• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    melissa8601 skrev 2019-09-22 15:29:23 följande:

    Vi fick vänta tills den riktiga mensen efter ivfmensen, då fick vi sätta in ostimulerat på den ägglossningen.


    Är det jag är rädd för. Förra gången var cykeln 45 dagar efter misslyckad ivf, vill inte behöva vänta så länge hela tiden..
  • Barnlängtan31år

    M


    Ölandstoka skrev 2019-09-22 14:53:55 följande:

    Idag fick jag spottings toppat med lite mensvärk. Precis som när det sket sig förra gången, bara en dag senare. Fortsätter så klart med lutinus men har helt gett upp allt hopp för den här gången.

    Ska ringa och fråga om nästa steg, brukar det vara ok att göra fet direkt efter misslyckad ivf?


    Behöver inte betyda mens! Jag får alltid spottings innan mens och fick även spottings när jag ruvade några dagar innan BIM. Men det kom ingen mens! Mensvärk hade jag också.

    Håller alla tummar!!
  • melissa8601
    Ölandstoka skrev 2019-09-22 16:11:13 följande:

    Är det jag är rädd för. Förra gången var cykeln 45 dagar efter misslyckad ivf, vill inte behöva vänta så länge hela tiden..


    Segt :/ min cykel blev också lite längre efter förra ivfen (från 27 till 33 dagar). Till mig säger dom att äggstockarna måste återgå till normala och eftersom man får lite skum cykel månaden efter tyder det på att allt inte är iordning i kroppen.

    Jag hade velat köra på denna ivfblödning också, samtidigt som jag inte vågar om kroppen sabbar upp vårt tredje och sista försök. Då väntar jag hellre en månad.

    Mrn efter misslyckad fet fick vi köra ny fet direkt
  • Ölandstoka
    Barnlängtan31år skrev 2019-09-22 16:23:06 följande:

    M

    Behöver inte betyda mens! Jag får alltid spottings innan mens och fick även spottings när jag ruvade några dagar innan BIM. Men det kom ingen mens! Mensvärk hade jag också.

    Håller alla tummar!!


    Tack för pepp :) Önskar så att jag kunde vara mer positiv men jag tror att jag försöker skydda mig själv genom att ställa in mig på att det inte gick.

    Fick du spottings samma dag som du brukar när det tog sig? Kändes det som det brukar eller kände du på dig att du var gravid?
  • Ölandstoka
    melissa8601 skrev 2019-09-22 16:31:22 följande:

    Segt :/ min cykel blev också lite längre efter förra ivfen (från 27 till 33 dagar). Till mig säger dom att äggstockarna måste återgå till normala och eftersom man får lite skum cykel månaden efter tyder det på att allt inte är iordning i kroppen.

    Jag hade velat köra på denna ivfblödning också, samtidigt som jag inte vågar om kroppen sabbar upp vårt tredje och sista försök. Då väntar jag hellre en månad.

    Mrn efter misslyckad fet fick vi köra ny fet direkt


    Jo det låter väldigt vettigt att låta kroppen vila och få en naturlig cykel. Ska bli skönt att ringa imorgon och fråga, hoppas att det finns något man kan göra för att skynda på lite.
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2019-09-22 14:53:55 följande:

    Idag fick jag spottings toppat med lite mensvärk. Precis som när det sket sig förra gången, bara en dag senare. Fortsätter så klart med lutinus men har helt gett upp allt hopp för den här gången.

    Ska ringa och fråga om nästa steg, brukar det vara ok att göra fet direkt efter misslyckad ivf?


    Urs vad tråkigt! Men man vet aldrig.. dock så känner man sin kropp bäst. Fick ni till frysen? Man är duktig på att ställa in sig på att det inte kommer funka. Har inte ens satt in något ännu men är redan inställd på att det inte går.. sjukt egentligen.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2019-09-22 16:44:06 följande:

    Urs vad tråkigt! Men man vet aldrig.. dock så känner man sin kropp bäst. Fick ni till frysen? Man är duktig på att ställa in sig på att det inte kommer funka. Har inte ens satt in något ännu men är redan inställd på att det inte går.. sjukt egentligen.


    Vet hur det känns, hade också de tankarna redan innan vi ens började.

    Vi har två i frysen så jag hoppas verkligen att iaf ett överlever. Är fortfarande medtagen efter behandlingen, skulle vara så skönt att slippa hela den vändan på ett tag.
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-09-22 16:37:41 följande:

    Tack för pepp :) Önskar så att jag kunde vara mer positiv men jag tror att jag försöker skydda mig själv genom att ställa in mig på att det inte gick.

    Fick du spottings samma dag som du brukar när det tog sig? Kändes det som det brukar eller kände du på dig att du var gravid?


    Förstår, man vill liksom skydda sig!

    Fick faktiskt spottings lite senare än vanligt, på BIM-2 typ. Får annars spottings typ 3-4 dagar innan mens. Själva spottingen var ungefär lika. Börjar med beiga flytningar och sen mer rosa. Fick dock inte några bruna flytningar som jag ibland annars kan få. Spottingen höll i sig i tre dagar, sen gick det över. Jag visste dock att jag var gravid för jag orkade inte vänta till testdag! Men jag var jätteorolig för jag trodde att mensen skulle komma hels tiden. Kände lite i brösten och hade ?mensvärk?. Alltså som innan mens typ!

    Håller tummarna!!
  • zey


    Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

    Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(
  • LLW
    zey skrev 2019-09-23 06:34:32 följande:

    Okej, hade ju lovat mig själv att inte testa förrän torsdag (officiella testdagens). Men hade en jätte konstig känsla i lördags så kunde inte hålla mig..

    Är i chock just nu. Har haft 0 symptom egentligen, måste iväg och köpa ett gäng digitala jag ska ta på torsdag! Har sån ångest att det ska bli missfall igen :(


    Wow vilket starkt plus! Grattis!! Hoppas att det håller i sig nu, vet att det är tufft men försök glädja dig åt att du just nu är gravid <3
Svar på tråden IVF hösten 2019