• Svar på tråden Farmen 2019
  • Johannus

    Min stora önskan är att Göran får komma in på Farmen eftersom Diana fick lämna.

    Göran borde egentligen också få gå direkt till finalen och slåss om platsen mellan Tobbe och Tobias.

    Stina, Neda, Maxine, Emelie är inga värdiga vinnare (inte heller Tobbe) dessa har spelat ett ful spel som ingen tittare gillar.

    Göran och Tobias är värdiga vinnare tillsammans med Diana. Egentligen är bara Diana och Göran det värdiga vinnarna. Dessa två har varit ärliga. Jobbat hårt, men det verkar inte vara värt att jobba för vinnandet....Nä man ska kunna vara typ elak, mobbande, tjuv, för att vinna 500.000 på ett spel som för mig som för oss tittare är att sköta en gård med LEVANDE djur och visa hänsyn till andra.

  • Grodis15

    Tala för dig själv om vad tittarna vill se. Det är massor av människor som vill se farmen för vad det är, en tävling som går ut på att vinna.

    Sen helt ärligt fattar jag inte vad ni anser är mobbning. Jag har inte sett någon mobbning på farmen. Mobbning för mig är något helt annat för mig, en person som blir helt utfryst, trakasserad, fysiskt eller psykiskt misshandlad. Har inte sett något sv detta på farmen utom möjligtvis att det var på god väg att bli mobbning mot Mahsa.

  • Deceree1
    Grodis15 skrev 2019-03-08 06:51:05 följande:

    Tala för dig själv om vad tittarna vill se. Det är massor av människor som vill se farmen för vad det är, en tävling som går ut på att vinna.

    Sen helt ärligt fattar jag inte vad ni anser är mobbning. Jag har inte sett någon mobbning på farmen. Mobbning för mig är något helt annat för mig, en person som blir helt utfryst, trakasserad, fysiskt eller psykiskt misshandlad. Har inte sett något sv detta på farmen utom möjligtvis att det var på god väg att bli mobbning mot Mahsa.


    Som Dee blev förra året. Det va flera så mobbade henne under en lång tid. Jag kan inte fatta att inte Paulo ryckte in där o läxade upp Stella, Mulle Alexandra o vem de nu mer va. Det va vidrigt att se. O stackars Dee höll god min så gott hon kunde men grät också ibland......
  • Grodis15
    Deceree1 skrev 2019-03-08 07:03:53 följande:

    Som Dee blev förra året. Det va flera så mobbade henne under en lång tid. Jag kan inte fatta att inte Paulo ryckte in där o läxade upp Stella, Mulle Alexandra o vem de nu mer va. Det va vidrigt att se. O stackars Dee höll god min så gott hon kunde men grät också ibland......


    Jag pratar om denna säsong. Har inte sett någon mobbning mot någon förutom möjligtvis mot Mahsa.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-07 19:09:02 följande:

    Flygrl:

    Det har varit i någon tidigare Farmen program en som varit Mullvad som har i uppgift att se till att det blir bråk och intriger vill jag komma i håg. Och om någon har sett till att det har varit bråk så är det Emelie. Hon började genast när programmet började skvallra allt och alla. Vem hon än pratade med så gick hon till nästa och sa....Han sa det....hon sa det.....Om ni kommer i håg det....Därför undrar jag om hon är mullvad.

    Någon nämnde det även i gårdagens Farmen och undrade om Emelie var Mullvad.


    Jo, jag vet ju hur Emelie hållit på sen dag 1 och jag gillar det inte. Möjligt hon e en mullvad som du beskriver det MEN jag tror ändå inte hon e det. Vi får se.
    molly50 skrev 2019-03-07 19:57:27 följande:

    Ja,precis! Det är det jag tycker också.

    Ja,hon sa det ju t om själv innan hon gjorde det. Att hon själv tycker det är fult att rota i andras saker. Ändå så gjorde hon det.

    Det jag tycker är nästan värst är ju att folk verkar få bete sig hur som helst och göra andra så illa de vill.

    Men när den som blir utsatt förvarar sig så åker den ut.

    Det känns så fel.

    Diana bad om ursäkt och jag tror inte att hon hade gjort om det igen.


    Der e trist se hur somliga beter sig på Farmen och att det ger utdelning.

    Det va sorgligt se hur Diana blev trängd och till slut blev så arg så hon gick över gränsen och åkte ut.

