• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-09-03 22:45:30 följande:

    Evig väntan till äl....

    Kommer säkert inte bli ngt denna gång heller..


    Känner samma angående väntan.. men nu ska vi inte ge upp. Simmaren och gyllene ägget ska mötas!!! Och gör de inte de får de mötas på en annan plats :D
  • Myrkrypet
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-03 21:30:47 följande:

    Ni som kör äl stickor.

    När den ger fullt utslag så är ju äl 24-48h senare (vissa säger 24-36h) när räknar ni då från att äl var.? Det är ju bra att veta när man ska räkna tex äl+5 eller äl+7.

    Svårt att förklara.

    Jag fick fullt utslag i fredag. Räknar jag från den dagen är de Äl+5 men som tidigast bara äl+3


    Det är i princip omöjligt att veta på egen hand men jag har valt att tempa för att kolla av när äl faktiskt var, använder fertilityfriend och det är så nimt!
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-03 19:39:30 följande:

    Känner igen det där.. min mens va också flera dagar sen förra månaden fast att den ALDRIG brukar vara det, plus att jag hade symtom som jag aldrig brukar ha. Denna månaden har jag inte alls känns av ÄL som jag brukar heller vilket retar mig.

    Vi fick nog till det hyfsat iallafall när appen visade min fertila vecka och runt ÄL förutom en dag, dagen innan. Men vi prickade in ÄL som appen visade iallafall i lördags.

    Får se om jag känner av nått framöver.

    Försöker verkligen att inte känna efter men hade molande värk o stickningar igår som jag inte kände igen. Haha! Hur va det nu, skulle INTE känna efter.. :P


    Ja, jag känner inte heller ÄL-symptom denna månad som jag gjort tidigare.. och min temp är fortfarande bara jämnt låg. Jag och sambon myser varannan dag i alla fall så jag hoppas ÄL kommer snart i alla fall. Jag åkte taxi tidigt imorse till flygplatsen och jag mådde jätteilla, nästan så det kändes som jag skulle kräkas. Och nu är det ju helt omöjligt att det skulle vara något, så jag försöker ta det med mig att symptomen betyder verkligen ingenting! Bara att hoppas på det bästa, att mens uteblir och det tillslut blir ett plus på stickan, men tills dess får vi göra vårt bästa att inte överanalysera alla symptom ;D
  • Fladdriga svansen
    Myrkrypet skrev 2019-09-04 06:01:18 följande:

    Det är i princip omöjligt att veta på egen hand men jag har valt att tempa för att kolla av när äl faktiskt var, använder fertilityfriend och det är så nimt!


    Tack för svar. Ja jo det vet jag och det var ju lite frågan när andra som tog just stickor räknade äl ifrån. :) Om Dag 1 är störst stegring eller dag 1 efter 48h

    Tempa är inget jag kommer nånsin göra så det är mest sticktestare jag var nyfiken på hur de tänkte där.
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-09-03 22:54:13 följande:

    Känner samma angående väntan.. men nu ska vi inte ge upp. Simmaren och gyllene ägget ska mötas!!! Och gör de inte de får de mötas på en annan plats :D


    Haha.. tack för lite hopp. Men det känns verkligen hopplöst ibland alltså. När har du äl?
  • yasmir
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-04 07:01:46 följande:

    Tack för svar. Ja jo det vet jag och det var ju lite frågan när andra som tog just stickor räknade äl ifrån. :) Om Dag 1 är störst stegring eller dag 1 efter 48h

    Tempa är inget jag kommer nånsin göra så det är mest sticktestare jag var nyfiken på hur de tänkte där.


    Jag använder digitala stickor. Så om jag får positivt alltså glad gubbe tex idag så testar jag även dagen efter har jag fortf glad gubbe så har äl inte skett. När gubben försvinner så räknar jag att jag hade äl dagen innan. Haha kanske låter lite förvirrande
  • Zyprexa

    NC har tydligen flyttat BIM till imorgon så vi får väl se vad som händer. Uppdaterar mitt datum på listan :)

    BIM SEPTEMBER

    1/9: AnneP

    3/9: Idas123

    4/9: Sofiakarin, s0ff, mimiii

    5/9: Phoworray, Siggy, Zyprexa

    6/9: Michibell, Tessi1, Obalem

    7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan, Nicole22, JossanA, Tjoppa12

    8/9: Lylls, 10oktober, TisslaM

    9/9: Honungsvatten, Tidiih, Nowoli, Renesme

    10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91, AnnaAgaton

    11/9: ketchup88, Adlitam

    12/9: Laloppan

    13/9: Cachy, Bellis92, Kattunge15

    14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi, Lolana, MMX86

    16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84, HildaK

    18/9: awi, Amanda12

    19/9: GrönTröja, Millemupp

    20/9: FELT

    21/9: mea08, hundenhubbe, solhatten

    22/9 EllaLo, FruA2019, Ssandra

    23/9: SamiraBudva

    24/9: Mathilda999, Tr0ust, Smurfen88, joss1234, Pyret13

    25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir, Planerar2020, Soul12, soltroll, Gevalia55

    27/9: Irriterad, Myrkrypet, Lyra78, Sanavd

    28/9: Naya

    29/9: Theresesvea, Milka21, AndraSladdis, Veronica5

    30/9: MsPinnipeds

    GRAVIDA: Nathaliebjorklund, almqvist

  • Fladdriga svansen
    yasmir skrev 2019-09-04 07:35:36 följande:

    Jag använder digitala stickor. Så om jag får positivt alltså glad gubbe tex idag så testar jag även dagen efter har jag fortf glad gubbe så har äl inte skett. När gubben försvinner så räknar jag att jag hade äl dagen innan. Haha kanske låter lite förvirrande


    Tack för du svarade :) jag förstår vad du menar konstigt nog haha. Då ska jag fortsätta testa nästa månad om de inte tar sig denna gång och se när de blir blankt igen så räknar jag efter det också
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-09-04 07:17:33 följande:

    Haha.. tack för lite hopp. Men det känns verkligen hopplöst ibland alltså. När har du äl?


    I know :( vet inte riktigt. Fick mens tidigare i augusti, så håller på att kolla dagligen efter min stegring. Men tror i helgen +- några dagar! Dudå? :)
  • Nicciz

    ÄL+5 och är otålig. Vill testa nu, men vet att det är alldeles för tidigt. Har känt en massa denna månad, men det kan ju vara något annat. Detta är åttonde försöket för oss.

    Jag använder ÄL stickor och brukar räkna ÄL som dag 0. Så stregring på stickan dagen innan ÄL och ÄL dag 0. Sedan vidare med ÄL + 1,2 m.m. Ser att ni diskuterar det ovan

Svar på tråden BIM september 2019