

    Jag har varit på ul idag och läkare såg tre stora äggblåsor o en pytteliten.

    Det blir äggplock på torsdag morgon,,,fy fasen vad jag gruvar mig för detta igen.

    Ska vara i linköping kl 7:30 så det blir hotellövernattning...

    Får Lutinus efter äggplocket :-/


    Var det ett jobbigt äggplock förra gången? Hoppas att det blur bättre nu isåfall, kan ju vara olika från gång till gång.

    Vi går också i Linköping, jag tycker dom är väldigt bra där :)

    Lycka till på torsdag :)
    Insta: Ivfskafunka
  • nypan78
    Joey1981 skrev 2019-03-11 14:57:32 följande:

    Jag har varit på ul idag och läkare såg tre stora äggblåsor o en pytteliten.

    Det blir äggplock på torsdag morgon,,,fy fasen vad jag gruvar mig för detta igen.

    Ska vara i linköping kl 7:30 så det blir hotellövernattning...

    Får Lutinus efter äggplocket :-/


    Äggplock på torsdag också. Såg 11-12 blåsor mellan 11 och 19mm idag. Hoppas det går bra...och räcker
  • Joey1981

    Äggplocket var obehagligt. Det var första gången och jag visste inte riktigt hur det skulle kännas...denna gång vet jag o tycker det känns jobbigt :-/

    Men jag får ta en lugnande innan så hoppas d går okej!

    Jag kör ett mantra, ?det kommer gå över, det kommer bli bra?.

    Samma jag körde när jag var sjukskriven i ett halvår och hade obeskrivlig ångest o panik.

    Jag gillar personalen på RMC, speciellt en äldre kvinna som är väldigt mjuk o medkännande, Agnes eller nåt annat namn. Vet inte om hon är bm eller uska!

    Hur går det för dig?! Jag har inte läst hela tråden tyvärr!


    Loviisa89 skrev 2019-03-11 17:58:08 följande:

    Var det ett jobbigt äggplock förra gången? Hoppas att det blur bättre nu isåfall, kan ju vara olika från gång till gång.

    Vi går också i Linköping, jag tycker dom är väldigt bra där :)

    Lycka till på torsdag :)


  • Joey1981

    Hoppas ni får ut många fina blåsor på torsdag. Håller er i tankarna.

    Går ni på RMC linköping också?!

    Jag har ångest för torsdagen men försöker andas djupa andetag....

    Är hemma idag från jobbet. Sovit noll i natt och spänningshuvudvärk som satt sig i nacken=migrän från helvetet....


    nypan78 skrev 2019-03-11 20:52:44 följande:

    Äggplock på torsdag också. Såg 11-12 blåsor mellan 11 och 19mm idag. Hoppas det går bra...och räcker


  • Loviisa89
    Joey1981 skrev 2019-03-12 10:02:49 följande:

    Äggplocket var obehagligt. Det var första gången och jag visste inte riktigt hur det skulle kännas...denna gång vet jag o tycker det känns jobbigt :-/

    Men jag får ta en lugnande innan så hoppas d går okej!

    Jag kör ett mantra, ?det kommer gå över, det kommer bli bra?.

    Samma jag körde när jag var sjukskriven i ett halvår och hade obeskrivlig ångest o panik.

    Jag gillar personalen på RMC, speciellt en äldre kvinna som är väldigt mjuk o medkännande, Agnes eller nåt annat namn. Vet inte om hon är bm eller uska!

    Hur går det för dig?! Jag har inte läst hela tråden tyvärr!


    Hoppas det känns bättre med lite lugnande innan då, och med ditt mantra :)

    Agnes tycker jag om, men hon är rätt så ung :) Men tycker iofs om de flesta där :)

    Jag håller på med min första ivf. Färskförsöket var i november, sen har jag kört ett frysförsök i februari som inte heller tog sig.

    Just nu ruvar jag på en till fryst blasto, hoppas så att det ska funka bättre denna gång :)
    Insta: Ivfskafunka
  • nypan78
    Joey1981 skrev 2019-03-12 10:07:36 följande:

    Hoppas ni får ut många fina blåsor på torsdag. Håller er i tankarna.

    Går ni på RMC linköping också?!

    Jag har ångest för torsdagen men försöker andas djupa andetag....

    Är hemma idag från jobbet. Sovit noll i natt och spänningshuvudvärk som satt sig i nacken=migrän från helvetet....


    Hej

    Nej vi går i Uppsala. Känner mig rätt lugn, inte första gången. Hoppas det blir bra utfall. Blir både jobb och träningspass idag som vanligt.

    ????
  • BK1986

    Hej allihopa. Har inte varit jätteskott här men tänkte uppdatera lite.

    Vi hade äggplock i tisdags. 18 mogna ägg fick de ut. Befruktningen har alltid varit vårt problem så därför blev jag överlycklig när hela 6 stycken blev befruktade!

    Igår hade vi ET och fick så veta att av de 6 var det bara 2 stycken som såg okej ut (ingen toppkvalitet). Resterande 4 hade inte delat sig som de skulle. Så vi fick välja om vi ville chansa på ett av dem eller sätta tillbaka båda. Vi valde att ta båda. Det känns rätt trist att vi har så dålig utdelning och kvalitet på våra embryon.

  • nypan78
    BK1986 skrev 2019-03-16 06:17:39 följande:

    Hej allihopa. Har inte varit jätteskott här men tänkte uppdatera lite.

    Vi hade äggplock i tisdags. 18 mogna ägg fick de ut. Befruktningen har alltid varit vårt problem så därför blev jag överlycklig när hela 6 stycken blev befruktade!

    Igår hade vi ET och fick så veta att av de 6 var det bara 2 stycken som såg okej ut (ingen toppkvalitet). Resterande 4 hade inte delat sig som de skulle. Så vi fick välja om vi ville chansa på ett av dem eller sätta tillbaka båda. Vi valde att ta båda. Det känns rätt trist att vi har så dålig utdelning och kvalitet på våra embryon.


    Ja det är oftast inte så mkt kvar på dag 5. Vart går ni?

    Vi hade äggplock i torsdags, 12 ägg ut. 7 befruktade så nu odlass dem till dag 5.

    Sist hade vi också 2 tillbaka men inget till frysen. Jag är 40 år så chanserna är rätt små iallafall...klart ni ska ta 2 i ett sånt läge
  • Carolaj83

    Har inte varit inne på några veckor...väntar på att ringa kliniken vid första mensdag för att göra en fet. Men mensen är 1.5 vecka sen antar att det beror på chock efter min brors bortgång...dagen efter han dog började jag blöda dock bara 1 dag det var mellan mens och ägglossning....

  • Joey1981

    Igår fick vi ett FET.

    Redan nu är jag negativ....vill ju vara positiv och tänka detta kommer gå.

    Gjorde äggplocket i torsdags och satan vad ont det gjorde denna gång. De fick ut tre ägg.

    Fick sjukskriva mig på fredagen, kunde knappt gå med hunden. Svullen och molande värk.

    Nu är det bättre.

    De andra två äggen ska de odla vidare på..

    Tänkte köra mindfullness idag och promenader.

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019