• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Nicciz

    Skrev i spökstrecktråden, men vill även fråga er här eftersom vi följts åt denna månad. ÄL+14/15 idag. Testet med vit bakgrund är från igår och är ett vanligt, det med rosa bakgrund är från idag och är ett testa tidigt test. Är orolig eftersom det är så svagt. Utomkveds? Spökstreck? Eller helt normalt för att vara så många dagar efter ÄL?

  • solhatten
    Freya18 skrev 2019-09-14 10:33:43 följande:

    Hej på er alla! Vad härligt med så många plus denna månad! :D Superkul!

    Jag har inte varit så aktiv här. Känns som att våra chanser till en graviditet är rätt så små nu. Eller ja, egentligen inte. Hade ägglossning i söndags och vi hade sex två dagar innan, på ägglossningsdagen och två dagar efter (jag skulle helst vilja ha varje dag när man är fertil, men maken orkar inte riktigt vara så intesiv. Haha).

    Jag är dock lite förvirrad för ägglossningen kom 5 dagar för tidigt, vad jag tror iaf. Hade alla symptom då men hann inte köpa äl-tester.

    Förmodligen är jag på äl+6 idag och imorse blödde jag lite. Hoppas på nidblödning! Men har haft problem med mellanblödningar förut, så nu är det bara och vänta, vänta, vänta.

    Nån som är på äl+6?


    Jag är på äl *6 i dag och hade i går ont långt ner 7 magen 8ch i dag börjar jag få ont i bröstvårtorna, känns faktiskt som att jag skulle kunna vara gravid redan men nu är det bara att vänta????känner du nånting?
  • juliasusannah

    Hade äl 4/9, men kände av den redan 30-31 aug, hade ont i hört äggstock + massiv flytning bägge dagar.

    Vet somsagt inte riktigt vart i cykeln jag är. Men igår kväll skulle jag äta mat, vart hungrig hela dagen och såfort jag ens kände lukten av maten blev jag spyfärdig. Hade mensvärk igår och mådde illa imorse, haft ont i brösten sen 2/9 typ, avtagit lite vissa dagar men nu kan jag inte ens ha bh på mig. Fått neg på gravtesterna hittills, tror ni det är för tidigt för mig att testa eller inbillar jag mig bara?

  • Freya18
    solhatten skrev 2019-09-14 11:25:00 följande:

    Jag är på äl *6 i dag och hade i går ont långt ner 7 magen 8ch i dag börjar jag få ont i bröstvårtorna, känns faktiskt som att jag skulle kunna vara gravid redan men nu är det bara att vänta????känner du nånting?


    Åh, vad kul med någon som ligger lika. :)

    Igår hade jag ont i musklerna runt underlivet. Ingen aning om varför, men vet att jag har fått så förut av oklar anledning. Sen hade jag ilningar i bröstvårtorna igår, men det hade jag förra månaden också och var inte gravid. Vissa månader har jag verkligen känt mig gravid, en gång till 100% men testerna var helt negativa. Så jag litar inte alls på min kropp och eventuella symptom. :/ Skitjobbigt och bli lurad. Idag har det molat pyttelite i livmodern, men funderar på om det är på grund av lilla blödningen imorse.

    Håller tummarna att det tar sig för oss! :)
  • JeSuisMoi
    Nextchapter skrev 2019-09-14 09:02:19 följande:

    Beräknad BIM idag enligt min app P-Tracker.

    Hade dock försenad mens förra månaden med 3 dagar, så kan ju hända att BIM inte är idag egentligen, men går efter appen iaf.

    Men iallafall ingen mens i sikte än, och inte heller mina vanliga förvarningar (spottings) jag ALLTID får ca 4-5 dagar innan mens. Hoppas inte kroppen luras bara... men försöker att inte hopps för mkt.. :)


    BIM idag för mig med! Ingen mens i sikte ännu, men däremot har jag fått rosabruna flytningar så jag antar att mensen är på g :( min temp var visserligen högre idag så jag hoppas att mensen håller sig borta åtminstone till imorgon, så får jag en extradag till min korta lutealfas. :) lycka till!!
  • Nextchapter

    Vet inte riktgt, tänker att jag avvaktar ifall det är som förra månaden att mensen är sen. Ca 3 dagar. Har jag inte fått mina spottings då så testar jag nog, om jag/vi kan hålla mig tills dess. Skall på kalasen helgen efter också så vet inte om jag vill eller inte vill veta pga av att kunna hålla masken :P


    Millemupp skrev 2019-09-14 09:31:33 följande:

    När funderar du på att testa?


  • Naya

    Nu kom äntligen den fasta glada smileyn på ägglossningstestet! Det betyder väl att ägget släpper inom 24 timmar? När ska man mysa till det för att ha som störst chans?

    Min man och jag har myst varje dag senaste veckan och det gör mig lite orolig att vi ?slösat? hans simmare haha ???? har hört att man inte ska ligga varje dag... är orolig att det inte ska finnas tillräckligt många nu när väl ägglossningen sker... dum tanke kanske men har läst detta flera gånger. Hur ofta får ni till det i bebisverkstan?

  • Pyret13

    Hej alla kämpar!

    Är på ÄL +4 och har molvärk/mensvärk idag. Är det ens möjligt? Någon som upplevt liknande? Minns inte att jag haft så tidigare graviditeter.

  • Bettan84
    Naya skrev 2019-09-14 16:32:06 följande:

    Nu kom äntligen den fasta glada smileyn på ägglossningstestet! Det betyder väl att ägget släpper inom 24 timmar? När ska man mysa till det för att ha som störst chans?

    Min man och jag har myst varje dag senaste veckan och det gör mig lite orolig att vi ?slösat? hans simmare haha ???? har hört att man inte ska ligga varje dag... är orolig att det inte ska finnas tillräckligt många nu när väl ägglossningen sker... dum tanke kanske men har läst detta flera gånger. Hur ofta får ni till det i bebisverkstan?


    Vi myste från dagen jag fick blinkande gubbe fram tills man fick fast gubbe .

    Så alla dagar - blinkande gubbe 3 och fast 2 = 5 dagar totallt och det gick bra för oss :) CB ÄL är suveränt (plus Bisolvon ;) ! Vi körde samma teknik den här gången med dessa hjälpmedel ) Lycka till och mys på bara alla dagar
Svar på tråden BIM september 2019