• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-15 17:24:14 följande:

    Så härligt för dig med 3 blasos! Grattis till det! Jag håller tummarna för att din ruvning nu ger resultat!

    Ja men lite svårt val faktiskt. Jag längtar efter att få prata med läkaren! Om det blir fet så blir det återföring i slutet av oktober. Lutar nog åt att prova det ändå och sikta in oss på en ny hormonstimulering efter det. Då hinner kroppen vila lite också.

    Heja dig! Jag väntar med spänning på resultat här om någon vecka!


    Tack, det värmer! :) Har inte riktigt förstått att jag ruvar igen. Förutom att min man går runt och låter som en höna haha :D Och att jag är otroligt svullen över magen, vet inte vad jag ska ha för byxor på jobbet nästa vecka, de flesta är alldeles för tajta!

    Det låter skönt att låta kroppen vila. Bara det känns bra med det ni kommer fram till. Vilken dag var det du skulle prata med läkaren?
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-14 16:41:53 följande:

    Tack! Blir bättre och bättre för varje dag, snart är jag nog återställd. Det gick bra idag, fick tillbaka en blastocyst som precis höll på att kläckas (säger man så på svenska). Och två till frysen. Jag är så pessimistisk kring ivf, jag har aldrig trott att vi skulle få något till frysen så jag är så fantastiskt glad! Har gråtit mängder, vart som att något släppte. Fast en stor anledning till att jag är glad är att jag slipper en ny cykel när mensen kommer, så jag är fortfarande ganska neggo :P

    Börjar du bli taggad för återföring?


    Hej! Plockar upp på tidigare inlägg här. Vi fick också besked idag om att den blastocyst vi fick tillbaka har börjat kläckas så att säga. Har du koll på hur det påverkar? Är det positivt? Nyfiken. Ruvning..hey ho lets go
  • MALinneaH
    Ölandstoka skrev 2019-09-15 21:22:44 följande:

    Tack, det värmer! :) Har inte riktigt förstått att jag ruvar igen. Förutom att min man går runt och låter som en höna haha :D Och att jag är otroligt svullen över magen, vet inte vad jag ska ha för byxor på jobbet nästa vecka, de flesta är alldeles för tajta!

    Det låter skönt att låta kroppen vila. Bara det känns bra med det ni kommer fram till. Vilken dag var det du skulle prata med läkaren?


    Haha :D Knäppa upp en knapp eller mysbyxor kanske då! Så himla spännande. När kommer du testa? Ska du vänta till den ?riktiga? testdagen?

    Läkaren ska ringa på onsdag, så då hoppas jag att jag är lite klokare! Återkopplar efter det :)
  • Ölandstoka
    Anni888 skrev 2019-09-15 21:38:10 följande:

    Hej! Plockar upp på tidigare inlägg här. Vi fick också besked idag om att den blastocyst vi fick tillbaka har börjat kläckas så att säga. Har du koll på hur det påverkar? Är det positivt? Nyfiken. Ruvning..hey ho lets go


    Jag har bara tänkt att det borde vara bra. Det är det som händer naturligt så att embryot gör det är åtminstone ett tecken att det växer och mår bra. Vet att det finns kliniker som hjälper äggen att kläckas så jag bara antog att det var bra. Men eftersom du frågade så googlade jag lite och det verkar vara väldigt fördelaktigt :) Jag googlade embryo hatching at transfer och bland de översta träffarna är en artikel som jag tänkte skumma igenom vid tillfälle, lästips om du vill :)

    När har du testdag?
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-15 21:52:34 följande:

    Haha :D Knäppa upp en knapp eller mysbyxor kanske då! Så himla spännande. När kommer du testa? Ska du vänta till den ?riktiga? testdagen?

