• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • LinneaWookie
    Bettan84 skrev 2020-01-30 18:39:32 följande:

    Tack för era svar ???? det viktigaste är nog välmåendet , både ens eget och bebisens . Blir så glad att allas graviditeter har gått bra hittills , vi är så STARKA allihop.

    <3


    Verkligen, jag håller med. Har alltid haft mer eller mindre viktångest men har lyckats släppa det hyfsat det senaste året eller så, vilket är skönt. Sen är det klart att jag vet att ångesten skulle smyga sig på om jag gick upp jättemycket under grav men det är ju bara personliga hjärnspöken. Kroppen lär gå upp så mycket som den behöver för bäbis och en själv. Jag litar på att det går bra. Sen är det ju SÅ individuellt huruvida man samlar på sig vatten o.s.v. och då är det ju inte samma sak heller.

    Har som sagt hittills gått upp lite drygt 3 kg (v26 nu). Trodde det skulle vara mer helt ärligt. Väger mig inte alls hemma (vill inte trigga igång viktångesten så jag har låtit bli ett bra tag, sen redan innan grav.

    Alla är vi oerhört starka, vackra och fantastiska! Vi bakar en ny, helt unik nämmiska (vissa fler än en till och med!) inne i kroppen, det är ju ett jäkla mirakel att det funkar ens. Heja oss! Massa kärlek!
  • EmmaAF

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3

  • SweetCA
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Tack för det! Hoppas att allt går bra, tänker på dig!
  • Blivande3barnsmamma
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Lycka till och hoppas allt går bra <3
  • Heliena
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Håller alla tummar jag har och tänker på er! <3
  • jevana
    Heilena skrev 2020-01-26 23:41:32 följande:

    Jag vet inte om det är sammandragningar, men jag får som en tyngdkänsla i livmodern! Eller iaf i nedre delen av magen. Känns som om det hänger och jag vill gå och hålla upp magen med handen, fastän det inte behövs, haha. Så lustig känsla!


    Måste tipsa om stödbälte! Får sammandragningar hur mycket som helst t.ex. då handlar, men idag promenerade jag igenom både Bauhaus och Ikea på raken tack vare mitt stödbälte. Att behöva bära magen själv triggar bevisligen mina sammandragningar så att något bär magen lite hjälper verkligen :)
  • Heliena
    jevana skrev 2020-02-01 20:13:55 följande:

    Måste tipsa om stödbälte! Får sammandragningar hur mycket som helst t.ex. då handlar, men idag promenerade jag igenom både Bauhaus och Ikea på raken tack vare mitt stödbälte. Att behöva bära magen själv triggar bevisligen mina sammandragningar så att något bär magen lite hjälper verkligen :)


    Aaaah! Smart! Varför har jag inte tänkt på att man kan skaffa sånt bälte?! Då lär man ju definitivt inte känna av att magen hänger eller blir tung vid promenader! Tack! :D
  • LinneaWookie
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Håller tummarna allt jag kan...Massa kärlek till dig!
  • Charlieellerså
    EmmaAF skrev 2020-02-01 17:45:38 följande:

    En liten update såhär från sjukhuset.. Efter 2 lugna dagar utan sammandragningar så gick vattnet för en stund sen och sammandragningarna är påväg tillbaka.. Nu får bara vänta och se vad som sker <3


    Tänker på dig och hoppas att allt går bra nu <3
  • jevana
    Heilena skrev 2020-02-01 20:18:26 följande:

    Aaaah! Smart! Varför har jag inte tänkt på att man kan skaffa sånt bälte?! Då lär man ju definitivt inte känna av att magen hänger eller blir tung vid promenader! Tack! :D


    Har inte ens behövt köpa, det fanns att låna från kommunen, samma ställe där man söker kryckor och andra hjälpmedel vid behov.. bor i Finland så vet inte hur det är där, men värt att kolla upp. Stödbälten är rätt dyra..