• Sheltielife

    BF oktober 2019!

    Här är en tråd för oss som plussat och har BF i oktober 2019! :D

    Jag är 26 år och har bf 1/10 -2019! Ett helt underbart vis arr börja året på och ser fram emot att få njuta av en mysig mage och sen få min lilla plutt i höst!

    Välkomna hit och grattis till plusset! :D

  • Svar på tråden BF oktober 2019!
  • rosali84

    Hej allihopa!!

    Hoppar ytterst försiktigt in i denna tråden! Plussade idag på BIM + 2, svagt plus och inte på morgonurin. Jag har haft små rosa flytningar sedan BIM -2 och trott att mensen ska dra igång (brukar alltid ha så ca 1 dygn innan mens), men mensen kommer aldrig. Testade idag, egentligen för att få se ett neg test. Mycket kluven just nu. Vill ha barn, planerar barn, men iom de små blödningarna tror jag det kommer sluta illa.

    Lite historik; Jag är 34 år, maken 47 år. Vi har 2 barn sen innan, 6 och 3 år. Var gravid med vårt 3:e hösten 2017, men slutade i MA som upptäcktes på KUB i v 13 och slutade med skrapning. Så detta är min 4:e grav. OM det skulle gå vägen så är BF 18/10.

  • Anonym (Hanna)
    Pruttungen skrev 2019-02-07 17:38:39 följande:

    Nej. Jag har total ångest. Skulle helst spärra in mig på ultraljudsenheten på sjukhuset så att jag kan se hur det går hela tiden.


    Jag har tyvärr mer ?jag orkar inte, klarar inte detta. Är jag förresten ens glad i detta förhållandet överhuvudtaget? Borde jag kanske göra slut? Oh herregud vad ska jag ta mig till? tankar.

    Plus katastroftankar.

    :(

    Hoppas det går över snart!
  • Niinja
    Anonym (Hanna) skrev 2019-02-10 18:56:09 följande:

    Jag har tyvärr mer ?jag orkar inte, klarar inte detta. Är jag förresten ens glad i detta förhållandet överhuvudtaget? Borde jag kanske göra slut? Oh herregud vad ska jag ta mig till? tankar.

    Plus katastroftankar.

    :(

    Hoppas det går över snart!


    Ja hoppas det går över snart så!

    Det kanske skulle vara bra om du får prata med någon som kan hjälpa dig med alla tankar och känslor?

    Eller berätta mer här. Har det vart jobbigt för dig i rellationen tidigare eller har det kommit nu?
  • Niinja
    Etta skrev 2019-02-10 18:01:43 följande:

    Jag är också gravid via ivf och kan försökra om att lutinus kan ge blodiga flytningar! Haft det tidigare försök. Slemhinnorna är ju extra känsliga när man är gravid dessutom. Denna gravidtet är dock FET i naturlig cykel så inte tagit lutinus, skönt att slippa men samtidigt tycker jag det känns osäkert utan, haha! När man gjort ivf litar man ju inte på sin kropp direkt...


    Tack, lugnande att höra!
  • Etta
    Anonym (Hanna) skrev 2019-02-10 18:56:09 följande:

    Jag har tyvärr mer ?jag orkar inte, klarar inte detta. Är jag förresten ens glad i detta förhållandet överhuvudtaget? Borde jag kanske göra slut? Oh herregud vad ska jag ta mig till? tankar.

    Plus katastroftankar.

    :(

    Hoppas det går över snart!


    Tror det är jättevanligt att man har knäppa tankar när man är gravid, jag hade massor av katastroftankar min förra graviditet, hoppas jag ska slippa nu! Bra att prata med mvc om det tycker jag! En av mina bästa vänner blev nästan deprimerad de första veckorna, hon har alltid mått dåligt av p-piller och graviditeten är ju typ hormonerna i p-piller gånger 100 eller nåt...
  • Anonym (lilla4an)

    Hej på er alla!
    Jag plussade förra veckan och vi beräknas att utöka familjen med bebis nr 4 i mitten av oktober. Vi har en 12-, 9- och 7-åring här hemma så det är en liten känsla av att börja om. Jag har alltid drömt om stor familj och känner mig överlycklig över detta. Jag är 39 år så vi har ju inte all tid i världen att bli fler Flört

    Jag mår illa till och från och har haft lite kort stubin, detta har gjort att vi redan berättat för barnen och närmaste familjen. Barnen är ÖÖÖÖVERLYCKLIGA och kan knappt vänta tills de får berätta för hela världenHjärta 

    Jag lider lite med er andra som känner så mycket oro. Jag var precis likadan under mina två första och även en hel del under tredje. Denna gång har ett otroligt lugn och självsäkerhet infunnit sig och jag önskar SÅÅÅÅÅ att jag kunde dela med den till er andra med den hemska ORON!!! Enda tipset jag egentligen har vilket jag själv såklart struntade i när jag var där...är bara att inte googla för mycket på era ev symptom, för nästan alla symptom kan vara normal men på google kan också de mest oskyldiga symptom luras att vara livsfarliga!!

    All kärlek till er och hur svårt det än kan kännas nu så ska ni se att det verkligen kommer bli BRA och jag hoppas att ni snart kommer kunna njuta av denna tid, bamsekramHjärta

  • Anonym (Bella)

    Hej!

    Hoppar in här. Plussade i fredags. Hoppas detta håller sig kvar nu. Väntar tredje barnet och har en 8 och 4,5 åring hemma sen tidigare.

    BF är 17/10

  • Mia86a
    Anonym (Emelie) skrev 2019-02-11 12:13:02 följande:

    Har mitt första VUL idag! Är så nervös :)


    Åh vad spännande, håller tummarna!
  • Extrawhitesweetfruit

    Hej! Är 26år gammal & har BF 4/10 inga barn sen tidigare men är 3e graviditeten 2 slutade i MF feb 2014 & sep 2015 så går runt o nojjar o oroar mig hela dagarna att det kommer ske igen.. men är självklart hur glad & exalterad som helst o ber till gud att allt ska gå bra den här gången, har inskrivning på fredag!

    Grattis till alla er andra!

Svar på tråden BF oktober 2019!