• viljaa

    BF MAJ 2020

    Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

  • Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    Söderlund skrev 2020-04-17 13:49:26 följande:

    Jaddå! För mig känns det nästan som en kniv som rispar till, eller närmast som en elektrisk stöt. Fick förklarat att det är barnet som kommer åt någon nerv i bäckenbotten när det händer. Inte skönt alls!


    Åh precis så känns det . Ajaj såååå obekvämt!
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2020-04-17 13:27:34 följande:

    Någon mer som har ont där nere när bebis bökar och rör på sig ? Ajaj det känns som att man har en pinne som ilar .

    Jag kände inte så sist med min dotter men hon kom aldrig riktigt långt ner med huvudet .

    Är i vecka 36 - han kanske fixerar sig ?

    Jag kan knappt gå så när har rör på sig .


    Japp, men jag känner i nerverna i insidan av låren. Min ligger fixerad och lågt
  • SweetCA

    Någon som testar hallonblads te? Har precis fått hem ett par paket. Lite sent men tänkte testa (luktar inte gott)

    Äter redan dadlar och det är numer ett beroende haha

  • Bettan84
    SweetCA skrev 2020-04-17 14:32:10 följande:

    Japp, men jag känner i nerverna i insidan av låren. Min ligger fixerad och lågt


    Åh skönt att man inte är ensam om det . <3 tack för svar ni
  • Heliena
    Bettan84 skrev 2020-04-17 13:27:34 följande:

    Någon mer som har ont där nere när bebis bökar och rör på sig ? Ajaj det känns som att man har en pinne som ilar .

    Jag kände inte så sist med min dotter men hon kom aldrig riktigt långt ner med huvudet .

    Är i vecka 36 - han kanske fixerar sig ?

    Jag kan knappt gå så när har rör på sig .


    Ja gud ja! Min är fixerad sen vecka 34 ungefär, men jag känner fortfarande ilningar i underlivet dagligen i vecka 39. Ibland hugger det även till i ljumskarna så benen nästan viker sig.. Så obehagligt!
  • Ellie21

    Hej! Har en fråga angående moderkaka. Var på tul igår, verkade vara en liten bebis men läkaren sa att min moderkaka var tjock vilket behövdes kollas igen. Någon som vet vad det betyder med en tjock moderkaka och om det påverkar på något sätt? ????

  • SweetCA
    Heliena skrev 2020-04-17 15:29:45 följande:

    Ja gud ja! Min är fixerad sen vecka 34 ungefär, men jag känner fortfarande ilningar i underlivet dagligen i vecka 39. Ibland hugger det även till i ljumskarna så benen nästan viker sig.. Så obehagligt!


    Ja det huggen är så obehagligt! Blir som en nickedocka när det händer.

    Undrar om det kommer kännas så när man föder sen. Hmmm
  • Blivande3barnsmamma
    SweetCA skrev 2020-04-17 19:32:10 följande:

    Ja det huggen är så obehagligt! Blir som en nickedocka när det händer.

    Undrar om det kommer kännas så när man föder sen. Hmmm


    Kommer kännas mycket mer, men jag tycker ändå inte det är så farligt utan mer en intensivare mensvärk :)
  • Lilla Lunis
    HejsanJenny skrev 2020-04-15 14:19:53 följande:

    Får ingen bukt på mitt höga blodtryck trots medicinering och vila så idag skickade min barnmorska remiss till förlossningsläkare för att sätta datum för igångsättning. Känns både läskigt och skönt.


    Var hos BM i går, ör i v 36+5 och hade högt blodtryck, 159/98 och inte helt bra urin...kan tydligen va havandeskaps förgiftning på gång. Nån här som har erfarenhet av det? Ska tillbaka på måndag och kolla blodtryck igen och fler prover . Könns läskigt då jag hade en hrlt okomplicerad grav förra gången.....i annat fall skall jag få blodtryck medicin, men tänk om inte de funkar? Vill inte bli igångsatt.....
  • Lilla Lunis

    Är det någon här som fött själv utan nån parner eller kompis med? Lär bli så för mig nu då bådas föräldrar är isolerade 25 mil bort och vi nyligen flyttat så inga nära vänner som kan ställa upp som stöd/Eller barnvakt

    Maken måste ju va med våran son , vet ju ibte ens om de får sitta utanför o vänta elker om dw blir hemskickade...känns minst sagt nervöst.