    Men jag har förståelse för dom har nolltolerans mot våld & hot om våld och att Diana därför fick lämna. Det vore ohållbart att ha deltagare på Farmen som upprepat hotat döda en annan deltagare. Även om deltagaren i det här fallet bad om ursäkt. :/
    Grodis15 skrev 2019-03-08 06:51:05 följande:

    Sen helt ärligt fattar jag inte vad ni anser är mobbning. Jag har inte sett någon mobbning på farmen. Mobbning för mig är något helt annat för mig, en person som blir helt utfryst, trakasserad, fysiskt eller psykiskt misshandlad. Har inte sett något sv detta på farmen utom möjligtvis att det var på god väg att bli mobbning mot Mahsa.


    Jag tycker det va mobbing hur Tess behandlades. Att det snackades skit om henne så alla till slut tyckte illa om henne, att Emelie & Tobbe I låtsades bry sig om henne enbart i syfte att manipulera henne och få henne tro att hon kunde lita på dom, att fortsätta fulspelet mot henne fast det va så uppenbart hur ledsen och utsatt hon va. Riktigt lågt enligt mig.
  • Deceree1
    Grodis15 skrev 2019-03-08 08:33:31 följande:

    Jag pratar om denna säsong. Har inte sett någon mobbning mot någon förutom möjligtvis mot Mahsa.


    Ja vet. Jag jämförde med det som hände förra året.
  • Grodis15
    Deceree1 skrev 2019-03-09 21:56:01 följande:

    Ja vet. Jag jämförde med det som hände förra året.


    Så du håller alltså med mig då eller?
  • molly50
    Grodis15 skrev 2019-03-08 06:51:05 följande:

    Tala för dig själv om vad tittarna vill se. Det är massor av människor som vill se farmen för vad det är, en tävling som går ut på att vinna.

    Sen helt ärligt fattar jag inte vad ni anser är mobbning. Jag har inte sett någon mobbning på farmen. Mobbning för mig är något helt annat för mig, en person som blir helt utfryst, trakasserad, fysiskt eller psykiskt misshandlad. Har inte sett något sv detta på farmen utom möjligtvis att det var på god väg att bli mobbning mot Mahsa.


    Jag tycker att de har mobbat Tess ganska friskt. Samma sak med Diana.
    De har snackat skit om dem och som de anklagade Diana för stöld och sedan fick alla att vända sig emot henne.
    Det är i alla fall vad jag kallar mobbning.
    Carpe Diem
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-09 01:04:24 följande:
    .
    molly50 skrev 2019-03-07 19:57:27 följande:

    Ja,precis! Det är det jag tycker också.

    Ja,hon sa det ju t om själv innan hon gjorde det. Att hon själv tycker det är fult att rota i andras saker. Ändå så gjorde hon det.

    Det jag tycker är nästan värst är ju att folk verkar få bete sig hur som helst och göra andra så illa de vill.

    Men när den som blir utsatt förvarar sig så åker den ut.

    Det känns så fel.

    Diana bad om ursäkt och jag tror inte att hon hade gjort om det igen.


    Der e trist se hur somliga beter sig på Farmen och att det ger utdelning.

    Det va sorgligt se hur Diana blev trängd och till slut blev så arg så hon gick över gränsen och åkte ut.

    Men jag har förståelse för dom har nolltolerans mot våld & hot om våld och att Diana därför fick lämna. Det vore ohållbart att ha deltagare på Farmen som upprepat hotat döda en annan deltagare. Även om deltagaren i det här fallet bad om ursäkt. :/
    Precis.

    Ja,jag har absolut också förståelse för det. Så det säger jag inget om.
    Men det var sättet som det triggades igång på som jag reagerar på.
    Det var ju de andra tjejerna som triggade igång Diana med sina lögner och sitt skitsnack.
    Hade de inte gjort det så hade det inte behövt gå så långt,tror jag.
    Carpe Diem
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-03-10 14:23:48 följande:
    Precis.

    Ja,jag har absolut också förståelse för det. Så det säger jag inget om.
    Men det var sättet som det triggades igång på som jag reagerar på.
    Det var ju de andra tjejerna som triggade igång Diana med sina lögner och sitt skitsnack.
    Hade de inte gjort det så hade det inte behövt gå så långt,tror jag.
    Jag håller med om att Diana hade inte reagerat som hon gjorde om inte alla det andra tjejerna triggat upp allt runtomkring. Och blir fortfarande arg att inte programledaren tog ett snack med dem. Att rota i andras saker är stöld.

    Men som sagt det är det oärliga som går vägen fram till vinnare. Man blir bara så arg hur det har blivit.
Svar på tråden Farmen 2019