    Läkaren ska ringa på onsdag, så då hoppas jag att jag är lite klokare! Återkopplar efter det :)


    Jag är en sån där konstig typ som inte tycker om att testa ;) Jag tycker att ett negativt test är så mycket värre psykiskt än att bara vänta på mens. Jag räknar att mensen kommer kanske nu i helgen. Förra behandlingen kom den ca två veckor efter äggplock. Så om mensen inte dyker upp så kommer att det bli nervigt :) Testdag 2/10 men det är onsdag och jag vägrar att testa mitt i veckan. Skulle jag mot alla odds inte få mens så kanske jag väntar till 4/10, så är det kanelbullens dag. Då skulle jag sluta lite tidigt och gå hem och baka så att det finns bullar i ugnen när mannen när mannen kommer hem :D
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-09-16 08:24:17 följande:
    Jag har bara tänkt att det borde vara bra. Det är det som händer naturligt så att embryot gör det är åtminstone ett tecken att det växer och mår bra. Vet att det finns kliniker som hjälper äggen att kläckas så jag bara antog att det var bra. Men eftersom du frågade så googlade jag lite och det verkar vara väldigt fördelaktigt :) Jag googlade embryo hatching at transfer och bland de översta träffarna är en artikel som jag tänkte skumma igenom vid tillfälle, lästips om du vill :)

    När har du testdag?
    Det har du nog helt rätt i. Jag kunde inte heller hålla mig ifrån att googla lite igår och det jag såg verkade det positivt. Känns ju som du säger att då vet man iaf att det verkar kunna ta nästa steg. Tack för lästips! Den ska jag försöka hitta!

    Har testdag 26/9, men funderar på att testa redan på söndag 22/9.. Dels för att jag tänker de har lite marginal och att ett 5 dagars förmodligen fäster ganska snart om det fäster. Men också för att för min del har det tidigare månader när vi försökt själva varit ganska skönt att få ett resultat tidigt även om det var negativt så behöver jag inte oroa mig lika mycket varje gång jag går på toaletten. Sen har jag ändå haft liite hopp kvar även vid negativt så för mig har det funkat så att jag tagit smällen gradvis, men där är man ju veerkligen olika såklart. Glad Håller tummarna för oss båda! 
  • MajaStinaa

    Hej alla fantastiska människor!<3

    För tre år sedan blev jag gravid på andra försöket. Har nu en underbar dotter på drygt två år och nu är det dags att försöka få ett till barn. Har nu gått på Synarela en vecka och mår fruktansvärt. Deprimerad, oro- och ångestfylld. Lättirriterad, vätskefylld och vill bara låsa in mig och grina i en vecka ungefär. Som pms x 1000. Ni är fantastisk grymma alla ni som går igenom detta. Önskar det gick att byta så att min sambo fick gå igenom detta dem här gången, och att jag bara behöver ?mysa i en burk?????????

    Ville bara skriva av mig. Tusen tack<3

  • zey

    Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

    Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(

  • Najo
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

    Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

    Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(


    Jag hade testdag 11 dgr efter blaston blev insatt. Då var det ett plus. Tyvörr missfall v 7 dock
  • Loviisa89
    zey skrev 2019-09-16 11:25:18 följande:

    Ruvardag 4 här och jag känner mig så fruktansvärt tom denna gång. Var så peppad och glad i fredags men nu känns allt bara blä. Känner absolut ingenting, och förra gången i maj kände jag ju direkt att ?nu blev jag gravid? och fick sjukt mycket symptom (tyvärr blev det ett missfall).

    Hur ska jag hålla mig från att tjuvtesta? Har testdag 26/9, men så långt kvar. När kan man tidigast testa när man satt in ett blastocyst? Ska man ens det? Å så psykiskt jobbigt detta är :(


    Det verkar som att runt ruvardag 5 med blasto är det tidigare folk verkar få plus (med tidigt test). Men om det är negativt så kan det ändå bli positivt senare, så man ska inte bli deppig för ett negativt test då. Jag fick plus med tidigt test ruvardag 7, och med vanligt test ruvardag 8 :)
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF hösten 2019