• Svar på tråden Farmen 2019
  • flygrl
    Grodis15 skrev 2019-02-08 11:54:22 följande:

    Är det ingen annan som tycker det är dåligt och elakt att Tobbe medvetet vill minska Mahsas chanser att vinna genom att tvinga henne mjölka hela veckan? Jag tycker det är riktigt osportsligt av honom.


    Håller med dig här. Visst, det e inte mot reglerna det Tobbe gör MEN jag tycker ändå det e lågt och osportsligt. :/ Jag e definitivt inte Mahsas största fan men tycker ändå hon ska behandlas med samma grundläggande respekt som alla andra på Farmen.
    Johannus skrev 2019-02-08 16:17:34 följande:

    Det var ingen som tyckte synd om Göran när han blev kämpe och hade ont i ryggen.

    Den som sig i leken ger ska också leken tåla har jag hört sen barns benen.


    Fast som Grodis15 redan påpekat e det ju viss skillnad iom att ingen medvetet tillfogat Göran hans ryggsmärta. Tvärtom slapp han ju vissa sysslor just av hänsyn till ryggen. Hade nån satt honom på vissa sysslor med syftet förvärra hans ryggskada hade jag tyckt det vart lågt och osportsligt det med.
  • Deceree1
    Grodis15 skrev 2019-02-08 18:48:35 följande:

    Nej men det var väl ingen som försökte förvärra hans ryggont genom att tvinga honom göra tungt arbete? Vad jag minns fick Göran dessutom slippa hämta vatten osv pga ryggen. Sen hade han väl ont i ryggen redan när han kom in på farmen och det är väl en väldig skillnad mot att utstuderat och planerat förstöra någons chanser. Tycker det börjar likna mobbing och utfrysning av Mahsa.


    Masha har varit så svinig mot många därinne så självklart vill dom bli av med henne. Hade jag varit på farmen hade jag gjort allt i min makt för att hon skulle åka ut. Det enda hon har bidragit med är konflikter. Jag förstår deltagarna till fullo och hoppas att hon åker ut med huvudet före.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-08 18:48:35 följande:
    Nej men det var väl ingen som försökte förvärra hans ryggont genom att tvinga honom göra tungt arbete? Vad jag minns fick Göran dessutom slippa hämta vatten osv pga ryggen. Sen hade han väl ont i ryggen redan när han kom in på farmen och det är väl en väldig skillnad mot att utstuderat och planerat förstöra någons chanser. Tycker det börjar likna mobbing och utfrysning av Mahsa.
    Att vara gammal och ha jobbat och slitit hela livet för att kunna överleva är vardag för oss gamla.
    Göran jobbade på som vanligt, men som ni säger han kanske bad om hjälp med vattnet då alla andra är yngre och är starkare så jag ser inget fel i det......Macha däremot har inte frågat om hjälp med mjölkningen en enda gång....Hon får skylla sig själv.

    Tobbe är storbonde....bondens ord är lag......Macha har varit storbonde då var hennes ord lag......
  • lövet2
    Grodis15 skrev 2019-02-08 11:54:22 följande:
    Är det ingen annan som tycker det är dåligt och elakt att Tobbe medvetet vill minska Mahsas chanser att vinna genom att tvinga henne mjölka hela veckan? Jag tycker det är riktigt osportsligt av honom.
    Jo, jag tycker det är fult gjort men på "rätt sida om gränsen". Det har ju förekommit liknande varianter förut, när de försökt köra slut på någon som ska upp till kamp.
  • Grodis15
    lövet2 skrev 2019-02-08 21:41:55 följande:

    Jo, jag tycker det är fult gjort men på "rätt sida om gränsen". Det har ju förekommit liknande varianter förut, när de försökt köra slut på någon som ska upp till kamp.


    Jo, men inte detta år va? Tycker detta är lite väl överdrivet att han satt henne på mjölkning hela veckan med tanke på att trötta ut henne innan hon ens blev vald.. tycker alla ska få kämpa på lika villkor.
  • Johannus
    Grodis15 skrev 2019-02-08 22:13:23 följande:
    Jo, men inte detta år va? Tycker detta är lite väl överdrivet att han satt henne på mjölkning hela veckan med tanke på att trötta ut henne innan hon ens blev vald.. tycker alla ska få kämpa på lika villkor.
    Då tycker jag att hon har all rätt och säga ifrån sin uppgift!
    Samma som Rocco som inte kan sköta köket

    Att mjölka kor får man inte ont i händerna....Hon hare nog inte ensam mjölkat båda korna och getterna....Jag har sett att Diana varit med och mjölkat.

    Men voj voj...…..Stackarn som har ont i händerna.....måsta mjölka istället för att ha sin mobil i fingrarna.
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-02-08 22:13:23 följande:
    Jo, men inte detta år va? Tycker detta är lite väl överdrivet att han satt henne på mjölkning hela veckan med tanke på att trötta ut henne innan hon ens blev vald.. tycker alla ska få kämpa på lika villkor.
    Men om hon har så ont så får hon väl be om hjälp?
    Jag kan förstå att de andra vill ha ut Masha. För i 9 konflikter av 10 som uppstår på gården så är Masha inblandad.
    Och hon kan inte heller ta kritik utan slår ifrån sig som en väderkvarn och går i försvarsställning för minsta lilla.
    Hon har inte heller betett sig så juste emot de andra.
    T ex när hon anklagade Diana för att ha stulit saker.
    Hade jag varit på gården så hade jag också velat ha ut Masha. Har svårt för henne.
    Carpe Diem
  • Johannus

    Så då gick det som jag hoppades Macha är ute, men hoppas hon kommer att möta Stina på Torpet inte Göran.

  • molly50
    Johannus skrev 2019-02-10 21:01:12 följande:

    Så då gick det som jag hoppades Macha är ute, men hoppas hon kommer att möta Stina på Torpet inte Göran.h


    Annars vore det väl roligt om Göran fick sin revansch på henne efter att hon slog ut honom.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-02-10 21:06:22 följande:
    Annars vore det väl roligt om Göran fick sin revansch på henne efter att hon slog ut honom.
    Ja det vore ju förstås att Göran skulle få sin revansch.

    Undra om Macha väljer Rocco till storbonde? Hoppas inte, men han smöra ju för henne innan hon for till kämpestugan.
Svar på tråden Farmen 2019